Browser
stl_s 3840
arlet 2470
2 spørgsmål vedr. Avant Browser v10.1 og O~
Fra : Autocadster

Dato : 27-11-05 14:03

Avant Browser v10.1 - Hvordan får man tab's for åbne sider til at ligge i
toppen i stedet for i bunden og hvordan får man den til at lukke alle sider
automatisk når man lukker programmet ? nu åbner den alle de sider der var
åbne sidst man lukkede programmet ned

Opera v8.51 - Kan man ikke få den til at vise nye sider som tab's ?

--
Venligst og på forhånd tak
Autocadster

Fra : Autocadster

Dato : 27-11-05 14:09

I et indlæg skrev:
Autocadster følgende:
> [...]
> alle de sider der var åbne sidst man lukkede programmet ned
>

> Opera v8.51 - Kan man ikke få den til at vise nye sider som tab's ?

Lige et mere om Opera v8.51 - hvor ligger den mappen foretrukne og kan man
ikke sætte den op så den bruger samme som feks. Avant Browser v10.1

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 27-11-05 14:24

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> posting:

>Lige et mere om Opera v8.51 - hvor ligger den mappen foretrukne og kan man

Mener du fysisk på harddisken? Operas bogmærker ligger i en fil,
opera6.adr. Du finder den ved at se under:
Hjælp -> Om Opera, "Bogmærker"

>ikke sætte den op så den bruger samme som feks. Avant Browser v10.1

Jeg tvivler på, de har samme format, men ellers se
http://bookmarkbridge.sourceforge.net/

Så vidt jeg ved, er Avant Browser en skal på IE, så du kan sikkert
godt anvende ovennævnte værktøj dertil.

--
What is life, except excuse for death,

-== http://www.shpongle.org/video/flashback1.swf ==-

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 27-11-05 14:18

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> posting:

>Opera v8.51 - Kan man ikke få den til at vise nye sider som tab's ?

Hvad tænker du mere konkret på?

Jeg kan lige umiddelbart komme på flg, du måske mener med dit
spørgsmål:

- CTRL+N giver et nyt vindue og ikke en ny side (fane).
"Funktioner" -> "Indstillinger" -> "Generelt" -> sæt "V" ved
"Åbn nye sider i faneblade"

- Du ønsker at åbne et link i en ny fane:
Skift+Klik (åbner i forgrunden)
Skift+ctrl+klik (åbner i bagggrunden)
Midtklik på musen

- du ønsker at alle sider, du klikker på fra en given side, skal
åbnes i en anden fane (tror dog ikke, det er det du spørger til, men
her kommer den alligevel):
Højreklik på en fane og vælg "opret samlinket side".

Fra : Autocadster

Dato : 27-11-05 14:24

I et indlæg skrev:
Christian Bohr-Halling følgende:
> "Autocadster" <autocadster@gmail.com> posting:

> Hvad tænker du mere konkret på?

At når jeg højreklikker og vælger "åbn i ny side" så ville jeg gerne have at
den åbnede den nye side som et faneblad, sådan så man feks. har 7 sider åbne
med hver deres faneblad man så kan vælge rundt i og få frem på skærmen.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 27-11-05 14:31

> [...]

>med hver deres faneblad man så kan vælge rundt i og få frem på skærmen.

Hvad sker der, når du vælger "åbn i ny side"?

Måske har du fået slået bjælken med siderne (fanerne) fra?
Vis -> Værktøjslinjer -> sidebjælke.

Fra : Autocadster

Dato : 27-11-05 14:57

I et indlæg skrev:
Christian Bohr-Halling følgende:

> Hvad sker der, når du vælger "åbn i ny side"?
>
> Måske har du fået slået bjælken med siderne (fanerne) fra?
> Vis -> Værktøjslinjer -> sidebjælke.

Konge det var der den var gal... bukker og takker

Kan man (spørge jørgen) så også få den til at lukke alle sider automatisk
når man afslutter opera ?

PS: har hentet og installeret bookmarkbridge og det kører også konge.

Endnu en gang tak.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 27-11-05 15:20

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> posting:

>Kan man (spørge jørgen) så også få den til at lukke alle sider automatisk
>når man afslutter opera ?

Du kan vælge diverse startmuligheder fra
Funktioner -> Indstillinger -> Generelt
under "opstart".

Det står vel aktuelt til "fortsæt fra hvor du sluttede sidst". Du
vælger bare en anden. Du skal i dit tilfælde vælge "start uden
sider".

Du kan også vælge at sætte en startside og anvende denne. En anden
mulighede er at vælge et helt hold af sider som startsider
(session).

Fra : Autocadster

Dato : 27-11-05 16:01

I et indlæg skrev:
Christian Bohr-Halling følgende:
> Du kan også vælge at sætte en startside og anvende denne. En anden
> mulighede er at vælge et helt hold af sider som startsider
> (session).

Lige et sidste (for nu) spørgsmål, hvordan sætter man opera som standard
browser ? jeg Kører med WinXP -Pro

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-11-05 16:07

Autocadster skrev:

>Lige et sidste (for nu) spørgsmål, hvordan sætter man opera som standard
>browser ?

Funktioner - Indtillinger - Avanceret - Programmer - Tjek ved opstart, om
Opera er standardbrowser

Så lukker du opera og starter den igen og sætter den til at være
standardbrowser
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 27-11-05 16:14

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> posting:

>Lige et sidste (for nu) spørgsmål, hvordan sætter man opera som standard
>browser ? jeg Kører med WinXP -Pro

Opera skulle gerne ved opstart selv spørge om dette. I modsat fald:
Funktioner -> Indstillinger -> Avanceret, Programmer:
Sæt V ved "Tjek ved opstart...."

Ved næste opstart skulle O så gerne spørge, om du ønsker at sætte
den som standardbrowser, og du siger naturligvis så blot ja til
dette.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-11-05 14:30

Autocadster skrev:

>At når jeg højreklikker og vælger "åbn i ny side" så ville jeg gerne have
>at den åbnede den nye side som et faneblad,

Gør den ikke det i 8.51 ?
Jeg har ikke 8.51 da jeg bruger den danske version 8.50, men har i stedet
opdateret flash, og der kan jeg godt højreklikke og vælge "åbn i ny side"
(hov det var da også hvad du skrev, hvorfor siger opera så at der ikke er
en ny version når jeg vælger "tjek for ny version")

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 27-11-05 14:45

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> posting:

>Gør den ikke det i 8.51 ?

Har heller ikke fået installeret 8.51 endnu, da der "kun" er tale om
en mindre bugfiks.

>hvorfor siger opera så at der ikke er en ny version når jeg vælger "tjek for ny version")

8.51 er kun frigivet i en engelsk udgave og bliver sandsynligvis
heller ikke frigivet som andet, idet der er tale om en mindre
opdatering.

8.50 er dermed den nyeste på ikke-engelsk, og det er sandsynligvis
derfor, man ikke får oplyst noget om 8.51 ved tjek for ny version.

Man skulle dog uden problemer kunne hente 8.51 engelsk og installere
den over 8.50 dansk. Kan evt. tage backup først:
http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=313

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-11-05 14:44

Ivan V. Klattrup skrev:

>(hov det var da også hvad du skrev, hvorfor siger opera så at der ikke er
>en ny version når jeg vælger "tjek for ny version")

Fordi der ikke er nogen nyere på dansk?
(Det er der ikke)
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-11-05 14:55

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Fordi der ikke er nogen nyere på dansk?

Derfor undrede jeg mig også mens jeg skrev det at der blev valgt "åbn i ny
side" i en 8.51.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 27-11-05 15:15

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> posting:

>Derfor undrede jeg mig også mens jeg skrev det at der blev valgt "åbn i ny
>side" i en 8.51.

Der er ingen problematiske, om nogen overhovedet,
brugergrænseflademæssige (hm, langt ord) ændringer i 8.51, hvorfor
der ikke vil være sprogmæssige problemer ved at installere 8.51
engelsk over 8.50 dansk.

Selv hvis 8.51 havde en masse nyt i brugergrænsefladen, så ville man
ved at installere den over en 8.50 dansk blot få nogle engelske
tekster ved det nye, mens det gamle stadig ville være dansk.

Fra : Autocadster

Dato : 27-11-05 14:59

I et indlæg skrev:
Ivan V. Klattrup følgende:

> [...]
> i ny side" (hov det var da også hvad du skrev, hvorfor siger opera så
> at der ikke er en ny version når jeg vælger "tjek for ny version")

8.51 kører fint med seneste dk