Hvilket spil til en 10 årig pige ?
Fra : Mythos

Dato : 12-12-05 23:25

Hej i gruppen

Jeg er ved at bygge en lille, og ikke særlig kraftig computer til min lille
niece på 10 år, og skal jeg være ærlig, så aner jeg ikke hvad den består af
endnu, computeren. Det skal være spil i stil med Crash Bandicut, for dem er
hun helt vild med, eller den der lilla lille drage, Spyro, hedder den vist.
Jeg er klar over at de ikke spil findes til PC, men hvad, som minder om
disse spil vil i mene hun skal have med i pakken ?

Mythos

Fra : Frandsen

Dato : 13-12-05 09:23

"Mythos" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg er klar over at de ikke spil findes til PC, men hvad, som minder om
> disse spil vil i mene hun skal have med i pakken ?

Jeg ville foreslå The Sims. Det er der mange piger der spiller, men det er
ikke i stil med Crash Bandicut, og jeg ved heller ikke, om det stiller
større krav end "ikke særlig kraftig" computer. Læg mærke til, at der findes
to udgaver af spillet; The Sims og Sims2, og deres udvidelsespakker virker
ikke til hinanden.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-12-05 10:01

"Frandsen" wrote

> Jeg ville foreslå The Sims. Det er der mange piger der spiller, men det er
> ikke i stil med Crash Bandicut, og jeg ved heller ikke, om det stiller
> større krav end "ikke særlig kraftig" computer.

Sims2 stiller krav til en riemlig anstændig PC
Fx P4 2.4Ghz 512Mb RAM, ATI X800GT

>Læg mærke til, at der findes to udgaver af spillet;
> The Sims og Sims2, og deres udvidelsespakker virker
> ikke til hinanden.

Måske Sims som en start omend Sims2 er væsentligt sjovere og kan klart
anbefales :)
Jeg vil dog betegne Sims2 som et spil for teenagere eller unge der måske
bedre kan udnytte spillets mange facetter optimalt

- Peter

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-12-05 10:12

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Sims2 stiller krav til en riemlig anstændig PC
> Fx P4 2.4Ghz 512Mb RAM, ATI X800GT

Æhh nå!
Spillet kan da ellers køre på langt mindre maskiner, men nu ved jeg jo
selvfølgelig heller ikke hvor kræsen du er

Mvh
Benjamin

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-12-05 10:46

"Laziter [9440]" wrote

> Æhh nå!
> Spillet kan da ellers køre på langt mindre maskiner, men nu ved jeg jo
> selvfølgelig heller ikke hvor kræsen du er

Jeg kan sagtens køre på arbejde på min cykel og jeg kan gøre det hurtigere
end bussen men jeg ved godt hvad jeg foretrækker :)

Det er min bedre halvdel der har meddelt at skfitet fra TI4200 til XT800GT
giver betydelig forbedring af spiloplevelesen
Fx rotering af billede, når der er megen aktivitet på skærmen etc

Jeg har været ved at planlægge at bygge en maskine til hende og regnede med
at genbruge TI4200 kortet
Men sådan skulle det ikke gå :)

- Peter

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-12-05 22:01

> [...]
> >
> Jeg kan sagtens køre på arbejde på min cykel og jeg kan gøre det hurtigere
> end bussen men jeg ved godt hvad jeg foretrækker :)

Hehe, der kan du bare se... Det er ikke altid at motoren afgør udfaldet

Mvh
Benjamin

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-12-05 13:49

Hun skal også prøve nogle af de gratis spil:

Supertux:
http://supertux.berlios.de/

Frozen Bubble:
http://www.frozen-bubble.org/

Planet Penguin Racer:
http://projects.planetpenguin.de/racer/

--
Now Playing:
04 executive slacks - cold

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 13-12-05 11:01

On Mon, 12 Dec 2005 23:25:16 +0100, "Mythos" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Jeg er klar over at de ikke spil findes til PC, men hvad, som minder om
>disse spil vil i mene hun skal have med i pakken ?

Feeding Frenzy f.eks., kan hentes her:

http://www.popcap.com/

Mvh
Jørgen

Fra : S. Sørensen

Dato : 16-12-05 11:34

"Mythos" <nogo31@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg er klar over at de ikke spil findes til PC, men hvad, som minder om
> disse spil vil i mene hun skal have med i pakken ?

På mit arbejde (pædagog i en fritidsklub med ansvar for computerrummet) er
Sims det store hit. Derudover er Zoo Tycoon også på hitlisten. Af
uransagelige årsager spiller pigerne også Counterstrike som drengene, men
det er hovedsageligt sims og zoo tycoon der trækker.

Steinbjørn

Fra : PerX ...

Dato : 17-12-05 21:00

In article <439df8ad$0$47012$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, nogo31
@hotmail.com says...
> [...]
> Jeg er klar over at de ikke spil findes til PC, men hvad, som minder om
> disse spil vil i mene hun skal have med i pakken ?

Hm.. findes Bandicoot ikke til PC? Jeg syntes da ellers jeg havde set
det.