Googlerygter
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 16-12-05 23:09

Spekulationerne om, hvad Google finder på næste gang, bliver mere og
mere ophedede. Den kæmpe pengetank som firmaet er ved at opbygge må jo
skulle investeres et eller andet sted.

Her er et af de mere spændende rygter:
http://schestowitz.com/Weblog/archives/2005/12/16/google-seek-browser/

Google skulle angiveligt være på vej til at købe Opera!

Ind til nu har Google ellers samarbejdet tæt med Mozilla om flere
rigtigt gode udvidelser til Firefox, og Google har opbygget en
strategisk alliance med open source-miljøet - sikkert ikke af uselviske
grunde, men måske for at dæmme op for Microsoft?

Mikkel
--
Svindel i søgemaskinen:
http://www.lakjer.dk/mikkel/google-snyd.shtml

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 17-12-05 11:03

Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> posting:

>Her er et af de mere spændende rygter:
>http://schestowitz.com/Weblog/archives/2005/12/16/google-seek-browser/
>
>Google skulle angiveligt være på vej til at købe Opera!

SUN og andre af de store har tilsyneladende tidligere forsøgt at
opkøbe Opera, men Opera er ikke til salg uanset beløbet if.
http://operawatch.blogspot.com/2005/12/rumor-google-to-buy-opera-according-to.html

--
What is life, except excuse for death,

- http://www.howtocreate.co.uk/operaStuff/devices/ -

Fra : Holst

Dato : 17-12-05 11:13

Christian Bohr-Halling wrote:

> SUN og andre af de store har tilsyneladende tidligere forsøgt at
> opkøbe Opera, men Opera er ikke til salg uanset beløbet if.
> http://operawatch.blogspot.com/2005/12/rumor-google-to-buy-opera-according-to.html

Alt har sin pris, og det har Opera sikkert også.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-12-05 14:16

On Sat, 17 Dec 2005 11:03:01 +0100, Christian Bohr-Halling
<nospam@kabelmail.dk> wrote:

>SUN og andre af de store har tilsyneladende tidligere forsøgt at
>opkøbe Opera, men Opera er ikke til salg uanset beløbet if.
>http://operawatch.blogspot.com/2005/12/rumor-google-to-buy-opera-according-to.html

Det er vel op til fx blot de fem øverste på:
http://www.opera.com/company/investors/stock/holders/
....?

(jeg kan ikke lige lure, om der er Opera-folk på den liste)

I øvrigt interessant at Nordea i Danmark ejer så mange shares - man
skulle naivt tro, at de så ville have interesse i at lave deres
netbank Opera-venlig.

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-12-05 14:27

Den 18-12-05 14.15 skrev Peter Brodersen følgende:

> (jeg kan ikke lige lure, om der er Opera-folk på den liste)

Det er der da:
http://www.opera.com/company/investors/executives/

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 19-12-05 11:51

Peter Brodersen <usenet2005@ter.dk> posting:

>Det er vel op til fx blot de fem øverste på:
>http://www.opera.com/company/investors/stock/holders/
>...?

Ja. Det overrasker mig, de ikke har mindst 50% selv. Det ser ikke
umiddelbart sådan ud.

Fra : PerX ...

Dato : 17-12-05 21:18

In article <43a33afd$0$15791$14726298@news.sunsite.dk>, mikkel@fabel.dk
says...
> Spekulationerne om, hvad Google finder på næste gang, bliver mere og
> mere ophedede. Den kæmpe pengetank som firmaet er ved at opbygge må jo
> skulle investeres et eller andet sted.

De har stort set ikke bestilt andet end at købe vildt ind hele året...

> Her er et af de mere spændende rygter:
> http://schestowitz.com/Weblog/archives/2005/12/16/google-seek-browser/
>
> Google skulle angiveligt være på vej til at købe Opera!

Hvis man spørger alle andre end Google og Opera ;)

Fra : B.Lauritzen

Dato : 21-12-05 13:21

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:
> Spekulationerne om, hvad Google finder på næste gang, bliver mere og
> mere ophedede. Den kæmpe pengetank som firmaet er ved at opbygge må jo
> skulle investeres et eller andet sted.

Og det blev så hos AOL de smed en stak $$

http://tinyurl.com/db56q

Jeg gad godt få insigt i deres langsigtede planer...

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 29-12-05 11:58

Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> posting:

>Google skulle angiveligt være på vej til at købe Opera!

.... og efter MS også over julen skulle have været interesseret -
naturligvis if. rygterne[1] - har vi nu det ultimative rygte ang.
køb af Opera: Opera køber sig selv, og så er den historie vist
lukket
http://blakeross.com/2005/12/23/opera-buys-opera/

[1]
http://operawatch.blogspot.com/2005/12/rumor-control-microsoft-not-buying.html