JavaScript mailto i hotspot
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-11-05 12:04

Jeg har et image map, hvor et hotspot er en mailto:

<area alt="" shape="rect" coords="-,-,-,-" href="mailto:jfjenzen@yahoo.dk">

Nu vil jeg gerne have skjult e-mailadressen i noget JavaScript.

I forbindelse med et normalt tekstlink er det ikke noget
problem, men her kan jeg ikke lige se, hvordan det kan ordnes?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Christian Hansen

Dato : 25-11-05 12:24

Jørgen Farum Jensen wrote:
> [...]
>
> I forbindelse med et normalt tekstlink er det ikke noget
> problem, men her kan jeg ikke lige se, hvordan det kan ordnes?

Hvad mener du med skjule? - hvis du vil gøre det besværligt at høste
e-mail-adressen kan du gøre noget ala nedenstående:

href="javascript:location.href='mailto:' + 'jfjenzen' + '@' + 'yahoo.dk'"

alternativt lave en javascript-funktion:

tada(user,domain) {
return user + "@" + domain;
}

så kommer href-en til at se således ud :
href="javascript:location.href='mailto:' + tada('jfjenzen','yahoo.dk')"

Det er ganske utestet :)

Mvh CHristian

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-11-05 13:16

Christian Hansen wrote:

> [...]
>
> så kommer href-en til at se således ud :
> href="javascript:location.href='mailto:' + tada('jfjenzen','yahoo.dk')"

Tak for tippet, jeg havde ganske glemt location.href.

Min funktion ser nu således ud:

function sendPost(user,domain) {
return user + "@" + domain + "dk";
}

og html-koden:
<area alt="" coords="-,-,-,-" href="#"
onclick="javascript:location.href='mailto:' + sendPost('jfjenzen','yahoo');">

Og det /er/ testet, og fungerer fortrinligt.

Næste problem: Jeg kan godt finde ud af at sætte
2 e-mail adresser ind i adresselinien. Men er der
en JavaScript metode til at sætte den ene af disse i
cc:-linien i stedet for?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-11-05 14:27

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Min funktion ser nu således ud:
>
> function sendPost(user,domain) {
> return user + "@" + domain + "dk";
> }

UPS, manglede dot foran dk:

> function sendPost(user,domain) {
> return user + "@" + domain + ".dk";
> }

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-11-05 22:14

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Min funktion ser nu således ud:
>
> function sendPost(user,domain) {
> return user + "@" + domain + "dk";
> }

Den ville jeg da lige pille lidt mere i, bare for en sikkerhedsnåls skyld:

function sendPost(user,domain) {
return user + "&#64;" + domain + "&#46;dk";
}

Altså &#64; i stedet for @ og &#46; i stedet for punktum. Det nedsætter
yderligere risikoen for at blive høstet af spambotterne.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-11-05 23:40

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
>
> Altså &#64; i stedet for @ og &#46; i stedet for punktum. Det nedsætter
> yderligere risikoen for at blive høstet af spambotterne.

Ok, tak skal du ha'.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 18:10

Og saw Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> in
news:43870083$0$8796$edfadb0f@dread14.news.tele.dk wrote:

> [...]
> cc:-linien i stedet for?

onclick="javascript:location.href='mailto:' + sendPost('jfjenzen','yahoo') +
'?cc=' + sendPost('enheltanden','yahoo');"

http://www.es.lancs.ac.uk/tutorial/mailto.htm

--
-Sebbe

"But you see 22 is not 7." -- James Harris

Yes, that actually IS my mailaddress.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-11-05 21:39

Sebastian P. <Skunky-Erasmus-Beats-Bloody-Eels wrote:

> onclick="javascript:location.href='mailto:' + sendPost('jfjenzen','yahoo') +
> '?cc=' + sendPost('enheltanden','yahoo');"
>
> http://www.es.lancs.ac.uk/tutorial/mailto.htm

Tak for det, fint tip!

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk