/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
God køremusik
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 03-12-05 21:51

Hej allesammen.

Inspireret af en hr. Kim her i gruppen starter jeg hermed en ny tråd.
I er hjerteligt velkomne til at komme med bidrag.

Sagen er den at jeg sad og kom til at tænke på, hvad der er god køremusik.
Selv kan jeg godt lide følgende skiver:

Dire Straits: Sultans of Swing: The Very Best of Dire Straits.
Meat Loaf: Bat Out Of Hell.
AC/DC: Ballbreaker.
John Lennon: Double Fantasy.

Det er mine "køreskiver"!

Og numre:
Joan Jett And The Blackhearts: I Love Rock 'n Roll.
Lynyrd Skynyrd: Sweet Home Alabama.
Creedence Clearwater Revival: Bad Moon Rising.
Bloodhound Gang: Fire, Water, Burn.
Chuck Berry: No Particular Place To Go.
Chumbawamba: Tubthumpin'.
Deep Purple: Smoke On The Water.
DJ Visage: Formula One Racing Car Techno Remix.
Jessica Simpson: These Boots (Are Made For Walkin').
Joe Bonamassa: Reconsider Baby.
King Diamond: No Presents For Christmas.
Rammstein: Sehnsucht.
Saga: A Brief Case. (Fed trommesolo!)
Status Quo: Rockin' All Over The World.
The Commitments: Mustang Sally.

Kort sagt: Det meste af det er god, gedigen gang-i-den-hyggemusik.
Derudover har jeg forelsket mig hovedkulds i Bad Boys of Boogies musik, så
det skal anskaffes.
Kom frisk og skriv hvad I godt kan lide, ny inspiration kan man altid bruge.


Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



 
 
Jørgen Flainard (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Flainard


Dato : 03-12-05 22:04


"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en
> Kom frisk og skriv hvad I godt kan lide, ny inspiration kan man altid
bruge.
>


For mig afhænger det lidt af årstid og tidspunkt på døgnet - og selvfølgelig
hvor langt man skal. Men Dire Straits/Mark Knopfler plejer at være godt. Det
samme med Neil Youngs Harvest og Harvest Moon. Men ellers eksperimenterer
jeg i øjeblikket...

På lange ture foretrækker jeg hele cd'ere fremfor enkelte numre



Åge Halldorsson (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 04-12-05 15:24


"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4392084e$0$149$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...


> > Kom frisk og skriv hvad I godt kan lide, ny inspiration kan man altid
> bruge.
> >

______

Nu skal det jo nok være noget som man ikke bliver distraheret af, når man
kører bil. Derfor vil jeg foreslå at det skal være noget på et sprog som man
ikke forstår.

Jeg vil foreslå dig at prøve en god gedigen omgang af det populæreste tyske
slagermusik. Grupperne kunne være:

Draufgænger
Astrid og Freddy Breck
Hansi Hinterseer
Marcel
Jannika
Geschister Mutch
Geshiwater Pop
Steffani Hertel
Isartaler Hexen
Marianne Catoman
Randfichten
Kastelruther Spatsen
Alpenrebellen

men en god gang skandinavisk danseband går man heæller aldrig forkert af.
Grupper som:

Vikingarna
Ole Ivars
Svcandinavia
Thorleifs
Kiki Danielson


Det skulle du prøve


Hilsen Åge










John (04-12-2005)
Kommentar
Fra : John


Dato : 04-12-05 17:28

Åge Halldorsson skrev:

> Jeg vil foreslå dig at prøve en god gedigen omgang af det populæreste tyske
> slagermusik. Grupperne kunne være:


Den går næppe Åge. Det kræver at man har en Puch Maxi med en grøn
mælkekasse bagpå for at man må lytte til den slags :)

Mvh

John

Åge Halldorsson (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 04-12-05 20:02


"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4393192b$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Det kræver at man har en Puch Maxi med en grøn
> mælkekasse bagpå for at man må lytte til den slags :)
____


NÅ!. det er bare så svært at køre knallert og høre radio samtidig



John (05-12-2005)
Kommentar
Fra : John


Dato : 05-12-05 00:50

Åge Halldorsson skrev:
>
> NÅ!. det er bare så svært at køre knallert og høre radio samtidig


Ja, jeg regnede nu heller ikke med at multi-tasking var din stærke side
Åge ;)


Mvh

John

Aragorn Elessar (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-12-05 15:03


"John" <jk7410@gmail.com> wrote in message
news:43938096$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Åge Halldorsson skrev:
> >
> > NÅ!. det er bare så svært at køre knallert og høre radio samtidig
>
>
> Ja, jeg regnede nu heller ikke med at multi-tasking var din stærke side
> Åge ;)
>
>
> Mvh
>
> John

Heller ikke hans...*fløjter uskyldigt*
Lad mig sige det på den måde, min eks udtrykte det:
Hvis jeg havde været en hund og jeg skulle både logre og gø samtidig, så var
jeg væltet! ;oD

Venlig hilsen

Aragorn_DK - der kun kan tænke på een ting ad gangen, ellers går det galt!
Grueligt!

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Åge Halldorsson (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 05-12-05 16:00


"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43938096$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...


> Ja, jeg regnede nu heller ikke med at multi-tasking var din stærke side
> Åge ;)
_____


Det kan da godt være at det er. Jeg skal bare lige først finde ud af hvad
det betyder.

Hilsen Åge



Holst (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 05-12-05 16:19


Åge Halldorsson wrote:

>>Ja, jeg regnede nu heller ikke med at multi-tasking var din stærke side
>>Åge ;)

> Det kan da godt være at det er. Jeg skal bare lige først finde ud af hvad
> det betyder.

Multitasking er engelsk. En 'task' er en opgave, og 'multi' betyder jo
flere. Så 'multitasking' er groft sagt at have gang i flere opgaver på
samme tid.

I dette tilfælde hentyder John til, at du ikke formår både at lytte til
radio og køre knallert samtidig, fordi multitasking ikke er din stærke side.

Det er en tilsvining, skønt jeg er overbevist om, at den er venligt ment

Åge Halldorsson (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 05-12-05 18:34


"Holst" <newsdec05@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:43945a70$0$8831$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> I dette tilfælde hentyder John til, at du ikke formår både at lytte til
> radio og køre knallert samtidig, fordi multitasking ikke er din stærke
side.

> Det er en tilsvining, skønt jeg er overbevist om, at den er venligt ment


________

Det er alvorlig tilsvineri. Skam sig, John

Jeg vil påstå at John ikke formår at rulle med sin næsering samtidig med at
han lytter til musik.

Hilsen Åge



Benny Mortensen (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 05-12-05 16:33


"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43945539$0$46986$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43938096$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>
> > Ja, jeg regnede nu heller ikke med at multi-tasking var din stærke side
> > Åge ;)
> _____
>
>
> Det kan da godt være at det er. Jeg skal bare lige først finde ud af hvad
> det betyder.
>
> Hilsen Åge
>
>
Jeg troede da ellers at du var en multiklasker Åge... Der kan man bare se,
hvor skuffende

M.V.H.....Benny..




Åge Halldorsson (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 05-12-05 18:37


"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
news:43946e7d$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Jeg troede da ellers at du var en multiklasker Åge... Der kan man bare se,
> hvor skuffende
>
> M.V.H.....Benny..
_____

Ja ja Benny. Jeg skal sgu da lige have have lov at få fat i ordbogen først,
ikke.

Vær nu ikke så psykoinfantil alle sammen. Hæhææææ. Har du en ordbog Benny.

Hilsen Åge



Benny Mortensen (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 05-12-05 23:06


"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:439479ee$0$47069$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
> news:43946e7d$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> > Jeg troede da ellers at du var en multiklasker Åge... Der kan man bare
se,
> > hvor skuffende
> >
> > M.V.H.....Benny..
> _____
>
> Ja ja Benny. Jeg skal sgu da lige have have lov at få fat i ordbogen
først,
> ikke.
>
> Vær nu ikke så psykoinfantil alle sammen. Hæhææææ. Har du en ordbog Benny.
>
> Hilsen Åge
>
>
Ja for pokker da, men jeg skal først have lært at læse ..

M.V.H.....Benny..




Aragorn Elessar (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-12-05 15:01


"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message
news:43933c79$0$8821$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4393192b$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> > Det kræver at man har en Puch Maxi med en grøn
> > mælkekasse bagpå for at man må lytte til den slags :)
> ____
>
>
> NÅ!. det er bare så svært at køre knallert og høre radio samtidig

Sikkert ikke med en mp3-afspiller - det ved jeg da at der er flere fra
BMW-klubben der kører med.
Men okay, nu er en BMW mc jo ikke det samme som en grøn Puch Maxi med
mælkekasse bagpå...

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Jørgen Flainard (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Flainard


Dato : 04-12-05 18:42


"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4392fb5d$0$8884$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>

>
> Jeg vil foreslå dig at prøve en god gedigen omgang af det populæreste
tyske
> slagermusik. Grupperne kunne være:


nu vil jeg - de nævnte gruppers talent, eller mangel på samme ufortalt -
gøre opmærksom på, som der er nævnt andetsteds, at musikken har indflydelse
på ens kørsel - og derfor dur det jo ikke at musikken er alt for dansevenlig
og lalleglad - så kører man jo bare og zigzagger. Men ok Åge, lån Harvest
Moon på biblioteket, så skal jeg nok låne Vikingarne... og så kan vi begge
prøve noget nyt



Åge Halldorsson (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 04-12-05 20:06


"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43932a5f$0$38616$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> nu vil jeg - de nævnte gruppers talent, eller mangel på samme ufortalt -
> gøre opmærksom på, som der er nævnt andetsteds, at musikken har
indflydelse
> på ens kørsel -

SV: Netop, det var derfor det ikke skulle være dansk men være på et sprog
hvor man ikke synger med i vilden sky og drøner ind i ældre damer


> og derfor dur det jo ikke at musikken er alt for dansevenlig
> og lalleglad - så kører man jo bare og zigzagger.

SV: Zigzagger, hehe. her er der nok en som har set tysk børne-hitparade,
hwa?. Den var ellers ret god den der "Zigge-zagge" med Knopf Tasten Blas
Musi". Afsløret hvad?

Hilsen Åge



Aragorn Elessar (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-12-05 15:00


"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message
news:4392fb5d$0$8884$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4392084e$0$149$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
> > > Kom frisk og skriv hvad I godt kan lide, ny inspiration kan man altid
> > bruge.
> > >
>
> ______
>
> Nu skal det jo nok være noget som man ikke bliver distraheret af, når man
> kører bil. Derfor vil jeg foreslå at det skal være noget på et sprog som
man
> ikke forstår.
>
> Jeg vil foreslå dig at prøve en god gedigen omgang af det populæreste
tyske
> slagermusik. Grupperne kunne være:
>
> Draufgænger
> Astrid og Freddy Breck
> Hansi Hinterseer
> Marcel
> Jannika
> Geschister Mutch
> Geshiwater Pop
> Steffani Hertel
> Isartaler Hexen
> Marianne Catoman
> Randfichten
> Kastelruther Spatsen
> Alpenrebellen
>
> men en god gang skandinavisk danseband går man heæller aldrig forkert af.
> Grupper som:
>
> Vikingarna
> Ole Ivars
> Svcandinavia
> Thorleifs
> Kiki Danielson
>
>
> Det skulle du prøve
>
>
> Hilsen Åge

Hej Åge.

Jeg takker da for dine forslag, men for det første er jeg absolut ikke vild
med tysk musik, og for det andet bryder jeg mig slet ikke om den genre du
foreslår.
Men sådan er vi så forskellige, og sådan skal det være.
Min personlige holdning er, at det eneste gode der er kommet ud af Tyskland
de sidste 60 år, er BMW-motorcykler og Rammstein.
Jeg er godt klar over at det er en meget firkantet holdning at have, men så
skulle de havde ladet være med at lade den lille latterlige østrigske
malersvend komme til magten!
Det har igen ikke en hujende hattefis at gøre med musik - I know, dette er
udelukkende et udtryk for min personlige holdning på *det* område.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Ukendt (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-12-05 11:34

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
news:tKXkf.56$_23.41@news.get2net.dk...

> Min personlige holdning er, at det eneste gode der er kommet ud af
> Tyskland
> de sidste 60 år, er BMW-motorcykler og Rammstein.

Hov hov, du glemte det vigtigste og bedste, nemlig Porsche

/Alex



Aragorn Elessar (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 06-12-05 17:10


"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
news:43956905$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
> news:tKXkf.56$_23.41@news.get2net.dk...
>
> > Min personlige holdning er, at det eneste gode der er kommet ud af
> > Tyskland
> > de sidste 60 år, er BMW-motorcykler og Rammstein.
>
> Hov hov, du glemte det vigtigste og bedste, nemlig Porsche
>
> /Alex

Fattigmandssportsvogn! *fnys!*!
Næh, en Ferrari ved man hvad er!

