Skruemaskine - hvilken?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-11-05 22:52

Jeg kom for skade at købe en 500 kr´s skruemaskine - men man er ikke i stand
til at regulere hastigheden på den. Det er enten eller - og så smutter
bitten af skruen.

Hvilken maskine skal man købe, når man skal kunne regulere omdrejningerne.
Den må også gerne være så tilpas lille så man kan komme til. Så det skal
formentlig ikke være en kombineret skrue- og boremaskine?

--
Per, Esbjerg

Fra : Max

Dato : 22-11-05 23:21

Hej Per

> Hvilken maskine skal man købe, når man skal kunne regulere omdrejningerne.
> Den må også gerne være så tilpas lille så man kan komme til. Så det skal
> formentlig ikke være en kombineret skrue- og boremaskine?

Har i produktionen afprøvet en lille skruemaskine fra Wurth, lidt større
end de små knæk modeller og IPO eller hvad den nu hedder fra Bosch,
og mindre en de normale skrue/bore maskiner. Den har vist sig at være
rigtig god, effektiv og stærk. Jeg har så opdaget at det egentlig er en
Metabo maskine og man kan købe en kuffert med maskine, 2 batterier,
vinkelgear, lader og borepatron. Metabo kalder den forøvrigt PowerMaxx.
Den koster vel lige under 1000 kr. men jeg vil trods prisen anbefale den
som et rigtigt godt valg, håber der ligger en under juletræet til mig.

http://www.powergrip2.com/dansk.14076.0.html

Mvh Max

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-11-05 07:55

> [...]
> Den koster vel lige under 1000 kr. men jeg vil trods prisen anbefale den
> som et rigtigt godt valg, håber der ligger en under juletræet til mig.

Ved du hvor man kan købe dem?

Fra : Max

Dato : 23-11-05 10:32

Hej Per

> Ved du hvor man kan købe dem?

De må kunne købes næsten overalt da Metabo jo er kendt.

Men jeg så den på tilbud for et stykke tid siden hos

http://www.e-supplies.dk/carlr/

En Metabo PowerMaxx akku skruemaskine med 2 batterier,
lader, borepatron, vinkelskrueforsats og kuffert til 750,00 kr
plus moms. Varenummer 7606-3931

Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-05 09:29

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Jeg kom for skade at købe en 500 kr´s skruemaskine - men man er ikke i stand
> til at regulere hastigheden på den. Det er enten eller - og så smutter
> bitten af skruen.

Lyder til at den er defekt, det kan da ikke passe at man i 2005 kan
købe en skruemaskine uden trinløs hastighed.

Det er ikke skruemaskinens skyld at bitten kammer over, man skal altid
købe kvalitetsbits, det betaler sig i længden.

> Hvilken maskine skal man købe, når man skal kunne regulere omdrejningerne.
> Den må også gerne være så tilpas lille så man kan komme til. Så det skal
> formentlig ikke være en kombineret skrue- og boremaskine?

Alle modeller burde kunne det.

--

Christian

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-11-05 09:50

Hej,

On 23 Nov 2005 00:28:44 -0800, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Lyder til at den er defekt, det kan da ikke passe at man i 2005 kan
>købe en skruemaskine uden trinløs hastighed.

Ahhh... Den de har til 129 sek i den lokale biltema kan ikke regulere
hastigheden, det er vel også OK prisen taget i betragtning

** Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-05 09:57

Lars Knudsen wrote:
> Hej,

> Ahhh... Den de har til 129 sek i den lokale biltema kan ikke regulere
> hastigheden, det er vel også OK prisen taget i betragtning

Nej det vil jeg ikke mene. Jeg har betalt 299 for min i Bilka, der er
to batterier med og trinløs hastighed.

--

Christian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-11-05 15:21

> [...]
> Den må også gerne være så tilpas lille så man kan komme til. Så det skal
> formentlig ikke være en kombineret skrue- og boremaskine?

Jeg har nu købt en PSR 300 SI. Der er trinløs hastighed.

At maskinen springer ud af bitten er helt normalt når den bliver startet med
fuld gas - vi snakker almindelige kærvskruer.

Den nye - som der også er noget mere power i - er jeg særdeles tilfreds med.
Den kostede enten 7-800 kr.

--
Per, Esbjerg

Fra : Aksel Petersen

Dato : 24-11-05 16:40

> Den nye - som der også er noget mere power i - er jeg særdeles tilfreds
> med. Den kostede enten 7-800 kr.
>
> --
> Per, Esbjerg

Jeg kender en del - mest pertentlige perfektionister, der værdsætter at
stå
med et virkeligt gedigent stykke værktøj i hånden. Jeg selv kan ikke helt
sige mig fri for den fornemmelse. Men disse gode ting koster 4-6-7 gange
mere end de billigste, anvendelige redskaber. Her tænker jeg ikke på det
særdeles billige lort, man kan få for næsten ingen penge - f.eks en
skruetrækker, der brækker første gang man skruer o.s.v.. Men de fleste kan
nu nok se, om noget er noget dallerværk.
Er man professionel, er der ikke tvivl om, at man bør gå efter det bedste.
Sa kan man ikke stå og prikke med noget, der skal justeres hele tiden.
Men jeg vil hævde, at almindelige amatører i indkøbssituationen bør
vurdere:
hvor ofte kommer jeg ud for at anvende grejet? Eksempelvis en
skruemaskine.
Det er skam et vigtigt redskab, men jeg vil hævde, at de fleste private
kan
være tilfredse med en god kraftig skruemaskine til omkring 200 kr. , som
man
kan få eksempelvis hos Jem og Fix. Det behøver ikke nødvendigvis at være
en
dyr mærkevare. Men, man kan også se noget grusom møg til omkring 100 kr.
Min el-trimmer til græsplænekanter er jeg meget glad for. Jeg tror, at den
hedder TopCon - en kraftig sag med to snore. Jeg havde først en
Bosch-fyr,med 1 snor og som var alt for svag, og den var dobbelt så dyr.
Så vil jeg modsige mig selv lidt: En håndværker, som skulle lægge nyt gulv
hos os, anvendte en sømudtrækker. Efter hans opfordring blev jeg svag og
købter en fin en - temmelig dyr. Det var tosset, for hvornår skulle jeg få
brug for den? Det har imidlertid senere vist sig, at det er et af de
redskaber, jeg har på min top ti liste.
Jeg håber, at du bliver tilfreds med dit indkøb!
Venlig hilsen
Aksel

Fra : Max

Dato : 24-11-05 17:14

Hej Aksel

> købter en fin en - temmelig dyr. Det var tosset, for hvornår skulle jeg få
> brug for den? Det har imidlertid senere vist sig, at det er et af de
> redskaber, jeg har på min top ti liste.

Prøv at gå ud i køkkenet og tag et kik i skuffer og skabe og så
spørg dig selv hvor meget af det der er der er der fordi man
ikke kan undvære det. Kan man ikke købe ordentlig værktøj
bare fordi man kan lide det, behøves man absolut at tænke
på om man har brug for det, det er jo ofte sådan at det ofte er
ting der ingen reel nytteværdi har der er de dyreste.

Mvh Max