NetExpres hos TDK og ADSL hos CC ??
Fra : -= Texas =-

Dato : 11-06-01 11:21

Hvad er forskellen på NetExpres hos TDK og ADSL hos CC ?

Jeg ved at man får fast IP hos CC, gør man også det hos TDK.
Og hvad med det udstyr man får leveret. Hos CC for man en
Cisco 667 router, men hvad hos TDK ?

Fra : Nostradamus

Dato : 11-06-01 14:05

Forskellen efter min mening er kort:

CC tilbyder frihed, stabilitet og god service på alle områder.

Sincerely Yours,
Nostradamus

"Be nice to your children, because they are the ones who will choose your rest home"

Fra : Søren Blom

Dato : 11-06-01 14:47

"Nostradamus" <me@privacy.net> skrev

> CC tilbyder frihed, stabilitet og god service på alle områder.

Og det mener du ikke at TDC gør med Netexpres, forklar lige den lidt
nærmere?

Nu har jeg haft Netexpres siden august og jeg må nok sige, at jeg kan ikke
klage over servicen på nogen måder, TDC har over for mig altid virkede
imødekommende og hjælpsomme.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Hauge

Dato : 11-06-01 14:58

Hejsa

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> Nu har jeg haft Netexpres siden august og jeg må nok sige, at jeg kan ikke
> klage over servicen på nogen måder, TDC har over for mig altid virkede
> imødekommende og hjælpsomme.

Nu er du garanteret osse den "normale" type, der opfører sig ordenligt over
for supporteren, og derved får et super god service.

Nogen typer starter jo altid med at råbe op, at supporteren er "idiot", og
det giver sig lige netop udslag i at man ikke får en god service.

Mvh Hauge

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-06-01 18:59

On Mon, 11 Jun 2001 15:58:12 +0200, "Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk>
wrote:

> [...]

>Nogen typer starter jo altid med at råbe op, at supporteren er "idiot", og
>det giver sig lige netop udslag i at man ikke får en god service.

Ja, tænk at suppoter er levende mænsker, og regere som sådan nogle nu
engang gør,,,

Fra : Hauge

Dato : 11-06-01 15:00

Hejsa

"Nostradamus" <me@privacy.net> wrote in message
> Forskellen efter min mening er kort:
>
> CC tilbyder frihed, stabilitet og god service på alle områder.

Skal man forsøge at snakke om en forskel, var det måske på sin plads at man
så skrev hvad der så var galt med den anden udbyder.. Eller var det bare et
af de der 16 åriges "sux" indlæg igen?

Mvh Hauge

Fra : Thomas

Dato : 11-06-01 15:36

> Forskellen efter min mening er kort:
>
> CC tilbyder frihed, stabilitet og god service på alle områder.

Jeg tror du er blind og døv, eller så har du ikke haft noget med tele dk at
gøre, for hvis man behandler dem ordentligt så bliver man også behandlet
ordentligt selv !!!!

Hvilken frihed er det CC tilbyder som tele dk ikke har, og hvad mener du i
det hele taget med frihed ???

Jeg tror hvis det kommer der til så er tele dk, lige så, hvis ikke mere
stabil end CC.

Thomas

Fra : -[::::Shamran::::]-

Dato : 11-06-01 16:13

TDC's nye router stinker...den er fejl behæftet og skod...deres nyheds
serverer virker ikke ordenligt og har ikke gjort det mens jeg har brugt dem
(over 1 år). Deres support er meget mangel fuld. Hvis man spørger til de
fejl routeren har vil de helst svarer...skriver man til dem om samme svarer
de heller ikke. De stakler der ikke rigtigt kan finde ud af det med NAT osv.
har det svært specielt hvis det er spil det drejer sig om. CC er klart det
bedeste valg!
Jeg har TDC

Shamran

Fra : Thomas

Dato : 11-06-01 19:21

Ja CC's router den er også nem at konfiguere, for der skal man nemlig ikke
bruge en masse kommandoer, bare for at resette CC's router skal man skrive
over 20 kommandoer det er også nemt. :o| Det skal man ikke i TDC's.

Hvilke fejl er den fejlbehæftet med ???

Thomas

Fra : -[::::Shamran::::]-

Dato : 12-06-01 06:06

> Hvilke fejl er den fejlbehæftet med ???´

Den kan ikke kører 100 MBIT hvilket vil sige at du skal kører 10 Mbit på dit
netkort...og evt resten af dit netværk. Dette fortæller de ikke noget om,
ikke en gang på opasia. Spørger man support så siger i ikke rigtigt noget
fordi fejlen er så grel at de faktisk kan blive nød tilat trække routerne
tilbage. Den anden fejl skyldes at routerens hardware er underdimensioneret.
Kører man over 512 KBIT og samtidigt kører med NAT slået til så falder
hastigheden til det halvt !! det sidste kan ikke fiksen med en firmware
update men kræver en udskiftning til en anden model

Shamran

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 12-06-01 10:48

On Tue, 12 Jun 2001 07:06:16 +0200, "-[::::Shamran::::]-"
<shamran.alive@xxxxxx.xx> wrote:

> [...]
>hastigheden til det halvt !! det sidste kan ikke fiksen med en firmware
>update men kræver en udskiftning til en anden model

Jeg kører 1024 over min router, med NAT slået til. Det kører da ganske
udemærket og jeg får de hastigheder jeg ønsker.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Thomas

Dato : 12-06-01 16:21

> Den kan ikke kører 100 MBIT hvilket vil sige at du skal kører 10 Mbit på
dit
> netkort...og evt resten af dit netværk.

