Web baseret service database ?
Fra : EUK

Dato : 04-12-05 22:49

Hej NG

Jeg ved godt det kan blive lidt teknisk, men div. prog ng reagerede ikke.

De fleste kender en WEB shop client... Man får en skapalon, uploader
billeder af sine varer,priser osv. kunden logger ind -køber - betaler og
får sin vare......

men - Jeg har landsdækkende service på noget testudstyr, som skal
kalibreres/ serviceres årligt.

Og nu kommer spørgsmålet :

Findes der et web-baseret system - hvor man hos kunden, kan gå på
internettet - ind på vores hjemmeside- logge sig på som teknikker - indtaste
div data og udprinte en rapport til kunden.
Andre brugere eks. vores sælgere skal også have adgang til databasen, og se
på kundernes testere, men kun "se" ikke ændre. Dette er en hjælp for
sælgeren så han kan se testerens journal. Databasen skal ligge på serveren,
så alle brugere kan arbejde med aktuelle data.

Findes det ??? el noget lignende ?????

Esben

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-12-05 23:08

> Findes der et web-baseret system - hvor man hos kunden, kan gå på
> internettet - ind på vores hjemmeside- logge sig på som teknikker -
> indtaste div data og udprinte en rapport til kunden.

Ja. Jeg kender ikke teknikken i det, men vi logger på ude hos kunden på
vores system på den måde. Vi har så en lille nøgle, som skal sidde i pc'en i
mens som noget sikkerhedshalløj. Der til login og password. Vi har også
andre login, som ikke kræver nøglen men bare en kode - den giver dog ikke
adgang til data på samme måde. Prøv et godt netværksfirma.

> [...]
> sælgeren så han kan se testerens journal. Databasen skal ligge på
> serveren, så alle brugere kan arbejde med aktuelle data.

Selve data kan ligge på mange måder, så den del er ikke noget problem.

Mvh Maria

Fra : Anders Christensen

Dato : 04-12-05 23:30

EUK wrote:
> [...]
> sælgeren så han kan se testerens journal. Databasen skal ligge på serveren,
> så alle brugere kan arbejde med aktuelle data.

Hvis det bare er tekst-data der skal indtastes og være tilgængelige for
nogle brugere og redigerbare for andre er det ret simpelt at lave så det
passer til dit behov.
Der er mange muligheder for mere specielle ting, men det er en længere
historie.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 04-12-05 23:32

Anders Christensen wrote:

> [...]
> passer til dit behov.
> Der er mange muligheder for mere specielle ting, men det er en længere

Glemte vist lige at gøre opmærksom på at jeg gør i sådan noget, bare for
at undgå at nogen vil kalde det et forsøg på skjult reklame.

Folk i gruppen foretrækker vist at man gør opmærksom på hvis man omtaler
ens eget forretingsområde, eller tager jeg fejl?

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-12-05 19:23

> Folk i gruppen foretrækker vist at man gør opmærksom på hvis man omtaler
> ens eget forretingsområde, eller tager jeg fejl?

Kun hvis du i samme omgang også reklamere for dig selv. Vi har vel stort set
alle et erhverv i denne gruppe, og de fleste vel også et, de sælger.

Mvh Maria

Fra : Brian Friis Knudsen

Dato : 28-12-05 00:41

har sakset teksten ud!
> Findes det ??? el noget lignende ?????

Alt afhængig af hvor specifik det er at du skal bruge vil det nok være
smartest at betale det, det koster og få udviklet noget lige nøjaktig det i
har brug for. Og sørg nu for at få dokumentation på a projekt i tilfælde af
at de skal videre udvikles senere eller software skal opdateres..
Om ikke andet så er i ikke bundet af at skulle have den samme leverandør
næste gang og valget for jer vil være frit.

mvh
Brian