Skjule og vise område
Fra : Rune Jensen

Dato : 29-11-05 00:48

Er det muligt med en kort javascript kode at henholdsvis skjule og vise en
div (hver anden gang) med et link? De koder jeg har set har været alenlange,
men reelt bør det vel ikke være mere en en onclick og så lidt kode, hvor man
sætter visibility med et script? Men hvordan gøres det?

Venlig hilsen
Rune Jensen

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 29-11-05 02:03

On Tue, 29 Nov 2005 00:48:19 +0100, Rune Jensen
<rune.jensen@villabynet.dk> wrote:

> Er det muligt med en kort javascript kode at henholdsvis skjule og vise
> en
> div (hver anden gang) med et link? De koder jeg har set har været
> alenlange,

Jeg ved ikke, hvad det er for koder, du har kigget på, dette er den måde
jeg normalt ser, og den er da ikke alenlang.
elemStyle=document.getElementById('test').style;elemStyle.display!='none'?elemStyle.display='none':elemStyle.display='block';">Vis/skjul</button></p>

--
Ryan Kristensen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 29-11-05 19:09

Rune Jensen wrote:
> [...]
> men reelt bør det vel ikke være mere en en onclick og så lidt kode, hvor man
> sætter visibility med et script? Men hvordan gøres det?
function hideDiv(objekt) {

function hideDiv(objekt) {
if(document.getElementById(objekt).style.display=="none") {
document.getElementById(objekt).style.display="block";}
else
document.getElementById(objekt).style.display="none";
}

Funktionen udløses af

Du kan indsætte visibility="hidden" og visiblity="visible"
i stedet for display-egenskaben.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-11-05 22:29

"Jørgen Farum Jensen" wrote in message
>[Code]

I skal begge have mange tak, det lyder akkurat, som det jeg søger. Jeg ved
ikke, hvorfor jeg ikke har kunnet finde noget lignende på google, det må
være en af de få gange. Men så er det jo godt, der findes flinke mennesker i
nyhedsgruppen, som kan hjælpe, når man er i nød.

Med venlig hilsen
Rune Jensen

Fra : David Trasbo

Dato : 01-12-05 10:14

> [...]
> være en af de få gange. Men så er det jo godt, der findes flinke mennesker
> nyhedsgruppen, som kan hjælpe, når man er i nød.

Hvis du har adgang til serversidesproget ASP kan det også gøres med dette:
http://html-faq.dk/2005.asp?style=hide2005.css.

Koden er rimelig lang, men man kan ikke slå ASP fra.

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Rune Jensen

Dato : 01-12-05 20:36

"David Trasbo" wrote in message ...

> Hvis du har adgang til serversidesproget ASP kan det også gøres med dette:
> http://html-faq.dk/2005.asp?style=hide2005.css.
>
> Koden er rimelig lang, men man kan ikke slå ASP fra.
OK, det lyder smart. Men virker det så i realtime som javascript eller skal
siden først optegnes?

Med venlig hilsen
Rune

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-12-05 02:21

Rune Jensen skrev:

> OK, det lyder smart. Men virker det så i realtime som
> javascript eller skal siden først optegnes?

Meningen med clientside er at det fungerer med det
samme på klienten.

Meningen med serverside er at tingene sker på serveren,
og brugeren derfor ikke har den samme mulighed. Det er
derfor at en serversidemulighed i mange tilfælde er meget
smartere for designeren end for brugeren, der ikke har
mulighed for at slå javascript eller andet fra i browseren.

Det kan naturligvis udlægges som om at det er designeren
der altid vil bestemme hvordan det det hele skal se ud - og
ja, der er fordele og ulemper ved alt.

Jeg har valgt at beskrive en mulighed der kan fungere
serverside, og kan fungere uanset om brugeren slår
javascript fra i browseren - andre beskriver en anden
mulighed, og det er da fint nok.

> skal siden først optegnes?

Ja, siden skal hentes igen - det indebærer serversidemuligheden,
der er fordele og ulemper der skal vejes op mod hinanden.

I en clientsidegruppe er det måske ikke så fedt, men
sådan er det jo

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-12-05 10:29

"Allan Vebel" nedfælgede...
>(...)
> I en clientsidegruppe er det måske ikke så fedt, men
> sådan er det jo
Tak for uddybende svar. Jeg har kigget på din side, og jeg kan godt se
fordelene ved serverside. De eneste grunde til, jeg ikke bruger ASP endnu er
sådan set, at jeg ingen som helst forstand har på det, og så ved jeg ikke
hvor hurtig serveren er (siden ligger hos B-one), det har vel lidt at sige
også. Det kan være jeg vender tilbage med spørgsmål i ASP gruppen så senere,
for jeg skal jo nok få lyst til at afprøve det.

Mange hilsner
Rune