Det passer ikke, kig her: http://www.efficient.com/products/2601.html
der står at den kører 100 Mbit/s

> [...]
> fordi fejlen er så grel at de faktisk kan blive nød tilat trække routerne

Hvilken fejl, det skriver du ikke, det kan da ikke være en fejl at den ikke
kan køre 100 Mbit/s, hvilket den jo så alligevel kan, og desuden kan opasia
da heller ikke blive nød til at trække routeren tilbage bare fordi den ikke
kører 100 Mbit/s !!!

> [...]
> hastigheden til det halvt !! det sidste kan ikke fiksen med en firmware
> update men kræver en udskiftning til en anden model

Det er der ingen problemer med, jeg kender en der har en 2 Mb linie og han
kører også med nat slået til, der er ingen nedsættelse i hastigheden, den
downloader med mellem 200 og 230 kb/s !!

Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 17:16

"Thomas" <condor-9@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det passer ikke, kig her: http://www.efficient.com/products/2601.html
> der står at den kører 100 Mbit/s

Den _tror_ den kan køre 100 mbit, men den kan ikke

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-06-01 17:37

On Tue, 12 Jun 2001 18:16:14 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:
>"Thomas" <condor-9@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
>Den _tror_ den kan køre 100 mbit, men den kan ikke

Indtil det modsatte er bevist, så holder jeg på at alle de problemer
der er sat med 100 Mbps og Speedstream 2601'ere er foresaget af defekte
ethernet kabler.

Mine (meget sparsomme) tests viste ingen problemer ved at køre 100 Mbps

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 18:00

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> Indtil det modsatte er bevist, så holder jeg på at alle de problemer
> der er sat med 100 Mbps og Speedstream 2601'ere er foresaget af defekte
> ethernet kabler.

Hvilket ikke gør sagen mindre pinlig...

> Mine (meget sparsomme) tests viste ingen problemer ved at køre 100 Mbps

Jeg får lidt modstridende oplysninger fra kollegaer, men lad os afvente en
officiel afklaring.

Fra : -[::::Shamran::::]-

Dato : 12-06-01 19:04

> Indtil det modsatte er bevist, så holder jeg på at alle de problemer
> der er sat med 100 Mbps og Speedstream 2601'ere er foresaget af defekte
> ethernet kabler.

Så er der godt nok mange med defekte kabler. Den jeg har brugt er i
hvertfald ikke defekte og jeg har ændret tilbage ATM efter at teknikerne
sagde god for at der var en fejl der ikke kunne afhjælpes. Faktisk sagde at
fejlen ikke umidelbart kunne afhjælpes og jeg fik mine 500 kr tilbage.

Jeg er dog ikke itvivl om at problemet nok skal blive løst med
tiden...indtil da...giv os noget officielt information som kan stoppe alle
de rygter og informer kommende brugerer om problemerne.

Shamran

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-06-01 20:52

On Tue, 12 Jun 2001 20:04:03 +0200, -[::::Shamran::::]- wrote:

>Så er der godt nok mange med defekte kabler. Den jeg har brugt er i
>hvertfald ikke defekte

Hvor havde du dem fra, og havde du dobbelt tjekket at de var lavet korrekt ?

>og jeg har ændret tilbage ATM efter at teknikerne

"teknikere" aka kundeservice, eller ?

>Jeg er dog ikke itvivl om at problemet nok skal blive løst med
>tiden...indtil da...giv os noget officielt information som kan stoppe alle
>de rygter og informer kommende brugerer om problemerne.

Nu har jeg heldigvis intet med CPE udstyr at gøre ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : -[::::Shamran::::]-

Dato : 13-06-01 05:51

> Hvor havde du dem fra, og havde du dobbelt tjekket at de var lavet korrekt
?

De er lavet af os på Simens og testet...kablerne er cat. 6 så det skulle
ikke være noget problem. Plus de alle er blevet brugt til event (netparty)
mellem gameserverene og hoved switchen (full duplex) og her lå de på omkring
8mb/s

> "teknikere" aka kundeservice, eller ?

Begge

> Nu har jeg heldigvis intet med CPE udstyr at gøre ...

OK

Shamran

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-06-01 19:30

> [...]
>fejlen ikke umidelbart kunne afhjælpes og jeg fik mine 500 kr tilbage.

Mange køre nok med de kabler der følger med routeren, hvis der er tale
om en dårlig produktion, så kan det også vel tænkes at der er mange de
har fået dårlige kabler,,,

Fra : Allan Olesen

Dato : 17-06-01 10:02

jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

>Indtil det modsatte er bevist, så holder jeg på at alle de problemer
>der er sat med 100 Mbps og Speedstream 2601'ere er foresaget af defekte
>ethernet kabler.

Jeg kan forresten i den forbindelse oplyse, at trådparrene var
forbundet korrekt i det gule kabel, der fulgte med min 2601'er i går.

Så Speadstream kan åbenbart ikke engang finde ud af at holde en
konstant forkert kvalitet...

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 11-06-01 21:15

On Mon, 11 Jun 2001 16:35:39 +0200, "Thomas" <condor-9@mail.tele.dk>
wrote:

>Jeg tror du er blind og døv, eller så har du ikke haft noget med tele dk at
>gøre, for hvis man behandler dem ordentligt så bliver man også behandlet
>ordentligt selv !!!!

Jeg kunne da godt lide at vide hvad jeg har gjort af onde gerninger for
at få dem til at slette min ordre, ikke een gang, men fire.

Nu _har_ jeg så fået det installeret og fået rettet hastigheden til den
korrekte

Det var bare et enkelt opkald og sige at det så ud til at køre lidt
langsomt og så vupte, kørte det 4 gange hurtigere ;)