Fod til stort juletræ
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-12-05 19:40

Hej

For at fejre, at vi har højt til loftet i vores hus (loft til kip), har vi
købt et kæmpe juletræ. Træet er ca. 2,5m i diameter samt 3,5m højt. Vi
trækker det indendørs om en uges tid, og er klar over, at vi skal have fat
i en fod med vand i.

Men hvor dælen finder man en juletræsfod, som kan holde så stort et træ?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 19:56

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvor dælen finder man en juletræsfod, som kan holde så stort et træ?

Findes det mon i det hele taget ?

Har set, at de på vores børns skole bruger en palle, som træet på en eller
anden måde, er skruet fast til.
Det må dog kunne gøres på en pænere måde...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-12-05 21:02

[...]

> Har set, at de på vores børns skole bruger en palle, som træet på en eller
> anden måde, er skruet fast til.

jeg har fået at vide at en kyndig, at træet skal have vand for at kunne
holde nålene i en uges tid.. det bliver svært at vande en palle ;)

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-12-05 07:59

On Mon, 12 Dec 2005 21:02:18 +0100, Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk> wrote:

>jeg har fået at vide at en kyndig, at træet skal have vand for at kunne
>holde nålene i en uges tid.. det bliver svært at vande en palle ;)

Hvilken type gran er det? En rødgran skal helst have vand for ikke at
smide nålene hurtigt, en nordmannsgran kan stå i månedsvis uden vand,
uden at smide nålene.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 19:58

> [...]
> i en fod med vand i.
>
> Men hvor dælen finder man en juletræsfod, som kan holde så stort et træ?

Lav en selv og kom et tæppe omkring den.

Vi tog vores almindelige fod og fastgjorde den til et nyt understel af nogle
brædder.

MVH

Bo

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-12-05 21:03

On Mon, 12 Dec 2005 19:58:25 +0100, EJSMB wrote:

[...]

> Lav en selv og kom et tæppe omkring den.

tjoeh...

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 21:23

> jeg har fået at vide at en kyndig, at træet skal have vand for at kunne
> holde nålene i en uges tid.. det bliver svært at vande en palle ;)

Vores får vand via den normale fod! (Copy kopi kan være noget værre noget)

MVH

Bo

Fra : JS

Dato : 12-12-05 20:44

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> skal have fat i en fod med vand i.
>
> Men hvor dælen finder man en juletræsfod, som kan holde så stort et

Den gode gamle krydsanordning burde også kunne holde det. Det er blot et
spørgsmål om at lave krydset større end normalt og evt. lægge et par sten
eller lignende ovenpå.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-12-05 21:04

[...]

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-12-05 21:34

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse

for 3. eller gang...

> jeg har fået at vide at en kyndig, at træet skal have vand for at kunne
> holde nålene i en uges tid.. det bliver svært at vande en palle ;)

Du er meget fokuseret på det der vand - er det en rødgran?
En omorikagran kan såmænd godt holde den gående i en uges tid uden vand -
især hvis du saver en stump af stammen og sætter den i en balje vand en dags
tid først.

Desuden: Har du overvejet, at når andre foreslår dig at sætte en almindelig
fod fast på nogle brædder, så KAN en almindelig fod være én med vand i? -
det er det f.eks. for mig.

Hilsen Inger

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-12-05 08:01

On Mon, 12 Dec 2005 21:34:05 +0100, "Inger Pedersen"
<inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>især hvis du saver en stump af stammen og sætter den i en balje vand en dags

Er der overhovedet nogen som bruger Omorika'er som juletræer? (Omorika
== søjlegran)

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Inger Pedersen

Dato : 13-12-05 08:12

> Er der overhovedet nogen som bruger Omorika'er som juletræer? (Omorika
> == søjlegran)

Ups! Skulle naturligvis have været Normannsgran ;-(

Hilsen Inger

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-12-05 20:51

On Mon, 12 Dec 2005 19:39:51 +0100, Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk>
wrote:

> [...]
>i en fod med vand i.
>
>Men hvor dælen finder man en juletræsfod, som kan holde så stort et træ?

Sæt nogle støttebarduner ud til siderne (sejlbåd), evt. med
kulørt vasketøj på, som pynt
mvh Ebbe

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-12-05 21:04

[...]

> Sæt nogle støttebarduner ud til siderne (sejlbåd), evt. med
> kulørt vasketøj på, som pynt

ehm.. ja, jo, skal nok..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Max

Dato : 12-12-05 21:47

Hej Bo

> ehm.. ja, jo, skal nok..

Og så en blok op i kippen, så kan du hænge dit træ op og
glemme foden :)

Mvh Max