Spørgsmål vedr. brændeovn
Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-12-05 08:39

Hej,

I min brænde ovn sidder der, på indersiden, rundt om lågerne noget som
ligner en tyk snor/tråd. Det er nu ved at blive defekt. Hvad er det og hvor
får jeg fat i noget nyt? Kan jeg købe det hos en ikke autoriseret
brændeovn's lev? Kan levende forstille mig at prisen hos en ekspert er 4
gange så meget som hvis jeg køber det i Silvan eller lign.

Fra : tb

Dato : 12-12-05 09:00

silvan, råd og dåd el.l

Morsø har et sæt med tråd + lim til omkring 80kr. Passer til alle ovne, men
bemærk at der er forskel på tykkelsen af garnet, så hvis du kan hive lidt af
dit inden du går i byggemarkedet, så er det en hjælp til at finde det
rette...

Fra : H.S.

Dato : 12-12-05 15:51

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt af dit inden du går i byggemarkedet, så er det en hjælp til at finde

Hvilket formål tjener sådan noget 'snor' ?

Fra : Aksel

Dato : 12-12-05 16:01

> Hvilket formål tjener sådan noget 'snor' ?

Hvis du har en brændeovn ville du vide det, hvis du ikke har er der ingen
grund til at bruge tid på at forklare dig det.

Aksel

Fra : Gert

Dato : 12-12-05 16:11

On Mon, 12 Dec 2005 16:01:06 +0100, "Aksel"
<akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote:

>Hvis du har en brændeovn ville du vide det, hvis du ikke har er der ingen
>grund til at bruge tid på at forklare dig det.

Et brugbart svar havde da taget kortere tid at skrive, end ovenstående
gylle !

Eksempel:

Tætner - forhindrer falsk luft.

Fra : Gainsbourg

Dato : 12-12-05 17:55

> Hvis du har en brændeovn ville du vide det, hvis du ikke har er der ingen
> grund til at bruge tid på at forklare dig det.

Jeg har da brændeovn og jeg ved det ikke.

I øvrigt skader det da ikke, at blive klogere på noget, selvom det ikke
personligt relevant her og nu. - Og det er i hvert fald ingen skade til, at
svare folk høfligt, på et høfligt spørgsmål.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-12-05 16:01

"H.S." <Henrik@NOSPAMqlm.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket formål tjener sådan noget 'snor' ?
Det tætner, så der ikke kommer "falsk luft" ind.

Hilsen Inger

Fra : Knud L R

Dato : 12-12-05 18:53

> [...]
> brændeovn's lev? Kan levende forstille mig at prisen hos en ekspert er 4
> gange så meget som hvis jeg køber det i Silvan eller lign.

Jo, du kan da købe det i Silvan - jeg er nu ikke sikker på det er ret meget
billigere. Snoren i låger er typisk noget af det tykkeste du kan få. Jeg vil
tro 3 cm. Husk lim. Når det er monteret, vil lågen sikkert være lidt svær at
lukke det første stykke tid. Det er ikke en fejl.

Fra : Ann

Dato : 12-12-05 19:06

Thomas Hansen skrev:

> [...]
> brændeovn's lev? Kan levende forstille mig at prisen hos en ekspert er 4
> gange så meget som hvis jeg køber det i Silvan eller lign.

Hej Thomas

Du skal bruge glasfiberpakninger og varmefastlim - det er det som du
skal bruge.

Du kan evt. søge på nettet inden du bevæger dig i Silvan eller lign.
så kan du se prisniveauet.

venlig hilsen
E. Jensen

Fra : Ann

Dato : 12-12-05 19:08

Hej Thomas

Du skal bruge glasfiberpakning og varmefast lim.

Prøv at søge på nettet - så kan du se prisniveauet inden du tager i
Silvan.

venlig hilsen
Ann