Radiatorstørrelse
Fra : Qrt Winding

Dato : 13-12-05 20:41

Hej NG

Jeg har to forskellige typer radiatorer, som jeg skal have
monteret i to forskellige rum.
Den ene radiator er en dobbeltpladet radiator
(tror jeg nok den hedder) på ca. 65 x 100 cm.
Den anden er en gammeldags støbejernsradiator
på ca. 55 x 70 cm.

Nu er mit spørgsmål; hvilken radiator er mest effektiv?

MVH
Kurt Winding

P.S. Hvis der mangler oplysninger, så bare spørg løs.

Fra : Thomas & Camilla

Dato : 14-12-05 00:49

Hejsa.
Det er den deobbeltpladet radiator. Den udnytter varmen bedst. Hvis du
mangler andre raditor, så har jeg nye Hudevad Radiator.

mvh.
Thomas
Langeskov

Fra : Qrt Winding

Dato : 16-12-05 09:10

"Thomas & Camilla" <ccxxvejrupskov@tiscali.dk(fjern ccxx)> skrev i en
meddelelse news:439f5dd0$0$1818$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det er den deobbeltpladet radiator. Den udnytter varmen bedst.

Ok, så var det godt jeg spurgte. Min intuition sagde nemlig, at det var den
anden, der
var bedst pga. den større godstykkelse, selvom den er en anelse mindre.

Lige et tillægsspørgsmål; Ved du hvormange kubikmetre disse radiatorer er
dimensioneret til?

> Hvis du mangler andre raditor, så har jeg nye Hudevad Radiator.

Ellers tak, jeg har det, jeg skal bruge.

MVH
Kurt Winding