Script der får browseren til at gå offline
Fra : Per..

Dato : 08-12-05 22:40

Til en noget speciel opgave, har jeg brug for et script der kan
få browseren (IE) til at gå offline i 60 minutter, hvorefter
browseren skal gå online i 60 sekunder, for derefter at gå
offline i 60 minutter osv.

Er der lavet scripts, der har denne funktion eller dele af
funktionen som kan samles?

Mvh. Per..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-12-05 01:44

Per.. wrote:
> [...]
> få browseren (IE) til at gå offline i 60 minutter, hvorefter
> browseren skal gå online i 60 sekunder, for derefter at gå

Et sådant script ville være et indgreb i brugerens system, så det skal du
nok ikke regne med at finde. Det er brugeren selv, der bestemmer, hvornår
linjen skal afbrydes og genetableres. Nogle linjer kan slet ikke afbrydes -
ADSL f.eks.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Per..

Dato : 09-12-05 08:33

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> linjen skal afbrydes og genetableres. Nogle linjer kan slet ikke afbrydes

Tak for det hurtige respons.

Du kan godt sætte browseren offline (klik på filer og vælg work offline
), uden at kappe netværksforbindelsen.

Mit problem er at jeg har en sløjfe indeholdende 4 sider som skiftevis
bliver vist i 5 sek. Siderne er lavet i php og kræver opslag i MySql hver
gang de skal vises. Denne trafik er unødvendig da det egengtlig kun er
nødvendig med en opdatering i timen.
Skiftet mellem sider er lavet vha.

Er der nogle forslag til hvordan jeg ellers kan slippe af med trafikken?

Fra : Leonard

Dato : 09-12-05 10:21

Per.. <phl@phll.dk> wrote:

> [...]
>bliver vist i 5 sek. Siderne er lavet i php og kræver opslag i MySql hver
>gang de skal vises. Denne trafik er unødvendig da det egengtlig kun er

Skriv din php-kode om, så der bliver genereret 4 statiske html-sider
og sæt cache udløbstiden på disse sider til 60 min.
Hvis du søger på php og cache får du sandsynligvis nogle sider der
forklarer hvordan.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/