køkkenelementer - lille dybde
Fra : Henning

Dato : 11-12-05 17:52

Er det muligt at finde færdige køkkenelementer, der kun er 50 cm
dybe?

m.v.h.
Henning

Fra : Per H

Dato : 11-12-05 18:23

On 11 Dec 2005 08:51:39 -0800, "Henning" <tjell@post3.tele.dk> skrev:

>Er det muligt at finde færdige køkkenelementer, der kun er 50 cm
>dybe?

om de lige er 50 ved jeg ikke, men du kann få skabe der er mindre end
standarden. JKE har det.

Vh Per

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-12-05 19:38

>Er det muligt at finde færdige køkkenelementer, der kun er 50 cm
>dybe?

Prøv med badeværelsesskabe. De er typisk ikke 60 cm dybe.

Mvh Maria

Fra : Max

Dato : 11-12-05 19:49

Hej Henning

>Er det muligt at finde færdige køkkenelementer, der kun er 50 cm
>dybe?

Mine HTH elementer er kun 52 cm dybe.

Mvh Max

Fra : Glenn

Dato : 11-12-05 20:46

Hvad med overskabe?, de er normalt ikke så dybe som underskabe.

Glenn

Fra : CopyCat

Dato : 12-12-05 00:07

Er det muligt at finde færdige køkkenelementer, der kun er 50 cm
dybe?

------------------

Hvis man er villig til at betale .. så leverer næsten samtlige køkkenfirmaer
i DK skabe i specialmål ., også dybden ..

Men som Maria skriver .. så kig efter badværelses inventar .. de er normalt
ikke lige så dybe som køkkenelementer .. men de er nok heller ikke nemme at
finde i bredden 60cm ..

~~Frank .,

Fra : Nikod

Dato : 12-12-05 15:44

jeg har med stor success "lavet" dem selv. Jeg købte alm. elementer
(saml selv) og tog derefter en rundsav og savede bagkanten (10 cm) af.
Herefter tog jeg det afsavede stykke og lagde det oven på det det
stykke det var savet af (altså det "andet" afsavede stykke) og borede
ned i de huller der var. Her er det vigtigt at have et stopklods til de
huller der ikke er gennemgående. Når det er gjort er det bare at
køre en gang med en overfræser og genskabe den fals som bagpladen
skal ligge i.

Det er ikke så svært som det lyder. Kræver bare en rundsav, nogle
bor og en overfræser

Mvh
Nikolaj

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-12-05 18:49

> [...]
>skal ligge i.

>Det er ikke så svært som det lyder. Kræver bare en rundsav, nogle

Og overfræseren kan undværes. En rundsav saver normalt et spor på 3 mm og
det er nok - ellers kan eet par strøg med et stykke sandpapir klare det..
Bare sørg for at den ikke saver ret dybt.

Mvh Maria

Fra : Henning

Dato : 12-12-05 19:33

Nikod skrev:

> [...]
> skal ligge i.
>
> Det er ikke så svært som det lyder. Kræver bare en rundsav, nogle

Hej Nikolaj
Jeg har både en overfræser, en rundsav og et bor, men jeg synes
alligevel at det der lyder uhyggeligt svært. Tak for idéen alligevel.

m.v.h.
Henning

Fra : Erik

Dato : 12-12-05 20:49

> Hej Nikolaj
> Jeg har både en overfræser, en rundsav og et bor, men jeg synes
> alligevel at det der lyder uhyggeligt svært. Tak for idéen alligevel.

Det er nok fordi Nikolaj glemte at skrive at du også skal bruge en
boremaskine. Uden den bliver det nemlig svært

Seriøst/lidt 'flabet': Jeg undrer mig over, at du har en overfræser, men
alligevel ikke vil påtage dig en sådan opgave. Hvad bruger du så
overfræseren til?

Mvh
Erik

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-12-05 07:56

On Mon, 12 Dec 2005 20:48:57 +0100, "Erik" <adresse@dur.ikke> wrote:

>Seriøst/lidt 'flabet': Jeg undrer mig over, at du har en overfræser, men
>alligevel ikke vil påtage dig en sådan opgave. Hvad bruger du så
>overfræseren til?

Den var billigt til salg i Aldi? (Det er i hvert fald grunden til at min
far har _rigtig_ mange elektriske maskiner som aldrig bliver brugt.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : Erik

Dato : 13-12-05 12:53

> Den var billigt til salg i Aldi? (Det er i hvert fald grunden til at min
> far har _rigtig_ mange elektriske maskiner som aldrig bliver brugt.

Hehe - det var vel noget i den retning jeg tænkte på. Måske fordi jeg også
lider lidt af det. Men heldigvis er jeg tilpas nærig, så helt galt går det
heldigvis sjældent. Blandt andet har jeg ikke købt en overfræser, selvom jeg
faktisk *har* set dem i Aldi.

Jeg har derimod gode erfaringer med at leje professionelt værktøj når jeg
skal lave noget, jeg ikke regner med at skulle gøre igen inden for en
overskuelig årrække. Udgiften pr. brugstime er ikke højere end hvis man
køber billigt værktøj, men kvaliteten af værktøjet og dermed det udførte
arbejde er bedre. Ligeså arbejdsglæden.

Mvh
Erik

Fra : Henning

Dato : 13-12-05 23:33

Mads havde faktisk ret - jeg købte den fordi den var på tilbud i
Aldi.

Den har dog været brugt. Jeg lavede to døre til et skur.
Afstivningsbrædderne skulle krydse hinanden fordi min datter mente at
det kunne se pænt ud at beklædningen blev lavet sildebensmønstret.
Det lykkedes rimeligt godt.

m.v.h.
Henning