Hjælp! Hunden har stor tørst!
Fra : Claus

Dato : 11-12-05 19:50

Vores 8½ mdr hvalp gamle hvalp har de seneste 3 dage fået en utrolig stor
tørst og samtidig har han nu 3 gange tømt hele sin blære på gulvet (han har
været renlig i 4 mdr!)

Vi har været på net dyredoktor og kigge
http://www.netdyredoktor.dk/sw5896.asp - men er ikke sikre på at det er det
der er galt. Vi har skiftet gradvist foder og bruger nu Olivers skulle det
give ekstra tørst? vi kontakter vores dyrlæge i morgen men er meget urolige
er der nogen der har et godt bud?

--
Med Venlig Hilsen

Claus Fromholt Due

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 11-12-05 20:38

"Claus" <claus_due@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle det give ekstra tørst? vi kontakter vores dyrlæge i morgen men er
> meget urolige er der nogen der har et godt bud?

Ved mennesker er det et typist tegn på diabetes.
Ikke at de tisser på gulvet men, stor tørst og vandet skal selvfølgelig ud
igen.

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Holm

Dato : 11-12-05 20:46

> [...]
det
> give ekstra tørst? vi kontakter vores dyrlæge i morgen men er meget

Hej Claus

Man kan kun blive sikker på en diagnose ved at få den stillet af en dyrlæge,
så du må nok berede dig på et face to face møde.
Jeg blander altid vand i min hunds tørkost, for koldt vand kan også løbe
lige igennem...ligesom hos os selv, lad vandet være tempereret.
Men kontakt først din dyrlæge, det ville jeg gøre.

Mange hilsner Holm

Fra : Michael Jensen

Dato : 11-12-05 21:18

Hej Claus

De symptomer du beskriver kan der stilles flere diagnoser til som både
sukkersyge, lever/nyrelidelser og evt stofskifteforstyrrelser.
Håber I får stillet en harmløs diagnose.

Venlig hilsen
Michael Jensen

Fra : Clas Lau

Dato : 11-12-05 23:36

ja, og ganske almindelig blærebetændelse...

Snup en "tisseprøve" imorgen tidlig - og medbring så den til dyrlægen. Så er
du allerede godt på vej.

-Clas-

Fra : Futte

Dato : 12-12-05 08:38

Var det en tæve, ville jeg pege på livmoderbetændelse kan give øget tørst.
Men jeg mener der stod "han" om hunden et andet sted. Hvad med et besøg hos
dyrlægen?

Mvh
Lene

Fra : qfha

Dato : 12-12-05 08:44

Claus skrev:

> [...]
> give ekstra tørst? vi kontakter vores dyrlæge i morgen men er meget urolige

Alderen taget i betragtning vil jeg også forvente en
blærebetændelse, du bør søge dyrlæge.

mvh
qfha

Fra : Claus

Dato : 12-12-05 17:52

Tak til alle - talte med dyrlægen idag som bad mig se tiden an og evt komme
med urinprøve imorgen!

Vh Claus