Mus i skuret
Fra : Michael Nielsen

Dato : 07-12-05 11:45

Hej,

Noget toej og platic er aedt i stykker i skuret og jeg saa en mus loebe
ind under en reol. Katten gider ikke goere noget ved det, saa jeg har
sat en museklappefaelde op med et stykke skinke. Den hopper den ikke
paa. Hvad kan man saa goere?
Kan man faa de der faelder, der lukker den inde nu om dage? Og hvad skal
jeg goere ved den, hvis den gaar derind? Skal jeg kontakte kommunen om
problemet?

Fra : Anders Majland

Dato : 07-12-05 12:12

> Noget toej og platic er aedt i stykker i skuret og jeg saa en mus loebe
> ind under en reol. Katten gider ikke goere noget ved det

Doven kat - skift den eller begræns fodringen

Fra : Anders Majland

Dato : 07-12-05 12:14

jeg fik trykket send lidt for hurtigt

> Kan man faa de der faelder, der lukker den inde nu om dage? Og hvad skal
> jeg goere ved den, hvis den gaar derind?

Tage livet af den ...

> Skal jeg kontakte kommunen om problemet?

Ikke hvis det bare er et par mus - men hvis du ser skyggen af en rotte er
det en anden sag (hvor jeg bor er der en kommunal rottefænger der kører
kører rundt)

Fra : Holst

Dato : 07-12-05 12:29

Michael Nielsen wrote:

> [...]
> ind under en reol. Katten gider ikke goere noget ved det, saa jeg har
> sat en museklappefaelde op med et stykke skinke. Den hopper den ikke

Prøv at lade være med at fodre katten og luk den inde i skuret.

> Kan man faa de der faelder, der lukker den inde nu om dage? Og hvad skal
> jeg goere ved den, hvis den gaar derind? Skal jeg kontakte kommunen om
> problemet?

Giv den til katten ...

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-12-05 14:47

> paa. Hvad kan man saa goere?

Det er ikke alle musearter som spiser kød. Prøv i stedet med et par rosiner
i fælden - så skal det nok lykkes.

mvh

Andreas m. Hansen

Fra : Holst

Dato : 07-12-05 15:01

Andreas M. Hansen wrote:

> Det er ikke alle musearter som spiser kød. Prøv i stedet med et par rosiner
> i fælden - så skal det nok lykkes.

Min far har også altid haft ganske stor succes med ost.

Fra : Torben

Dato : 07-12-05 15:28

"Holst" <newsdec05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Min far har også altid haft ganske stor succes med ost.

Chokolade virker for mig ....

-Torben

Fra : WhoopAss

Dato : 07-12-05 16:52

Leverpostej, en næsten sikker vinderfor de kan ikke stikke med det, men må
blive og spise på stedet..... Slam, en i nakken

Bruger for øvrigt den dyre etiske model som er den del bedre en de normale
smækfælder

Fra : Aksel

Dato : 07-12-05 23:36

"WhoopAss" <Whopass@sol.dk.remove.this> skrev i en meddelelse

> [...]
> blive og spise på stedet..... Slam, en i nakken
>
> Bruger for øvrigt den dyre etiske model som er den del bedre en de normale

Jeg plejer at bruge nutella, en portion klarede 12 mus sidste vinter.

Hilsen Aksel

Fra : Michael Nielsen

Dato : 11-12-05 18:25

Andreas M. Hansen wrote:

> Det er ikke alle musearter som spiser kød. Prøv i stedet med et par rosiner
> i fælden - så skal det nok lykkes.

Et stykke sveske virkede efter nogle dage! Den sad lige i nakken, saa
den doede nok paa stedet.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-12-05 19:43

"Michael Nielsen" <mnielsen@cvmt.dk> skrev i en meddelelse

> Noget toej og platic er aedt i stykker i skuret og jeg saa en mus loebe
> ind under en reol.

Stil en underkop med lidt røde musekorn under reolen.
Og hvis/når underkoppen er tom, hælder du flere på.
Det bliver du ved med, til kornene ikke bliver ædt mere.

Hilsen Inger

Fra : Max

Dato : 07-12-05 20:06

Hej

> Det bliver du ved med, til kornene ikke bliver ædt mere.

Og så ligger de døde og rådner steder du ikke ved.

Mvh Max

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 07-12-05 21:15

Max fik sine fingre den 07 dec 2005 til at fremtrylle følgende i
dk.fritid.hus-og-have:

> Og så ligger de døde og rådner steder du ikke ved.
>
> Mvh Max

Og mus der ligger og dør tørrer bare ind, i forhold til andre ting. Så
er det værer med menesker, det stinker godt nok slemt efter et par dage
eller ti.

Fra : Gainsbourg

Dato : 11-12-05 19:33

> Stil en underkop med lidt røde musekorn under reolen.
> Og hvis/når underkoppen er tom, hælder du flere på.
> Det bliver du ved med, til kornene ikke bliver ædt mere.

Det vil være ret dumt når du selv har kat - og hensynsløst over for
naboens/genboens kat og de små rovdyr i naturen. De forgiftede mus bliver
syge og lette at fange inden de dør - og er et let bytte, selv for uerfaren
kælekat. Og spiser katten en forgiftet mus, skal den en tur til
dyrehospitalet og det er slet ikke sikkert, at katten er så heldig at
overleve, selv med behandling. Desuden er brugen af musekorn medvirkende
årsag til at vores bestand af truede små rovdyr (bl.a. ugler og andre
rovfugle) bliver decimeret år for år. Desuden risikerer du at musene lægger
sig til at dø inde i husets konstruktion og lugter _forfærdeligt_ og
udklækker tusinder af spyflyer og maddikker.

Miljøministeriet anbefaler at man bruger mange fælder på een gang frem for
få fælder i lang tid. Sæt fælderne langs væggene, så musene støder på dem
(de følger oftest væggene) og sørg for at fælden udløser ved den mindste
berøring, samt at lokkemaden er så forsvarligt fastgjort at fælden udløser,
så musen ikke bare render med lokkemaden. Og så skulle rosiner være noget af
det bedste lokkemad for alle musearter. I øvrigt slipper du ikke af med
musene med mindre du stopper alle revner og huller de kommer ind ad. En
voksen mus behøver kun 7 mm for at klemme sig igennem og uanset hvor mange
mus du slår ihjel, vil der komme nye så længe de kan komme ind og der er mad
til dem. Som udgangspunkt er det bedst at opbevare mad og ting man sætter
pris på, i kælder eller på steder der kan musesikres med musenet i alle
åbninger, så så acceptere at der er mus i skur/brændestabel etc. og undgå at
opbevare mad/ting der ikke kan "tåle" mus der

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 07-12-05 21:33

On Wed, 07 Dec 2005 11:45:21 +0100, Michael Nielsen wrote:

> [...]
> ind under en reol. Katten gider ikke goere noget ved det, saa jeg har
> sat en museklappefaelde op med et stykke skinke. Den hopper den ikke

Put plastic og tøj i fælden, det æder musen åbenbart.
--
MVH
osv...

Fra : Torben

Dato : 08-12-05 10:37

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Put plastic og tøj i fælden, det æder musen åbenbart.
> --
> MVH
> osv...

LOL :)

Fra : klaus nielsen

Dato : 16-12-05 23:20

> [...]
> en museklappefaelde op med et stykke skinke. Den hopper den ikke paa. Hvad

jeg bruger chokolade.. marinus.. det billigeste fra aldi. jeg har i den
samme fælde taget en mus om dagen i denne her uge. så nu må der snart være
rydet ud i dem
brød, ost, kød,skinke-- intet af dette reagerer de på

mvh klaus