Digital Signatur og Mozilla, seriøs hjælp ~
Fra : Steffen Sørensen

Dato : 29-11-05 10:27

Hej og hjælp (!)

Nu har jeg endelig fået digital signatur hos TDC og installeret skidtet på
min pc. Jeg bruger Mozilla og derfor valgte jeg den installering der blev
anbefalet (java) af TDC.
Men, nu når jeg ville ind på en side (cpr) hvor jeg kan bruge min digitale
signatur og vil logge på kommer der en "Promt" besked op og beder om "Please
enter the master password for the software security device"? Jeg har prøvet
med den kode jeg valgte til min signatur, men det vil den ikke acceptere.
Er det Mozilla der skal have en kode og i så fald, hvorfor? Jeg har aldrig
haft koder på Mozilla. Kun på forskellige hjemmesider rundt omkring...

Hjælp !

Hilsen
Steffen

--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : gil

Dato : 29-11-05 11:59

Steffen Sørensen wrote:
> [...]
> Er det Mozilla der skal have en kode og i så fald, hvorfor? Jeg har aldrig
> haft koder på Mozilla. Kun på forskellige hjemmesider rundt omkring...

Rediger > Præferencer > Privatliv > Gemte kodeord

--
gil

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 29-11-05 12:42

"gil" <gil@obyon.com> skrev i en meddelelse

> Rediger > Præferencer > Privatliv > Gemte kodeord

Og i den engelske udgave?
Der kan jeg ikke finde noget om Glemte kodeord.

> --
> gil

Steffen
--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : gil

Dato : 29-11-05 12:56

Steffen Sørensen wrote:

> Og i den engelske udgave?
> Der kan jeg ikke finde noget om Glemte kodeord.

Ikke 'Glemte' 'Gemte'.

Options (Preferences) > Privacy > Saved Password. <F1> er din ven.

--
gil

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 29-11-05 13:14

> Ikke 'Glemte' 'Gemte'.
>
> Options (Preferences) > Privacy > Saved Password. <F1> er din ven.

Det må være en anden udgave.
Min sider: Edit > Preferences > Privacy & Security > og her kan jeg ikke se
Seved password.
Kun mulighed for at ændre password.
Jeg bruger 1.7.3 udgaven af Mozilla

> --
> gil

Steffen
--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : gil

Dato : 29-11-05 13:35

Steffen Sørensen wrote:
> Kun mulighed for at ændre password.
> Jeg bruger 1.7.3 udgaven af Mozilla

Se i dk.binaer 'Master Password'.

--
gil

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 29-11-05 13:40

> Se i dk.binaer 'Master Password'.
>
> --
> gil

Kan være jeg er svagtseende :)
Men hvor ser du lige Saved password på det jpeg?

Steffen
--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : gil

Dato : 29-11-05 13:56

Steffen Sørensen wrote:
> "gil" <gil@obyon.com> skrev i en meddelelse

> Kan være jeg er svagtseende :)
> Men hvor ser du lige Saved password på det jpeg?

Jeg har, for din skyld, gennemført en import af min digitale signatur i
en engelsk sproget version af Mozilla. Mit 'Master Password' bliver det
password som jeg angiver ved importen af den digitale signatur. Hvorfor
det ikke virker hos dig kan jeg ikke vide. Prøv at smide signaturen ud
og start forfra.

--
gil

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 29-11-05 13:59

> [...]
> password som jeg angiver ved importen af den digitale signatur. Hvorfor
> det ikke virker hos dig kan jeg ikke vide. Prøv at smide signaturen ud og

Det var pænt af dig. Jeg takker.
Det lader til at jeg må gøre som du siger, smide lortet ud og prøve igen.

Men igen tak :)

Steffen

--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : gil

Dato : 29-11-05 14:10

Steffen Sørensen wrote:
> Det lader til at jeg må gøre som du siger, smide lortet ud og prøve igen.

Se lige her:
http://kb.mozillazine.org/Master_password#Reset_your_master_password

--
gil

> [...]