Word: At lave et A5 hæfte
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 06-12-05 08:55

Hej Ng

Hvordan er det lige jeg laver et A5 hæfte i Word, som skriver teksten ud i
den rigtige rækkefølge, så jeg bare skal hæfte det i ryggen....??

Mvh Keld

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 06-12-05 12:29

Hvis du bruger Word2003, så kan du gå ind under Filer -
Sideopsætning (inden du begynder at skrive). Vælg (under Sider
pr. Ark ) 1-falset højformat. Så konverteres dit sideformat til
A5, og du kan bare begynde at skrive. Så holder Word sel styr på,
hvilke sider, der skal parres.

Denne vejledning er taget fra et svar fra Jan Kronsell om kommer
fra dk.edb.tekst.ms.word, som nok er den rette gruppe at spørge
i.

Se fx. http://tinyurl.com/ctb4t

Lars

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-12-05 12:34

"Keld Rosenberg" <keld.rosenberg@mæil.dk> wrote in message
> Hej Ng
>
> Hvordan er det lige jeg laver et A5 hæfte i Word, som skriver teksten ud i
> den rigtige rækkefølge, så jeg bare skal hæfte det i ryggen....??

Hvilken version af Word?

I 2002/2003 skal du, inden du begynder at skrive gå i Filer - Sideopsætning
og under "Flere sider" vælge Formatet 1-falset højformat. Så klarer den
resten selv.

I tidligere versioner, er der forskellige metoder, afhængigt af version, men
fx i 2000 kan du bare skrive løs på en almindelig A4- side (sæt dog
skriftstørrelsen ca. 1,5 gange det normale (altså fx 18 pkt i stedet for
12).

Når du så kal udskrive vælger du Filer - Udskriv. Under sider pr, vælger du
2.

Vælg at udskriver "Sider" og angiv siderækkefølgen til
4,1,2,3 (ved fire sider) - 8,1,2,7,6,3,4,5 ved 8 sider og så fremdeles.

Jan

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 07-12-05 00:39

"Jan Kronsell" <jkr(antispam)@lyngby.nu> wrote in message

> [...]
>
> Vælg at udskriver "Sider" og angiv siderækkefølgen til
> 4,1,2,3 (ved fire sider) - 8,1,2,7,6,3,4,5 ved 8 sider og så fremdeles.

Tak for hjælpen...........

Fra : Jan Kronsell

Dato : 07-12-05 15:34

> Tak for hjælpen...........