SAXO bank
Fra : Peter H

Dato : 25-11-05 16:35

Er der nogen læsere der har erfaringer med handel med værdipapirer via
SAXObank?
Ifølge BØRSEN vil de nu ind og kapre kunder fra de store banker og måske
andre NETbanker med endnu mindre gebyrer, dvs 65kr pr handel og sikkert uden
VP og depotgebyrer.

Der var en overgang for 1 år siden eller så, hvor det var helt gratis at
handle KFXpapirer hos SAXO!
Og så har SAXO også CFD'ere og valutaer og meget mere. De har prøvet at
sælge deres koncept til danske banker men alle takkede nej,, mens de har
solgt konceptet til mange japanske banker. Jo ETRADEbank kører SAXOs
valutahandels-platform.

De mindre danske banker er også i hænderne på SDC, BEC og BANKDATA. De store
banker kører facility management (daglige bankforretninger) hos sig selv,
Nordea har deres egen EDBcentral osv.

Og SDC og BEC løsninger til aktiehandel er mildest talt nogen langsomt og
omstændigt noget, ihvertfald i forhold til discountbrokere, ETRADE, NORDNET,
SAXO for ikke at tale og de endnu bedre udenlandske, SCOTTRADE, AMERITRADE
osv

Fra : Peter H

Dato : 28-11-05 09:58

Så kom deres store reklame i BØRSEN side 3/Investor/28 november

Handel med danske aktier min. 65kr / 0,1%. Det samme gælder svenske og
norske aktier, 65kr og omregnet til danske kroner findes det næppe
billigere.
Så hvis man handler meget tror jeg det at meget stor betydning at kurtagen
er blevet så lav.

Det er dog ikke mit indtryk at der er ret mange der anvender SAXO til
trading, men det er måske netop derfor at de begynder at slå det stort op.

Nogen der bruger SAXO til aktiehandel?