Pudset væg - murbinder - finspartel?
Fra : SA

Dato : 24-11-05 23:53

Hej NG.

Vi har fået lavet en tilbygning, hvor de indvendige vægge er pudset. Selve
dette arbejde er udført af en murer og han har gjort det meget flot. Men,
der er stadig nogle små sprækker og revner i pudset, som jeg påregner af
glatte ud med noget finspartel,og idet vi regner med at male direkte ovenpå.

Så er spørgsmålet... er det bedst af give pudset murbinder inden der
finspartles? Min egen logik siger ja, idet væggen så vil suge mindre vand
fra finspartlen og optørring derfor så ikke går for stærkt, eller...?

Kan I iøvrigt anbefale noget speciel finspartel?

På forhånd tak

SA

Post any reply or question in the newsgroups!
Mail is only rarely read!

Fra : SA

Dato : 25-11-05 15:14

Hej igen NG.

Lige en lille rettelse.

I mit indlæg anvender jeg ordet murbinder, som egentlig burde hedde
forankringsgrunder.

Kært barn har mange navne!

/SA

It has removed 376 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Petersen_Michael

Dato : 26-11-05 10:24

In news:43871c18$0$112$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
SA <buffalo_bill@iname.com> Typed:
> Hej igen NG.
>
> Lige en lille rettelse.
>
> I mit indlæg anvender jeg ordet murbinder, som egentlig burde hedde
> forankringsgrunder.
>
> Kært barn har mange navne!

hvid lim / skole lim......

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : ko

Dato : 28-11-05 17:28

> [...]
> finspartles? Min egen logik siger ja, idet væggen så vil suge mindre vand
> fra finspartlen og optørring derfor så ikke går for stærkt, eller...?

Jeg ville nok bare finspartle, uden anden behandling. Brug evt. en forstøver
før påbegyndelse af arbejdet. Og igen efter og nogle timer efter igen. Så
burde det hærde stille og roligt.