Hvad betyder dette?
Fra : Martin Ploug

Dato : 29-11-05 16:23

Hej

Jeg har fundet en gæstebog, hvor der i koden står:

onselectstart="return false">

Hvad betyder det?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-11-05 17:23

Martin Ploug skrev:

>onselectstart="return false">

Det er, der tror at han forhindrer sidens indhold fra at blive
kopieret.

Forhindrer højreklik med musen
Man kan ikke trække f.eks. et billede ud på skrivebordet med
musen

Man kan ikke markere noget tekst og kopiere den

Virker kun i IE og er til mere gene for brugeren og det beskytter
alligevel ikke noget som helst.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Martin Ploug

Dato : 29-11-05 17:30

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> [...]
> så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.

Hej

Ok tak, så det det har intet med funktionaliteten af gæstebogen
at gøre?

Jamen så kan jeg vel bare slette det?

Hilsen Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-11-05 17:36

Martin Ploug skrev:

>Ok tak, så det det har intet med funktionaliteten af gæstebogen
>at gøre?

Nej.

>Jamen så kan jeg vel bare slette det?

Ja, men der skal selvf. stadig være en <body>.

PS. Husk at klip i det du citerer - tak.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Martin Ploug

Dato : 29-11-05 20:32

> Nej.

> Ja, men der skal selvf. stadig være en <body>.
>
> PS. Husk at klip i det du citerer - tak.

Ok, tak for hjælpen.

Hilsen Martin