Venlig hilsen

Aragorn_DK - forelsket i en 195 Inter Vignale...*smelte*

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Ukendt (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-12-05 20:17

On Tue, 6 Dec 2005 17:10:08 +0100, "Aragorn Elessar"
<aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote:


>Fattigmandssportsvogn! *fnys!*!
>Næh, en Ferrari ved man hvad er!
>

Ved du hvad forskellen er på Porscheejere og Ferrariejere?

Den er at Porscheejerne kører i deres biler, mens Ferrariejerne har
deres biler på værksted det meste af tiden

Men du må da endelig komme på besøg en dag, hvis du vil se hvor mange
hoveder sådan en fattigmandssportsvogn kan dreje

/Alex

Benny Mortensen (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 06-12-05 19:05


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:43956905$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
> news:tKXkf.56$_23.41@news.get2net.dk...
>
> > Min personlige holdning er, at det eneste gode der er kommet ud af
> > Tyskland
> > de sidste 60 år, er BMW-motorcykler og Rammstein.
>
> Hov hov, du glemte det vigtigste og bedste, nemlig Porsche
>
> /Alex
>
>
Alligevel, er der ingen af dem, der når en Borgward Isabella til
sokkeholderen.

M.V.H.....Benny..




Ukendt (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-12-05 20:55

On Tue, 6 Dec 2005 19:05:15 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:


>Alligevel, er der ingen af dem, der når en Borgward Isabella til
>sokkeholderen.

Hvor sidder sokkeholderen på sådan en gammel spand Benny, under
ratstammen så bedstefar ikke kommer til at hænge fast i koblingen?

Men ellers må de professionelle motorjournalister siges at være ret
uenige med dig (og Aragon), og enige med mig:
http://www.mymultiplesclerosis.co.uk/greatest-ever/sportscars.html



/Alex

Benny Mortensen (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 07-12-05 12:43


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:orqbp15gkcqndfbqgn97ndusu303l678nm@4ax.com...
> On Tue, 6 Dec 2005 19:05:15 +0100, "Benny Mortensen"
> <ingen@brugbar.dk> wrote:
>
>
> >Alligevel, er der ingen af dem, der når en Borgward Isabella til
> >sokkeholderen.
>
> Hvor sidder sokkeholderen på sådan en gammel spand Benny, under
> ratstammen så bedstefar ikke kommer til at hænge fast i koblingen?
>
> Men ellers må de professionelle motorjournalister siges at være ret
> uenige med dig (og Aragon), og enige med mig:
> http://www.mymultiplesclerosis.co.uk/greatest-ever/sportscars.html
>
>
>
> /Alex

Det kommer da vist en del an på, hvordan man ser på sagen. Uh, alle
Ferrari'er, Lamborghini'er Porscher ville sikkert med største lethed, og
næsten uden at blive sat i gear, kunne køre fra min gamle Opel Kadett. Hvis
det var betingelsen for at ende under betegnelsen " Greatest machine ever "
så er de helt sikkert vindere. Men til de ting, som jeg, bare ved normalt
brug, udsætter min gamle Kadett for, der vil de vel stort set alle, ende som
tabere. Så hvad var det lige der gjorde dem værdige, til sådan en
betegnelse. Det kan jeg ikke få øje på. Har du nogensinde set en Ferrari,
så falmet og grim i lakken, som min gamle røde Kadett... Så har du mødt den
på et autoophug. til gengæld, så er de alle, biler, som bare i pasning og
pleje, ville kræve flere penge, end jeg kunne købe 10 andre Kadett'er for...
Så helt ærligt, hvad gør dem gode... De fleste, er så dyre, at de er totalt
udenfor min rækkevidde, så selvom den skulle være god, så ville jeg aldrig
opdage det.
Hvornår kalder man en bil for " God " Hvad gør den til " The Greatest
Machine Ever ", at den er smart, eller den er dyr, eller at den er uopnåelig
for menigmand, eller bare det, at holde den vedlige, koster mindst Kr
200.000,- pr år.... Eller at almindelige mennesker, kun kan læse om dem i
bøger, og se billeder af dem. Det gør dem altså ikke særligt gode, set med
mine øjne. Men nu er det nok de færreste, som vil kalde en Borgward
Isabella, eller for den sags skyld, min Opel Kadett for en sportsvogn, men
de repræsenterer, sammen med musikken, noget af det aller bedste, som har
forladt Tyskland, de sidste 60 år, og det må selv en sportsvogns journalist
krybe til korset og indrømme. Derfor har sportsvognene fået deres egen
kategori, så har de nemlig også, en chance for at vinde )....
Så at Aragon og jeg, ikke er enige med dig, og motor journalisterne, skyldes
vel kun, at vi ikke stiller de samme krav.

M.V.H....Benny..




Ukendt (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-12-05 14:55

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
news:4396db8b$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Det kommer da vist en del an på, hvordan man ser på sagen. Uh, alle
> Ferrari'er, Lamborghini'er Porscher ville sikkert med største lethed, og
> næsten uden at blive sat i gear, kunne køre fra min gamle Opel Kadett.
> Hvis
> det var betingelsen for at ende under betegnelsen " Greatest machine ever
> "
> så er de helt sikkert vindere. Men til de ting, som jeg, bare ved normalt
> brug, udsætter min gamle Kadett for, der vil de vel stort set alle, ende
> som
> tabere. Så hvad var det lige der gjorde dem værdige, til sådan en
> betegnelse. Det kan jeg ikke få øje på. Har du nogensinde set en Ferrari,
> så falmet og grim i lakken, som min gamle røde Kadett... Så har du mødt
> den
> på et autoophug. til gengæld, så er de alle, biler, som bare i pasning og
> pleje, ville kræve flere penge, end jeg kunne købe 10 andre Kadett'er
> for...
> Så helt ærligt, hvad gør dem gode... De fleste, er så dyre, at de er
> totalt
> udenfor min rækkevidde, så selvom den skulle være god, så ville jeg aldrig
> opdage det.
> Hvornår kalder man en bil for " God " Hvad gør den til " The Greatest
> Machine Ever ", at den er smart, eller den er dyr, eller at den er
> uopnåelig
> for menigmand, eller bare det, at holde den vedlige, koster mindst Kr
> 200.000,- pr år.... Eller at almindelige mennesker, kun kan læse om dem i
> bøger, og se billeder af dem. Det gør dem altså ikke særligt gode, set med
> mine øjne. Men nu er det nok de færreste, som vil kalde en Borgward
> Isabella, eller for den sags skyld, min Opel Kadett for en sportsvogn, men
> de repræsenterer, sammen med musikken, noget af det aller bedste, som har
> forladt Tyskland, de sidste 60 år, og det må selv en sportsvogns
> journalist
> krybe til korset og indrømme. Derfor har sportsvognene fået deres egen
> kategori, så har de nemlig også, en chance for at vinde )....
> Så at Aragon og jeg, ikke er enige med dig, og motor journalisterne,
> skyldes
> vel kun, at vi ikke stiller de samme krav.

Det der gør en bil "god" er vel en kombination af funktionalitet, køreglæde,
karisma og pålidelighed.

Sportsvogne behøver altså ikke at være uden for menigmands rækkevidde Benny.
Jeg kører dagligt i en Porsche 924 fra 1976, og den er hverken flot i
lakken, eller koster en krig at vedligeholde.
Den har karisma ud over alle grænser, giver en fabelagtig køreglæde, er
driftsikker som alt andet fra Tyskland og dens signalværdi i trafikken
overgåes kun af få biler. Men alligevel er den stabil og god som "almindelig
bil", og holder til alt hvad jeg byder den (ud over terrænkørsel, hvor
Kadetten sikkert ville vinde med flere længder)

Så selvfølgelig stiller vi de samme krav, der er bare forskellige måder at
få dem opfyldt på

/Alex



Benny Mortensen (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 07-12-05 17:48


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:4396e9bf$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
> news:4396db8b$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
>
> Det der gør en bil "god" er vel en kombination af funktionalitet,
køreglæde,
> karisma og pålidelighed.
>
> Sportsvogne behøver altså ikke at være uden for menigmands rækkevidde
Benny.
> Jeg kører dagligt i en Porsche 924 fra 1976, og den er hverken flot i
> lakken, eller koster en krig at vedligeholde.
> Den har karisma ud over alle grænser, giver en fabelagtig køreglæde, er
> driftsikker som alt andet fra Tyskland og dens signalværdi i trafikken
> overgåes kun af få biler. Men alligevel er den stabil og god som
"almindelig
> bil", og holder til alt hvad jeg byder den (ud over terrænkørsel, hvor
> Kadetten sikkert ville vinde med flere længder)
>
> Så selvfølgelig stiller vi de samme krav, der er bare forskellige måder at
> få dem opfyldt på
>
> /Alex
>
>
Ja hver har sine lyster, Porsche er ikke en af mine, det gælder sådan set
alle sportsvogne. Her er det 3 dørs st.car og van der er sagen. Det skal
helst være noget, som kan snuppe en tur ud over marken, med Brenderup lige i
hælene, og selvfølgelig, skal der være plads til alle tre hunde på
bagperronen, og nogle solide indkøb. Hvad den så har af karisma, eller
signalværdi, er for mig, aldeles uden betydning. Den behøver ikke signalere
noget som helst til andre end mig. Sportsvogne, jo bevares, det er da sjovt
lige at prøve en, men som dagligdags bil, er den uanvendelig for mig.

M.V.H....Benny..




Holst (03-12-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 03-12-05 22:33


Aragorn Elessar wrote:

> Sagen er den at jeg sad og kom til at tænke på, hvad der er god køremusik.
> Selv kan jeg godt lide følgende skiver:

Lige i øjeblikket synes jeg, at Madonnas "Confessions on a Dancefloor"
er ganske fortrinlig køremusik.

Aragorn Elessar (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-12-05 15:04

"Holst" <newsdec05@shelter.dk> wrote in message
news:43920f14$0$8782$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Aragorn Elessar wrote:
>
> > Sagen er den at jeg sad og kom til at tænke på, hvad der er god
køremusik.
> > Selv kan jeg godt lide følgende skiver:
>
> Lige i øjeblikket synes jeg, at Madonnas "Confessions on a Dancefloor"
> er ganske fortrinlig køremusik.

Hej Holst.

Enig, det er slet ikke tosset.
Den kører også flittigt på spillen her.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Peter Heide (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Heide


Dato : 04-12-05 05:08


"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
news:jAnkf.2295$xh5.705@news.get2net.dk...
> Hej allesammen.
>
> Inspireret af en hr. Kim her i gruppen starter jeg hermed en ny tråd.
> I er hjerteligt velkomne til at komme med bidrag.

Kraftwerk : Autobahn
= : The Telephone Call

Alt med Kraftwerk er god køremusik. Frippertronics er også fint
til transport, hvis man er lidt til sen-70erne.



Aragorn Elessar (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-12-05 15:05


"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message
news:43926b8a$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
> news:jAnkf.2295$xh5.705@news.get2net.dk...
> > Hej allesammen.
> >
> > Inspireret af en hr. Kim her i gruppen starter jeg hermed en ny tråd.
> > I er hjerteligt velkomne til at komme med bidrag.
>
> Kraftwerk : Autobahn
> = : The Telephone Call
>
> Alt med Kraftwerk er god køremusik. Frippertronics er også fint
> til transport, hvis man er lidt til sen-70erne.

Orv ja, Kraftwerk havde jeg sguda helt svedt ud!
Jeg må hen og grave i pladesamlingen.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



JimR (04-12-2005)
Kommentar
Fra : JimR


Dato : 04-12-05 09:39

Altid med i bilen på længere ture:

Chris Rea
ZZ Top
Live
Melvin Taylor
Hendrix: Band of Gypsys
Henning Stærk
Gov't Mule
Popa Chubby
Sky High
Robin Trower
Thin Lizzy

JimR
www.radmer.dk

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
news:jAnkf.2295$xh5.705@news.get2net.dk...
> Hej allesammen.
>
> Inspireret af en hr. Kim her i gruppen starter jeg hermed en ny tråd.
> I er hjerteligt velkomne til at komme med bidrag.
>
> Sagen er den at jeg sad og kom til at tænke på, hvad der er god køremusik.
> Selv kan jeg godt lide følgende skiver:
>
> Dire Straits: Sultans of Swing: The Very Best of Dire Straits.
> Meat Loaf: Bat Out Of Hell.
> AC/DC: Ballbreaker.
> John Lennon: Double Fantasy.
>
> Det er mine "køreskiver"!
>
> Og numre:
> Joan Jett And The Blackhearts: I Love Rock 'n Roll.
> Lynyrd Skynyrd: Sweet Home Alabama.
> Creedence Clearwater Revival: Bad Moon Rising.
> Bloodhound Gang: Fire, Water, Burn.
> Chuck Berry: No Particular Place To Go.
> Chumbawamba: Tubthumpin'.
> Deep Purple: Smoke On The Water.
> DJ Visage: Formula One Racing Car Techno Remix.
> Jessica Simpson: These Boots (Are Made For Walkin').
> Joe Bonamassa: Reconsider Baby.
> King Diamond: No Presents For Christmas.
> Rammstein: Sehnsucht.
> Saga: A Brief Case. (Fed trommesolo!)
> Status Quo: Rockin' All Over The World.
> The Commitments: Mustang Sally.
>
> Kort sagt: Det meste af det er god, gedigen gang-i-den-hyggemusik.
> Derudover har jeg forelsket mig hovedkulds i Bad Boys of Boogies musik, så
> det skal anskaffes.
> Kom frisk og skriv hvad I godt kan lide, ny inspiration kan man altid
bruge.
>
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK
>
> --
> =================
> www.welles.dk
> www.bmwmc.dk
> www.furnituretiger.dk
> =================
>
>



Aragorn Elessar (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-12-05 15:06


"JimR" <look@www.radmer.dk> wrote in message
news:4392aa96$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Altid med i bilen på længere ture:
>
> Chris Rea
> ZZ Top
> Live
> Melvin Taylor
> Hendrix: Band of Gypsys
> Henning Stærk
> Gov't Mule
> Popa Chubby
> Sky High
> Robin Trower
> Thin Lizzy
>
> JimR

ZZ Top, Stærk, og Thin Lizzy er jeg med på. De andre kender jeg ikke så
godt, så det skal undersøges.
Takker for ideerne.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



McMurphy (05-12-2005)
Kommentar
Fra : McMurphy


Dato : 05-12-05 16:06

Tror lige vi er et par stykker der må tage Aragorn på genopdragelses lejr.
Tager det lige op med en af de andre tosser og aftaler det videre forløb *S*

forøvrigt kan jeg stærkt anbefale Chris Rea som køremusik især to numre

selv lytter jeg til:

Birthe Kjær
Jodle Birge
Klaus og S...........hmmmm hvem f***** har nu lånt min bil og skiftet mine
cd'er ud!!!! grrrrrrrrrrrrr

er på de allerfleste områder enig med Aragorn i den musik der er fed at
lytte til på en lang køretur....


"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote in message
news:5QXkf.61$Nh3.55@news.get2net.dk...
>
> "JimR" <look@www.radmer.dk> wrote in message
> news:4392aa96$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> > Altid med i bilen på længere ture:
> >
> > Chris Rea
> > ZZ Top
> > Live
> > Melvin Taylor
> > Hendrix: Band of Gypsys
> > Henning Stærk
> > Gov't Mule
> > Popa Chubby
> > Sky High
> > Robin Trower
> > Thin Lizzy
> >
> > JimR
>
> ZZ Top, Stærk, og Thin Lizzy er jeg med på. De andre kender jeg ikke så
> godt, så det skal undersøges.
> Takker for ideerne.
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK
>
> --
> =================
> www.welles.dk
> www.bmwmc.dk
> www.furnituretiger.dk
> =================
>
>



Aragorn Elessar (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-12-05 18:22


"McMurphy" <mm@mm.cz> wrote in message
news:7c849$439456da$3e3d8b9d$21556@news.arrownet.dk...
> Tror lige vi er et par stykker der må tage Aragorn på genopdragelses lejr.
> Tager det lige op med en af de andre tosser og aftaler det videre forløb
*S*
>
> forøvrigt kan jeg stærkt anbefale Chris Rea som køremusik især to numre

>
> selv lytter jeg til:
>
> Birthe Kjær
> Jodle Birge
> Klaus og S...........hmmmm hvem f***** har nu lånt min bil og skiftet mine
> cd'er ud!!!! grrrrrrrrrrrrr
>
> er på de allerfleste områder enig med Aragorn i den musik der er fed at
> lytte til på en lang køretur....

Davs Maccer.
Jeg skal aldeles ikke opdrages *nogen* som helst steder hen! Jeg er
uopdragen nok i forvejen!

Tror det er Åwe der har hat fat i'en! Alser øsen, sgu!

*røfler McMurphy i de gyldne slangekrøller* Og opfør dig så ordentligt,
knejt! ;oD

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Åge Halldorsson (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 06-12-05 16:18


"McMurphy" <mm@mm.cz> skrev i en meddelelse
news:7c849$439456da$3e3d8b9d$21556@news.arrownet.dk...

> Birthe Kjær
> Jodle Birge
> Klaus og S...........hmmmm hvem f***** har nu lånt min bil og skiftet mine
> cd'er ud!!!! grrrrrrrrrrrrr
____

SV:
Hæ hæ hæææææææ. -
Det var mig der gjorde det. Lag du ikke mærke til cd-en med Kvik-Kvak"
med Geshwister Mutsch.







Benny Mortensen (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 06-12-05 19:10


"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4395aad3$0$1797$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "McMurphy" <mm@mm.cz> skrev i en meddelelse
> news:7c849$439456da$3e3d8b9d$21556@news.arrownet.dk...
>
> > Birthe Kjær
> > Jodle Birge
> > Klaus og S...........hmmmm hvem f***** har nu lånt min bil og skiftet
mine
> > cd'er ud!!!! grrrrrrrrrrrrr
> ____
>
> SV:
> Hæ hæ hæææææææ. -
> Det var mig der gjorde det. Lag du ikke mærke til cd-en med Kvik-Kvak"
> med Geshwister Mutsch.
>
Hør forresten Åge....

Birthe Kjærs første 6 albums, skulle være blevet udsendt på cd for nylig,
har du set noget til dem...??

M.V.H.....Benny..




Steen Jensen (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Steen Jensen


Dato : 04-12-05 09:52

Aragorn Elessar <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote:

> Kom frisk og skriv hvad I godt kan lide, ny inspiration kan man altid bruge.

Pro-Pain - så kan de andre i trafikken fandme bare flytte sig...

Faktisk ligger jeg hver uge, mine podcasts over på CDRW, og smider dem i
bilradioen, så skifter jeg dem ugen efter!

The Nameless Dude (04-12-2005)
Kommentar
Fra : The Nameless Dude


Dato : 04-12-05 16:08

steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen) wrote in
news:1h71hwi.1m4crk7nzl9kwN%steen@rudekuvert.dk:

> Aragorn Elessar <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote:
>
>> Kom frisk og skriv hvad I godt kan lide, ny inspiration kan man altid
>> bruge.
>
> Pro-Pain - så kan de andre i trafikken fandme bare flytte sig...
>
> Faktisk ligger jeg hver uge, mine podcasts over på CDRW, og smider dem
> i bilradioen, så skifter jeg dem ugen efter!

Dupliker du hellere noget Enya istedet for, så holder kørerkortet
også det noget længere. Agressiv musik fremmer også agressivitet hos
billister. De har lavet en lille test i Sat-1's automagasin der sendes
om Søndagen og de konkluderede at billister opfører sig efter det musik
de hører i trafikken.
Desto hårdere musik der lyttes, desto mere agressiv og rådden kørsel.
Husk også at Politiet kan finde på at udstede alle 3 klip
på en gang, mange yngre billister HAR allerede fået den oplevelse
efter klippets indførsel.
Så lyt du hellere til noget Enya når du smider numsen ind bag rattet,
så holder kortet noget længere.
--
The Nameless Dude

Holst (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 04-12-05 16:20


The Nameless Dude wrote:

> Husk også at Politiet kan finde på at udstede alle 3 klip
> på en gang, mange yngre billister HAR allerede fået den oplevelse
> efter klippets indførsel.

Det kræver ligesom, at man begør tre trafikforseelser på samme tid.
Politiet kan ikke bare udstede tre klip efter forgodtbefindende.

> Så lyt du hellere til noget Enya når du smider numsen ind bag rattet,
> så holder kortet noget længere.

Så ender han vel bare med at blive en af de generende bilister, der
ligger og trisser af sted med 55 km/t på en landevej eller ligger i den
midterste bane på motorvejen med 95 km/t.

Steen Jensen (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Steen Jensen


Dato : 04-12-05 16:47

Holst <newsdec05@shelter.dk> wrote:

> Så ender han vel bare med at blive en af de generende bilister, der
> ligger og trisser af sted med 55 km/t på en landevej

He he - sådan en papnæse ligger jeg sommetider bagved på vej til
arbejde...og så bliver jeg da først aggresiv

Aragorn Elessar (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-12-05 15:08


"Steen Jensen" <steen@rudekuvert.dk> wrote in message
news:1h72151.13rqqs3s9yefqN%steen@rudekuvert.dk...
> Holst <newsdec05@shelter.dk> wrote:
>
> > Så ender han vel bare med at blive en af de generende bilister, der
> > ligger og trisser af sted med 55 km/t på en landevej
>
> He he - sådan en papnæse ligger jeg sommetider bagved på vej til
> arbejde...og så bliver jeg da først aggresiv

Ja, de der Kør-efter-reglerne-aktivister kan være øretæveindbydende.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Ukendt (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-12-05 00:32

On Sun, 04 Dec 2005 16:19:34 +0100, Holst <newsdec05@shelter.dk>
wrote:


>Så ender han vel bare med at blive en af de generende bilister, der
>ligger og trisser af sted med 55 km/t på en landevej eller ligger i den
>midterste bane på motorvejen med 95 km/t.

Ja, det er for surt at få det lange lys af en mejetærsker

Jeg har lige fået "ny" bil med en motor der skal (og kan) høres, så
der skal lidt rå beat til for at få magten i kabinen.
På min CD-changer ligger:

Deep Purple: Perfect Strangers
Led Zeppelin 4
Krackerjack: Good Thing Goin'
Pink Floyd: Dark Side Of The Moon
Og så en farisær: Jon Lord: Pictured Within

/Alex

Aragorn Elessar (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-12-05 15:10


"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
news:vpu6p19eol4i133beulo8ie8i96snn7sco@4ax.com...
-klip-
> Jeg har lige fået "ny" bil med en motor der skal (og kan) høres, så
> der skal lidt rå beat til for at få magten i kabinen.
> På min CD-changer ligger:
>
> Deep Purple: Perfect Strangers
> Led Zeppelin 4
> Krackerjack: Good Thing Goin'
> Pink Floyd: Dark Side Of The Moon
> Og så en farisær: Jon Lord: Pictured Within
>
> /Alex

Argh, jeg havde da helt svedt DP og Zep ud, det skal der gøres noget ved!
Krackerjack kender jeg ikke, det skal undersøges.
PF er jeg træt af efter et større 90'er-flip med dem, men det kan være de
snart skulle have en chance igen.
Elsker deres Ummagumma, The Wall og Echoes.
John Lord kender jeg heller ikke noget til, det skal også snuses til.

Takker for tippene.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Ukendt (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-12-05 11:38

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
news:1UXkf.65$553.36@news.get2net.dk...
>

> Argh, jeg havde da helt svedt DP og Zep ud, det skal der gøres noget ved!

aarrrhgh... Hvordan kan man svede dem ud? Det er jo rockmusikkens fædre!!!!

> Krackerjack kender jeg ikke, det skal undersøges.

Krackerjack er et dansk band der ikke er slået helt igennem endnu, men de
spiller en gedigen gang rock'n'roll, og deres guitarist er af en anden
verden. www.krackerjack.dk

> John Lord kender jeg heller ikke noget til, det skal også snuses til.

Jon Lord (uden h er den tidligere organist i Deep Purple, der har valgt
at gå egne veje. Han er vendt tilbage til sine klassiske rødder, med et
snert rå "B3" til at krydre lydbilledet med

/Alex



Ole Thomsen (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 05-12-05 22:25

Alex Linaa wrote:
>
> På min CD-changer ligger:
>
> Deep Purple: Perfect Strangers

Jeg har i lang tid haft In Rock i min. Speed King er rar at lade op på
undervejs til arbejde om morgenen.

Og en håndfuld Faith No More at skylle ned med.

Prodigy - Fat of the Land er osse go køremusik.

Ole Thomsen


Ukendt (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-12-05 16:40

The Nameless Dude wrote:
>
> Dupliker du hellere noget Enya istedet for, så holder kørerkortet
> også det noget længere. Agressiv musik fremmer også agressivitet hos
> billister. De har lavet en lille test i Sat-1's automagasin der sendes
> om Søndagen og de konkluderede at billister opfører sig efter det
> musik de hører i trafikken.
> Desto hårdere musik der lyttes, desto mere agressiv og rådden kørsel.
> Husk også at Politiet kan finde på at udstede alle 3 klip
> på en gang, mange yngre billister HAR allerede fået den oplevelse
> efter klippets indførsel.
> Så lyt du hellere til noget Enya når du smider numsen ind bag rattet,
> så holder kortet noget længere.

Hehe ... jeg har kørt en del til den første Rage Against The Machine plade.
Virker fint

(TOOL kan også anbefales, men det kan det generelt)

mvh.
Kim Frederiksen



Aragorn Elessar (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-12-05 15:11


"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> wrote in message
news:43930ddb$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> The Nameless Dude wrote:
> >
> > Dupliker du hellere noget Enya istedet for, så holder kørerkortet
> > også det noget længere. Agressiv musik fremmer også agressivitet hos
> > billister. De har lavet en lille test i Sat-1's automagasin der sendes
> > om Søndagen og de konkluderede at billister opfører sig efter det
> > musik de hører i trafikken.
> > Desto hårdere musik der lyttes, desto mere agressiv og rådden kørsel.
> > Husk også at Politiet kan finde på at udstede alle 3 klip
> > på en gang, mange yngre billister HAR allerede fået den oplevelse
> > efter klippets indførsel.
> > Så lyt du hellere til noget Enya når du smider numsen ind bag rattet,
> > så holder kortet noget længere.
>
> Hehe ... jeg har kørt en del til den første Rage Against The Machine
plade.
> Virker fint
>
> (TOOL kan også anbefales, men det kan det generelt)
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Kender dem ikke, det skal undersøges!
Takker for tips og ideer.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



JimR (04-12-2005)
Kommentar
Fra : JimR


Dato : 04-12-05 17:00

Du har ret, jeg er begyndt at lytte til klassisk på DAB i morgenkøen - det
hjælper lidt!

JimR

"The Nameless Dude" <nom@ial.adress> skrev i en meddelelse
news:Xns9722A4020FBB4Nonameddude@216.196.109.144...
> steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen) wrote in
> news:1h71hwi.1m4crk7nzl9kwN%steen@rudekuvert.dk:
>
> > Aragorn Elessar <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote:
> >
> >> Kom frisk og skriv hvad I godt kan lide, ny inspiration kan man altid
> >> bruge.
> >
> > Pro-Pain - så kan de andre i trafikken fandme bare flytte sig...
> >
> > Faktisk ligger jeg hver uge, mine podcasts over på CDRW, og smider dem
> > i bilradioen, så skifter jeg dem ugen efter!
>
> Dupliker du hellere noget Enya istedet for, så holder kørerkortet
> også det noget længere. Agressiv musik fremmer også agressivitet hos
> billister. De har lavet en lille test i Sat-1's automagasin der sendes
> om Søndagen og de konkluderede at billister opfører sig efter det musik
> de hører i trafikken.
> Desto hårdere musik der lyttes, desto mere agressiv og rådden kørsel.
> Husk også at Politiet kan finde på at udstede alle 3 klip
> på en gang, mange yngre billister HAR allerede fået den oplevelse
> efter klippets indførsel.
> Så lyt du hellere til noget Enya når du smider numsen ind bag rattet,
> så holder kortet noget længere.
> --
> The Nameless Dude



Aragorn Elessar (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-12-05 15:12


"JimR" <look@www.radmer.dk> wrote in message
news:4393120a$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Du har ret, jeg er begyndt at lytte til klassisk på DAB i morgenkøen - det
> hjælper lidt!
>
> JimR

På hvad???

Venlig hilsen

Aragorn_DK - der holder meget af 1812-ouverturen og Brahms' Ungarske Danse
som køremusik.

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



JimR (06-12-2005)
Kommentar
Fra : JimR


Dato : 06-12-05 10:25


"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote in message
news:JVXkf.67$bq3.46@news.get2net.dk...
>
> "JimR" <look@www.radmer.dk> wrote in message
> news:4393120a$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Du har ret, jeg er begyndt at lytte til klassisk på DAB i morgenkøen -
>> det
>> hjælper lidt!
>>
>> JimR
>
> På hvad???
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK - der holder meget af 1812-ouverturen og Brahms' Ungarske Danse
> som køremusik.
>

På færdselssikkerheden - min måde at køre bil på !

mvh

JimR



Aragorn Elessar (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-12-05 15:07


"The Nameless Dude" <nom@ial.adress> wrote in message
news:Xns9722A4020FBB4Nonameddude@216.196.109.144...
> steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen) wrote in
> news:1h71hwi.1m4crk7nzl9kwN%steen@rudekuvert.dk:
>
> > Aragorn Elessar <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote:
> >
> >> Kom frisk og skriv hvad I godt kan lide, ny inspiration kan man altid
> >> bruge.
> >
> > Pro-Pain - så kan de andre i trafikken fandme bare flytte sig...
> >
> > Faktisk ligger jeg hver uge, mine podcasts over på CDRW, og smider dem
> > i bilradioen, så skifter jeg dem ugen efter!
>
> Dupliker du hellere noget Enya istedet for, så holder kørerkortet
> også det noget længere. Agressiv musik fremmer også agressivitet hos
> billister. De har lavet en lille test i Sat-1's automagasin der sendes
> om Søndagen og de konkluderede at billister opfører sig efter det musik
> de hører i trafikken.
> Desto hårdere musik der lyttes, desto mere agressiv og rådden kørsel.
> Husk også at Politiet kan finde på at udstede alle 3 klip
> på en gang, mange yngre billister HAR allerede fået den oplevelse
> efter klippets indførsel.
> Så lyt du hellere til noget Enya når du smider numsen ind bag rattet,
> så holder kortet noget længere.
> --
> The Nameless Dude

Så falder man sgu da bare i søvn i motorvejskøen?

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Aragorn Elessar (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-12-05 15:06


"Steen Jensen" <steen@rudekuvert.dk> wrote in message
news:1h71hwi.1m4crk7nzl9kwN%steen@rudekuvert.dk...
> Aragorn Elessar <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote:
>
> > Kom frisk og skriv hvad I godt kan lide, ny inspiration kan man altid
bruge.
>
> Pro-Pain - så kan de andre i trafikken fandme bare flytte sig...
>
> Faktisk ligger jeg hver uge, mine podcasts over på CDRW, og smider dem i
> bilradioen, så skifter jeg dem ugen efter!

Lyder interessant, skal undersøges.
Takker for tippet.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Steen Jensen (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Steen Jensen


Dato : 05-12-05 15:12

Aragorn Elessar <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote:

> Lyder interessant, skal undersøges.
> Takker for tippet.

Velbekomme - jeg kan anbefale Cush og Adam Curry, og selvfølgeligt
kendisserne Drew and Dawn.

Ukendt (04-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-12-05 17:03


"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
news:jAnkf.2295$xh5.705@news.get2net.dk...

> Sagen er den at jeg sad og kom til at tænke på, hvad der er god køremusik.


Igår og idag var mit foretrukne køremusik nogle demoer
fra et Yamaha Tyros2 keyboard...

Man kan altid diskutere, om computermusik, som sådan et keyboard
jo er, er 'rigtig musik'. Det er det. Det lyder kanon godt, og det er
fantastisk at tænke på, at det er lavet på maskine det hele...

Dancefolk vil nyde det, det samme vil musettetilhængerne, og
ikke mindst tilhængere af bigbandmusik.

Fuck det blir' spændende at høre næste generation...



Aragorn Elessar (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-12-05 15:15


"Olesen" <n/a> wrote in message
news:43931314$0$99989$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
> news:jAnkf.2295$xh5.705@news.get2net.dk...
>
> > Sagen er den at jeg sad og kom til at tænke på, hvad der er god
køremusik.
>
>
> Igår og idag var mit foretrukne køremusik nogle demoer
> fra et Yamaha Tyros2 keyboard...
>
> Man kan altid diskutere, om computermusik, som sådan et keyboard
> jo er, er 'rigtig musik'. Det er det. Det lyder kanon godt, og det er
> fantastisk at tænke på, at det er lavet på maskine det hele...
>
> Dancefolk vil nyde det, det samme vil musettetilhængerne, og
> ikke mindst tilhængere af bigbandmusik.
>
> Fuck det blir' spændende at høre næste generation...

Imens kan du jo prøve at lytte til Wendy Carlos' "The Well-tempered
Synthesizer" fra 1969 - det er noget af det allerførste synthesizermusik der
kom, mener jeg,
http://www.wendycarlos.com/discs.html

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Christian B. Andrese~ (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-12-05 10:28


Aragorn Elessar wrote:
> Hej allesammen.
>
> Inspireret af en hr. Kim her i gruppen starter jeg hermed en ny tråd.
> I er hjerteligt velkomne til at komme med bidrag.
>
> Sagen er den at jeg sad og kom til at tænke på, hvad der er god køremusik.
> Selv kan jeg godt lide følgende skiver:
>
> Dire Straits: Sultans of Swing: The Very Best of Dire Straits.
> Meat Loaf: Bat Out Of Hell.
> AC/DC: Ballbreaker.

Alle 3 gode.

> Lynyrd Skynyrd: Sweet Home Alabama.
> Creedence Clearwater Revival: Bad Moon Rising.
> Status Quo: Rockin' All Over The World.
> The Commitments: Mustang Sally.

Også gode.

Her er lidt af mit cruise musik:

Gretchen Wilson
Dwight Yoakam
Dierks Bentley
Big & Rich
Alan Jackson
Brooks and Dunn

Her er de hjemmelavede cd'er som jeg har i bilen:

http://www.yee-haw.dk/cds/cds.htm

--

Christian


Aragorn Elessar (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-12-05 15:19


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
news:1133774909.703410.207520@g14g2000cwa.googlegroups.com...

Aragorn Elessar wrote:
> Hej allesammen.
>
> Inspireret af en hr. Kim her i gruppen starter jeg hermed en ny tråd.
> I er hjerteligt velkomne til at komme med bidrag.
>
> Sagen er den at jeg sad og kom til at tænke på, hvad der er god køremusik.
> Selv kan jeg godt lide følgende skiver:
>
> Dire Straits: Sultans of Swing: The Very Best of Dire Straits.
> Meat Loaf: Bat Out Of Hell.
> AC/DC: Ballbreaker.

Alle 3 gode.

> Lynyrd Skynyrd: Sweet Home Alabama.
> Creedence Clearwater Revival: Bad Moon Rising.
> Status Quo: Rockin' All Over The World.
> The Commitments: Mustang Sally.

Også gode.

Her er lidt af mit cruise musik:

Gretchen Wilson
Dwight Yoakam
Dierks Bentley
Big & Rich
Alan Jackson
Brooks and Dunn

Her er de hjemmelavede cd'er som jeg har i bilen:

http://www.yee-haw.dk/cds/cds.htm

--

Christian

**********

Hej Christian.

Størstedelen af de kunstnere du nævner, kender jeg overhovedet ikke, bortset
fra Dwight Yoakam, som jeg synes jeg har hørt om et eller andet sted.
Men det ser interessant ud, jeg vil prøve at kikke på det.
Tak for tips og ideer.

Venlig hilsen

Aragorn_DK - Mike Curb Congregation med "Burning Bridges" er heller ikke
tossede.

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================




Aragorn Elessar (05-12-2005)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-12-05 15:21


"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> wrote in message
news:D0Ykf.69$uA3.50@news.get2net.dk...
-cut-
> Aragorn_DK - Mike Curb Congregation med "Burning Bridges" er heller ikke
> tossede.

Glemte lige at sige, at det eneste man så manglede, var en flyverhjelm af
læder og en kampvogn med en vandkande spændt fast på.

Venlig hilsen

Aragorn_DK - filmtosse.

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Christian B. Andrese~ (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 06-12-05 09:19


Aragorn Elessar wrote:
> Størstedelen af de kunstnere du nævner, kender jeg overhovedet ikke, bortset
> fra Dwight Yoakam, som jeg synes jeg har hørt om et eller andet sted.

Dwight Yoakam, Intentional Heartache:
http://kortlink.dk/28nx

Gretchen Wilson, Here for the Party:
http://kortlink.dk/28ny

> Men det ser interessant ud, jeg vil prøve at kikke på det.

Gør det endelig.

> Tak for tips og ideer.

Selv tak.

--

Christian


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste