Program Path - Hvordan vises den??
Fra : Ingelsen

Dato : 02-12-05 10:24

Når man nu har bygget et program..

Og programmet henter nogle data i nogle filer..

Hvordan sørger man så for at programmet altid kan finde filerne,
ligemeget hvor programmet det er placeret på harddisken??

Jeg ville jo bare oprette en variabel med stien hvori programmet er
installeret...

Men hvordan får man den til at oplyse hvilket bibliotek
det er installeret i (uden at skulle spørge brugeren)

Håber i forstår mit spørgsmål.

Hilsen Jan

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 02-12-05 11:05

I news:439012b9$0$38727$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
skrev Ingelsen <SLET@mig.dk>:
> Men hvordan får man den til at oplyse hvilket bibliotek
> det er installeret i (uden at skulle spørge brugeren)

App.Path

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Ingelsen

Dato : 02-12-05 12:16

"Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> mvh
> Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)

Var det virkelig så enkelt...

Takker mange gange
Hilsen Jan>

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 02-12-05 12:23

I news:43902d04$0$38668$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
skrev Ingelsen <SLET@mig.dk>:
> "Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk> skrev i en meddelelse

> Var det virkelig så enkelt...

Tjae...
Noget andet er så, at det ikke nødvendigvis er god praksis at placere data
og program i samme mappe - men det er jo en anden diskussion.

Fra : Ingelsen

Dato : 02-12-05 13:24

> [...]
>
> --
> mvh
> Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)

Helt enig. Men det er også der nogle original filer ligger, som så kopieres
til et "bruger" bibliotek
hver gang et nyt projekt oprettes i programmet.
Mere for at brugeren ikke kommer til at slette original filerne..