Word2k3 og dialogbokse
Fra : fes

Dato : 28-11-05 21:29

for mange år siden, da den nyeste MSword havde nummeret 2, lavede jeg en del
skabeloner som ved start viste en dialogboks hvor man kunne indtaste nogle
værdier, og ved tryk på en knap blev disse værdier sat ind på bookmarks
hvorefter dokumentet var færdigt.
Jeg kan stadig finde ud af at lave bookmarks, og har også fundet
form-editoren i vb og lavet en passende form med flere tekstfelter og en
knap.

Jeg er dog gået helt i stå med at binde form og felter til dokumentet.
Har nogen et simpelt eksempel på dette?
Atså åbne en ny skabelon med bogmærket "hilsen", som automatisk viser en
dialogboks med tekstfeltet text1 og en knap som sætter indholdet af
tekstfeltet ind i "hilsen"

finn

Fra : fes

Dato : 28-11-05 22:54

> [...]
> Atså åbne en ny skabelon med bogmærket "hilsen", som automatisk viser en
> dialogboks med tekstfeltet text1 og en knap som sætter indholdet af

for forståelsens skyld:

Jeg har formen kørende, og den sætter de rigtige tekster ind på de rigtige
pladser.
De 2 problemer je ikke har løst er:
1. Bogmærkerne i min dokumentskabelon, "arves ikke" når jeg laver et nyt
dokument over skabelonen.
2. jeg kan ikke fide ud af at "autostarte" min dialogboks, når jeg laver et
nyt dokument over skabelonen.

håber det er forståeligt af en som kan se løsningen

finn

Fra : Leo Heuser

Dato : 29-11-05 17:17

"fes" <bedstefar@not2old.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et nyt dokument over skabelonen.
>
> håber det er forståeligt af en som kan se løsningen

Finn

ad 1:
Det virker fint her. Hvordan laver du et nyt dokument over skabelonen?

ad 2:
Åbn skabelonen.
Gå til VBA-editoren med <Alt><F11>
Dobbeltklik på "ThisDocument".
I venstre drop-down boks i højre vindue vælges "Document"
I højre drop-down boks vælges "Document_New" (dette gøres
for øvrigt automatisk).

Anbring koden, der kalder dialogboksen her:

Private Sub Document_New()
Din kode
End Sub

Gå tilbage til skabelonen med <Alt><F11>, gem den og luk den.

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.