Placering af div - NS
Fra : Kalle Palle Hanbjerg

Dato : 10-06-01 22:02

Hejsa.

I IE kan man i sit javascript snildt placere en div ved eksempelvis at gøre
sådan her:

document.all['navnetPåDenPågældendeDiv'].style.top = 500;

Men da dette jo er noget værre hjemmelavet Microsoft-kode, virker det
naturligvis ikke i Netscape.
Hvad kan gøre i stedet?
Håber hundme der er nogen, der kan hjælpe...

..kp

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-06-01 22:04

"Kalle Palle Hanbjerg" <kallep@lle.dk> wrote in message
[snip ie kode]

NN4.
document.layers['navnetPåDenPågældendeDiv'].top = 500;

DOM:
document.getElementById('navnetPåDenPågældendeDiv').style.pixelTop = 500;

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Mads Lund

Dato : 10-06-01 22:20

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev i news:9g0njr$e1t$2@sunsite.dk
> NN4.
> document.layers['navnetPåDenPågældendeDiv'].top = 500;
>
> DOM:
> document.getElementById('navnetPåDenPågældendeDiv').style.pixelTop = 500;

Tusind tak for det lynhurtige svar! :)
Men hvorledes ser det ud med Netscape 6 ??
Kan du evt. også hjælpe mig med den, da ingen af dine to løsninger
tilsyneladende virker dér...

..kp

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-06-01 22:39

Jakob Andersen wrote:

> [...]
>
> DOM:
> document.getElementById('navnetPåDenPågældendeDiv').style.pixelTop = 500;

kan IE nu også styre detElementByID?
jeg har tidligere brugt noget lignende:

if (document.layers)
   document.layers[it].top=500;
else    if (document.all)
      document.all[it].style.top=500;
   else
      document.getElementById(it).style.top=500;

så skulle den være helt sikker.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-06-01 22:35

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message
> kan IE nu også styre detElementByID?

Hvis du mener getElementById så kan IE5+ klare det. Men kalle havde jo
allerede document.all med.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-06-01 23:29

Sun, 10 Jun 2001 23:02:10 +0200, skrev "Kalle Palle Hanbjerg"
<kallep@lle.dk>:

> [...]
>
>document.all['navnetPåDenPågældendeDiv'].style.top = 500;
>

>Men da dette jo er noget værre hjemmelavet Microsoft-kode, virker det

Skal det være javascript, hvorfor ikke blot ren css?

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-06-01 23:35

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> Skal det være javascript, hvorfor ikke blot ren css?

Det kunne jo være det skulle ændres dynamisk, der er jo nogen der er helt
pjattede med det .-)

Fra : Kalle Palle Hanbjerg

Dato : 11-06-01 10:06

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev i news:9g0sua$p42$1@sunsite.dk
> "Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
>
> Det kunne jo være det skulle ændres dynamisk, der er jo nogen der er helt
> pjattede med det .-)

Lige præcis.
Jeg kan slet ikke få nok af de bevægelige dippedutter!

Tusind tak til alle for svarene. :)

..kp