Scanning af tekst til Word XP
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 27-11-05 13:01

Goddag.

I nyhedsgruppen om Word har jeg forsøgt mig med nedenstående spørgsmål, men
ikke fået noget svar, der har kunnet hjælpe mig ret mig videre med problemet
i Word XP. Måske er der lidt assistance at hente her?

Når jeg aktiverer linjen acquire tekst i Word XP, forekommer bemærkningen:
"Makroen blev ikke fundet, eller også er den blevet deaktiveret pga.
sikkerhedsindstillingerne for makroer"

Naturligvis er scanneren tilsluttet korrekt og "tændt".

Hvordan løser jeg det problem?

Det skal bemærkes, at scanning af billeder via menupunktet
"Indsæt/Billede/Fra scanner eller kamera"
fungerer upåklageligt.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Harald Staff

Dato : 27-11-05 14:36

Hei

Forsøk å senke makrosikkerhetsnivået til Medium, det er aldeles ufarlig. Jeg
har ikke dansk Word, men se om det ikke er en menu Funtioner > Makro >
Sikkerhed -eller noe som ligner.

HTH. Beste hilsen Harald

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@paradis.dk> skrev i melding

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 27-11-05 15:18

"Harald Staff" <innocent@enron.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg
> har ikke dansk Word, men se om det ikke er en menu Funtioner > Makro >

Tak for dit bud, som var noget af det allerførste, jeg prøvede, da fejlen
indtraf for adskillige måneder siden.
Den nu tilsluttede scanner fra HP kan dog via programmet HP Director scanne
direkte til Word, men det jo ikke det samme, som jeg spørger til.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Klaus H

Dato : 27-11-05 20:11

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den nu tilsluttede scanner fra HP kan dog via programmet HP Director
> scanne direkte til Word, men det jo ikke det samme, som jeg spørger til.

Prøv at geninstallere dit OCR-program.

Klaus H

Fra : Finn Erichsen

Dato : 29-11-05 15:31

Hej Hans Jørgen

>Når jeg aktiverer linjen acquire tekst
>i Word XP, forekommer bemærkningen:
>"Makroen blev ikke fundet, eller også
>er den blevet deaktiveret pga.
>sikkerhedsindstillingerne for makroer"

Klik Start, Alle programmer, Microsoft Office, Microsoft Office Tools.
Der finder du både Microsoft Office Docunent
Imaging og Microsoft Office Document Scanning.

Du kan evt. også se
http://office.microsoft.com/en-au/assistance/HA010703331033.aspx

Cheers Finn
Canberra Australien