Stand alone server til USB for 2 operativs~
Fra : Jørgen

Dato : 24-11-05 07:29

Som test, har jeg sat mig for at tømme noget af min faglige viden ned i en
MediaWiki.Det er til en vis grad fortrolige data, så jeg vil ikke blot
lægge dem på min hjemmeserver, heller ikke selv om det blot er til test -
og på jobbet lægger vi ikke en testapplikation op i et driftsmiljø. (Så vi
kunne kalde det delvist sponserede interessetimer)

Jeg har derfor søgt efter en metode til at arbejde med min lille MediaWiki
på job så vel som hjemme.

Foreløbig er jeg kommet til JSAS som er en simple applicationserver pakket
med CMS systemet JOOMLA. Pakken startes op fra USB nøglen, og indeholder
Apache, Mysql og PHP. Jeg bruger ikke Jomla til noget, men det giver mig
værktøjerne + filstruktur til flere apps som f.eks MediaWiki. så langt er
det smart nok at kunne have det hele på en USB nøgle.

Nu til min udfordring.
Jeg skal køre køre windows for at kunne starte server og services, og det er
fint nok på jobbet, men hjemme skal jeg boote væk fra Linux for at kunne
skrive og det ærgrer mig en del. Findes der et alternativ som kan bruges i
begge miljøer, eller kan jeg bare starte Apache + Mysql uden om JSAS nr jeg
er hjemme? Hvis ja, hvordan gør jeg?

Fra : Jesper Krogh

Dato : 24-11-05 07:42

I dk.edb.system.unix, skrev Jørgen:
> [...]
> begge miljøer, eller kan jeg bare starte Apache + Mysql uden om JSAS nr jeg

Hvad med at finde et webhotel ude i byen, installere mediawiki, etc. og
derefter password beskytte det hele?

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk