/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Bogføring
Fra : Ukendt


Dato : 15-12-05 00:41

Hej

Jeg er ved at starte et lille udlejningsbureau for lokale sommerhuse i
området.
Jeg skal ikke momsregistreres, da der ikke er moms på udlejning af private
feriehuse i DK.
Mit spørgsmål er nu:
Hvilket beløb skal jeg bruge ved bogføring af diverse udgifter/omkostninger.
Beløbet incl. Moms eller excl. Moms??
Eksempel:
Faktura beløb 100 kr.
Moms: 25 kr.
Total som jeg skal betale 125 kr.
Kan jeg så trække 125 kr. fra eller 100 kr. fra i min skatte indtægt??

Jeg håber I forstår hvad jeg mener.

Hilsen
Christian



 
 
jan@stevns.net (15-12-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-12-05 07:38

"Christian" <.> skrev :

>Jeg skal ikke momsregistreres, da der ikke er moms på udlejning af private
>feriehuse i DK.

Told&Skat er nok af en noget anden mening - når din omsætning
overstiger 50.000, *skal* du momsregistreres, ganske enkelt


--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Ukendt (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-12-05 08:44


<jan@stevns.net>
> Told&Skat er nok af en noget anden mening - når din omsætning
> overstiger 50.000, *skal* du momsregistreres, ganske enkelt

Det er Skat selv der ikke mener jeg skal registreres.
Da jeg ikke vil få momspligtige indtægter kan man heller ikke registrere sig
og fratække moms - desværre!!
Ellers må jeg have fat i dem igen.
Ved du noget om mit første spørgsmål?
Hilsen
Christian



Ukendt (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-12-05 09:44


"Christian" <.> skrev i en meddelelse
news:43a11ed6$0$38727$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> <jan@stevns.net>
>> Told&Skat er nok af en noget anden mening - når din omsætning
>> overstiger 50.000, *skal* du momsregistreres, ganske enkelt
>
> Det er Skat selv der ikke mener jeg skal registreres.
> Da jeg ikke vil få momspligtige indtægter kan man heller ikke registrere
> sig og fratække moms - desværre!!
> Ellers må jeg have fat i dem igen.
> Ved du noget om mit første spørgsmål?
> Hilsen
> Christian

Iflg http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=208742&vID=200629&i=15#i208742 skal du
ikke momsregistreres, du kan dog lade dig frivilligt momsregistrere.

Hvis du ikke er momsregistreret, skal du ikke indeholde moms ej heller
afholde den. Beløbene du indkræver er derfor heller ikke momspligtige,
ligeledes kan du heller ikke fratrække moms på købte varer eller ydelser.

mvh
Karsten



Lasse (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Lasse


Dato : 19-12-05 21:45


Klip
>
> Told&Skat er nok af en noget anden mening - når din omsætning
> overstiger 50.000, *skal* du momsregistreres, ganske enkelt
>
Klip

Det er kun hvis den momspligtige omsætning overstiger kr. 50.000 man skal
momsregistreres.
Da udlejningen ikke er en momspligtig ydelse, vil der ikke være fradrag for
momsen på de indkøb, der er sket i forbindelse med skabelsen af
udlejningsomsætningen. Så der er ikke nogen idé i at blive frivillig
registreret såfremt der ikke er en momspligtig omsætning.

Lasse



Elmand (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Elmand


Dato : 15-12-05 09:39


"Christian" <.> skrev i en meddelelse
news:43a0ad66$0$38658$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg er ved at starte et lille udlejningsbureau for lokale sommerhuse i
> området.
> Jeg skal ikke momsregistreres, da der ikke er moms på udlejning af private
> feriehuse i DK.
> Mit spørgsmål er nu:
> Hvilket beløb skal jeg bruge ved bogføring af diverse
> udgifter/omkostninger.
> Beløbet incl. Moms eller excl. Moms??
> Eksempel:
> Faktura beløb 100 kr.
> Moms: 25 kr.
> Total som jeg skal betale 125 kr.
> Kan jeg så trække 125 kr. fra eller 100 kr. fra i min skatte indtægt??
>
> Jeg håber I forstår hvad jeg mener.
>
> Hilsen
> Christian
Prisen du skal bogfører, er den pris du ialt giver for varen.- d.v.s du
fratrækker på den måde
også momsen i dit regnskab . ( Er man momsregistreret for man momsen
refunderet) .
Jeg har ingen anelse om, at din forretning ikke opkræver moms, som du siger.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne



Ukendt (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-12-05 10:04

Takker for svar.
Jeg tror nu jeg er blevet klogere (-:
Hilsen
Christian



Maria Frederiksen (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 15-12-05 23:19

> Jeg er ved at starte et lille udlejningsbureau for lokale sommerhuse i
> området.
> Jeg skal ikke momsregistreres, da der ikke er moms på udlejning af private
> feriehuse i DK.
> Mit spørgsmål er nu:
> Hvilket beløb skal jeg bruge ved bogføring af diverse
> udgifter/omkostninger.
> Beløbet incl. Moms eller excl. Moms??
> Eksempel:
> Faktura beløb 100 kr.
> Moms: 25 kr.
> Total som jeg skal betale 125 kr.
> Kan jeg så trække 125 kr. fra eller 100 kr. fra i min skatte indtægt??

Du skal lave et særskilt regnskab for din virksomhed, og tager du af kassen
(i betydningen bruger penge privat) skal disse bogføres særskilt. Revisor
kan hjælpe med en fornuftig kontoplan.
Skal du kun udleje, kan det godt være korrekt at det er nemmest ikke at være
momsregistreret, men du skal passe på når du køber ind til firmaet. Du skal
nemlig betale beløbene incl moms og det gør faktisk en forskel, fordi du
typisk vil få prisen oplyst excl moms, da det er det normale for
virksomheder.

Mvh Maria



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste