Beagle trækker meget når vi går tur
Fra : simon jakobsen

Dato : 29-11-05 12:37

Hej

Vi har en utrolig dejlig Beagle, Frodo, 2½ år, han, ha rgåer til hvalpe
træning samt alm lydighedstræning, han kan "alt" når han vil gg, men når vi
går tur, altid med line eller snor trækker han meget, næsen i jorden, halen
op og fuld fart frem, det er jo en del af hans natur, nu har jeg hørt at jeg
måske kan afhjælpe dette trækken ved hjælp af en sele ef en eller anden
slags, er det rigtigt og hvilken type skal jeg vælge ?

Mvh
en glad beagle ejer

Fra : Jens

Dato : 29-11-05 16:22

> [...]
> hørt at jeg måske kan afhjælpe dette trækken ved hjælp af en sele ef en
> eller anden slags, er det rigtigt og hvilken type skal jeg vælge ?

Der er vel ikke andre svar: Træning, træning, træning, træning... Kunsten er
at holde kontakt med hunden!! Fange opmærksomheden når sporene bliver for
interessante...

Han er godt nok ved at være lidt gamme.... men prøv evt. godbidder i
rigelige mængder (tag f.eks. en del af foderet fra ham, og giv det på
gåturene istedet). Prop munden (din egen altså) fuld, så godbidderne
forbindes med din mund, og senere kan skiftes ud med 'pølselyde'. Den sikre
vej til en beagles hjerte er gennem maden! Kunsten er, at få flyttet
opmærksomhed fra jorden og til hundeføreren.

Vi har ingen erfaringer med seler, men går kun med almindeligt halsbånd og
line. Det burde kunne lade sig gøre uden, men det kan jo kræve uendelig
tålmodighed at have beagle...

Jens
- endnu en glad beagleejer

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-05 00:49

Hej Simon!
Vi har selv en beagle og fik anbefalet en grime, et snorvæk rundt om snuden
på hunden der giver dig 2 snore at holde, en om halsen og en om snuden. Ved
at der er en snor om snuden bliver hunden stoppet så snart den begynder at
trække og man kan let styre den rundt.
Dette får dog hunden til at se ret bisk ud og genere den meget(vores hund
hader den og kæmper for at komme ud af den)
I stedet har vi så købt en alm. gå-tur-sele. Et bånd rundt om brystet og et
rundt om maven, med ring til linie på rykken. Dette virker fortræffeligt!
Hunden trækker ikke mere og man skal ikke bekymresig om at give den
nakkeproblemmer, som Beagler og andre sporhunde nemt kan få da de af natur
trækker meget, og ja, det kan tillæres at de ikke gør det, men det er svært,
kræver tid og er i mod racens natur. Det er en støver, der er opdrættet til
at støver vildt op alene.
Drop besværet med indlæringen og køb en sele.

M.V.G.
M&G + hund

link fra tilfældig butik indsat
http://loppetjansen.dk/product_info.php?cPath=73_74_109&products_id=3968