cd/dvd emulation software has been detecte~
Fra : jama

Dato : 10-12-05 00:22

"cd/dvd emulation software has been detected.Please disable cd/dvd emulation
software and re-start the game"

Denne meddelelse får jeg, når jeg starter f,eks. "Need for Speed Underground
2" Det er faktisk alle nye spil det er galt med.
Mit OS er XP pro. jeg har dvd brænder,hvor jeg bruger disse brænde progr.
"Alcohol 120%-Clone dvd-CloneDVD2"

Jeg har fået at vide jeg skal disable visse af minne brænde pro.gr.når jeg
vil spille,men jeg kan ikke se hvordan dette kan gøres.Det er ikke alle spil
jeg får denne meddelelse når spillet startes op.HVAD GØR JEG
Mvh. Jama

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 10-12-05 00:29

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> spil
> jeg får denne meddelelse når spillet startes op.HVAD GØR JEG

Clone ligger og kører i baggrunden, slå den fra, så kører den.

/Ole

Fra : Mythos

Dato : 10-12-05 00:38

> [...]
> spil
> jeg får denne meddelelse når spillet startes op.HVAD GØR JEG

Prøv at gå ned i start, vælg kør og skriv så msconfig og tryk enter. Nu får
du et vindue frem, find fanebladet start. Her går du listen igennem og
fjerner alle markeringer ud for de programmer der har med emulgering af
cd/dvd at gøre (det kan slås til igen hvis det skaber problemer) og genstart
din maskine, så vil jeg tro du kan spille dine spil.

Mythos

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-12-05 08:25

jama wrote:
> "cd/dvd emulation software has been detected.Please disable cd/dvd
> emulation software and re-start the game"

Har du virtuelle drev kørende med Alcohol120%? Prøv at slå dem fra. Er det
ikke "kun" under installation at du har problemer? Evt. skal du slette
programmet, installere spillene, og derefter kan du installere Alcohol120%
igen. Det samme gælder CloneCD, hvis du har det liggende.

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-05 10:07

On Sat, 10 Dec 2005 00:21:59 +0100, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:

> [...]
>vil spille,men jeg kan ikke se hvordan dette kan gøres.Det er ikke alle spil
>jeg får denne meddelelse når spillet startes op.HVAD GØR JEG

En aldeleles oplagt løsning er at stoppe med at downloade spillene og
i stedet købe dem i originale udgaver og droppe brugen af
CD/DVD-emulatorer....

Fra : jama

Dato : 10-12-05 11:13

> En aldeleles oplagt løsning er at stoppe med at downloade spillene og
> i stedet købe dem i originale udgaver og droppe brugen af
> CD/DVD-emulatorer....
>-------------------------------------------------

Disse spil er alle købt,det er jo derfor jeg beder om hjælp.
mvh. jama

Fra : Mikael Schøler

Dato : 10-12-05 12:17

Jan Larsen wrote:

> En aldeleles oplagt løsning er at stoppe med at downloade spillene og
> i stedet købe dem i originale udgaver og droppe brugen af
> CD/DVD-emulatorer....

At man benytter sig af cd/dvd-emulatorer, betyder ikke at man så har
downloadet spillene. Jeg benytter bl.a. et no-cd image til Football
Manager 2005, da jeg så slipper for at have skiven i drevet. Meget
belejligt når man spiller spillet på flere maskiner (stationær og bærbar).

Så vent lige med at anklage folk før du ved alle detaljer.

Mikael