/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
indbrud mens der er nogen hjemme
Fra : wolff13@gmail.com


Dato : 06-12-05 17:37

Hej Allesammen

Hvis jeg nu har indbrud mens jeg er hjemme dækker min forsikring så.

Lad os sige at jeg er på første sal og jeg ikke har låst yderdøren,
så kommer der nogen og stjæler mit musik anlæg som jeg har i stuen.

Vil min forsikring dække det??


 
 
Anders Majland (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 06-12-05 17:53

>Lad os sige at jeg er på første sal og jeg ikke har låst yderdøren,
>så kommer der nogen og stjæler mit musik anlæg som jeg har i stuen.
>Vil min forsikring dække det??

Nej - det kræver synlige tegn på indbrud



mk (06-12-2005)
Kommentar
Fra : mk


Dato : 06-12-05 20:15

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4395c1d6$0$8886$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >Lad os sige at jeg er på første sal og jeg ikke har låst yderdøren,
>>så kommer der nogen og stjæler mit musik anlæg som jeg har i stuen.
>>Vil min forsikring dække det??
>
> Nej - det kræver synlige tegn på indbrud
>
Jo, måske. For nogle år siden legede vores børn på 1. sal i vores hus og da
vi kom hjem, kunne vi se snavsede fodspor i stueetagen og vores store, dyre
spejlreflekskamera var væk. Vi anmeldte det til politiet og
forsikringsselskabet som dækkede tyveriet (simpelt tyveri).

mk



Henrik Stidsen (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 06-12-05 20:53

mk submitted this idea :
>> Nej - det kræver synlige tegn på indbrud

> Jo, måske. For nogle år siden legede vores børn på 1. sal i vores hus og da
> vi kom hjem, kunne vi se snavsede fodspor i stueetagen og vores store, dyre
> spejlreflekskamera var væk. Vi anmeldte det til politiet og
> forsikringsselskabet som dækkede tyveriet (simpelt tyveri).

Fodspor i stuen og et kamera der mangler - det er vel også synlige tegn
så ?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



-=JF=- priv (06-12-2005)
Kommentar
Fra : -=JF=- priv


Dato : 06-12-05 21:09

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.34e57d5cc5590177.34878@news.hs235.dk...
>
> Fodspor i stuen og et kamera der mangler - det er vel også synlige tegn så
> ?
>
Det eneste det er tegn på, er at nogen har glmt at tørre fødderne samt at
der ikke er et kamera i huset! Det er da ikke tegn på indbrud.

Mvh John



Henrik Stidsen (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 06-12-05 22:10

-=JF=- priv submitted this idea :
>> Fodspor i stuen og et kamera der mangler - det er vel også synlige tegn så
>> ?

> Det eneste det er tegn på, er at nogen har glmt at tørre fødderne samt at der
> ikke er et kamera i huset! Det er da ikke tegn på indbrud.

En smadret rude og en fladskærm der mangler - det er da bare et tegn på
at nogen er kommet til at slå ruden i stykker, ikke andet...

Kan du selv se hvor filmen knækker ?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



Christian (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 07-12-05 00:06

Henrik Stidsen wrote:
> mk submitted this idea :
>
>>> Nej - det kræver synlige tegn på indbrud
>
>
>> Jo, måske. For nogle år siden legede vores børn på 1. sal i vores hus
>> og da vi kom hjem, kunne vi se snavsede fodspor i stueetagen og vores
>> store, dyre spejlreflekskamera var væk. Vi anmeldte det til politiet
>> og forsikringsselskabet som dækkede tyveriet (simpelt tyveri).
>
>
> Fodspor i stuen og et kamera der mangler - det er vel også synlige tegn
> så ?
>

på simpelt tyveri ja, ikke på indbrud.

Er der ikke "brudt noget op" er det ikke indbrud.

Bo (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 06-12-05 21:22


<wolff13@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvis jeg nu har indbrud mens jeg er hjemme dækker min forsikring så.

Ja, hvis hjemmet er aflåst.

>Lad os sige at jeg er på første sal og jeg ikke har låst yderdøren,
>så kommer der nogen og stjæler mit musik anlæg som jeg har i stuen.

>Vil min forsikring dække det??

Hvis forsikringen dækker simpel tyveri


Hilsen

Bo



MAndersen (07-12-2005)
Kommentar
Fra : MAndersen


Dato : 07-12-05 10:51


<wolff13@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1133887026.468079.312140@g49g2000cwa.googlegroups.com...
Hej Allesammen

Hvis jeg nu har indbrud mens jeg er hjemme dækker min forsikring så.

Lad os sige at jeg er på første sal og jeg ikke har låst yderdøren,
så kommer der nogen og stjæler mit musik anlæg som jeg har i stuen.

Vil min forsikring dække det??

Din forsikring vil dække det stjålne almindelige indbo, tøj, almindelige
tæpper, ovn, køleskab, tasker og bøger etc.
På samme måde som din forsikring også dækker sjålent tøj i et
omklædningsrum.

Det du ikke får dækket er dit særlige indbo, og særlige private indbo,
penge, smykker, kameraer, etc.

MAndersen




Bo (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 07-12-05 12:52


"MAndersen" skrev i en meddelelse

> Din forsikring vil dække det stjålne almindelige indbo, tøj, almindelige
> tæpper, ovn, køleskab, tasker og bøger etc.
> På samme måde som din forsikring også dækker sjålent tøj i et
> omklædningsrum.
>
> Det du ikke får dækket er dit særlige indbo, og særlige private indbo,
> penge, smykker, kameraer, etc.

Indbrudstyveri
Når tyveriet sker fra forsvarligt aflåste bygninger med lukkede og
tilhaspede vinduer, er der tale om indbrudstyveri. Det er en betingelse for
erstatning, at tyven har skaffet sig adgang på unormal måde.

F.eks. brudt døren eller et vindue op eller brugt en dirk eller en falsk
nøgle.

Læg mærke til nedenstående.........

Al anden form for tyveri kalder forsikringsselskaberne simpelt tyveri.

Dvs. de tilfælde, hvor tyven f.eks. kan kravle ind ad et åbent vindue, eller
hvor tyven stjæler din pung, uden du bemærker det.

Simpelt tyveri omfatter også tyveri fra en aflåst bil. Ved simpelt tyveri er
der begrænset dækning. F.eks. bliver penge, smykker samt guld- og sølvting
ikke erstattet, og for andre tyvetækkelige ting - i policen betegnet som
særligt privat indbo - gælder, at der maksimalt bliver erstattet med 10 pct.
af forsikringssummen. Hvordan netop din forsikring dækker simpelt tyveri, må
du læse i dine egne forsikringsbetingelser.



Hilsen

Bo



MBD (07-12-2005)
Kommentar
Fra : MBD


Dato : 07-12-05 23:17

Jeg har prøvet at have tyveri i huset, mens både min kone og jeg var hjemme.

Jeg sad og arbejdede på mit kontor, min kone gik og pyntede til jul (det er
ret præcist 3 år siden).

Pludselig står der en mand inde i stuen og spørger efter Peter...!? Min kone
kalder på mig, men jeg taler i telefon. Da jeg høre hende kalde igen (angst
i stemmen) smider jeg røret og løber ind i stuen. Hun siger at der lige har
været en mand, og forklarer hurtigt sammenhængen. jeg spurter ud af døren,
og ser ham oppe for enden af vejen. Jeg kalder på ham, men han sætter bare
hastigheden op og forsvinder.

Jeg går ind igen, taler lidt med konen om det underlige optrin og går ind og
arbejder videre (havde en forklaring at give til den jeg havde knaldet røret
på overfor...)
Pludselig kommer min kone farende ind og siger at han har gennemrodet vores
soveværelse. Altså havde han været derinde inden, han prøvede at snige sig
forbi min kone, og hun opdagede ham.

Der var stjålet en mobiltelefon, nogle smykker og kontanter.

Forsikringen dækkede _kun_ fordi jeg havde råbt ham an.
Døren var ikke låst, derfor er det ikke indbrud. Det er tyveri, og der skal
åbenbart råbes...?!

PS: De fangede faktisk tyven senere, og jeg var i fogedretten for at få mine
penge. Han var en "stakkels" narkoman som nu var blevet stoffri og ville
prøve at skabe sig en tilværelse. Vi aftalte at han afdragede med 100,- om
måneden indtil alt var betalt. mener det var ca. 1700,- som forsikringen
ikke dækkede. Han har betalt det hele, og hilser pænt hvis jeg møder ham på
gaden

Mvh MBD



Bo (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 08-12-05 08:00


"MBD" skrev i en meddelelse

> Forsikringen dækkede _kun_ fordi jeg havde råbt ham an.
> Døren var ikke låst, derfor er det ikke indbrud. Det er tyveri, og der
skal
> åbenbart råbes...?!

Mon ikke det er dette du tænker på::

Ran
Ran er det åbenlyse tyveri, hvor der ikke bliver brugt eller truet med vold,
og hvor tyveriet bliver bemærket af den bestjålne eller af andre
tilstedeværende, i det øjeblik det sker. Eksempelvis tyveri fra tasker eller
lommetyverier. Men for at få erstatning er det en betingelse, at der råbes
op - f.eks. "stop tyven".

Hilsen

Bo



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste