Trækhundesport.
Fra : Clas Lau

Dato : 22-11-05 14:09

Hejsa.

Jeg er et par jagthunde (Chesapeake Bay Retriver) som jeg bruger til lidt
træk for sjovt. Dvs. de har trækseler på og så til en sele rundt om liver på
mig og så løber vi ellers derudaf.

Jeg vil dog gerne videre med denne sport/interesse. F.eks. rulleskøjter,
cykel, ski, vogn eller slæde men jeg er jo på helt bar bund. De trækhunde
hjemmesider jeg har kunne finde er alle race minded inden for de "rigtige"
trækhunderacer så jeg leder efter nogle som bruger deres hunde til træk som
ikke hører til denne gruppe.

Nogle der kan hjælpe?

-Clas-

Fra : H. Jensen

Dato : 22-11-05 14:52

> Nogle der kan hjælpe?

Ta kontakt til en af slædehunde udvalgene/klubber i Danmark, de vil sikkert
nok kunne hjælpe dig alligevel! Prøv kennel Taymyr eller Mamuskas, jeg ved
at de begge kører med deres hunde! Som du selv siger, det er da sjovt at
prøve andet med sin hund, end hvad den liiiiiige er beregnet til!

Heidi

Fra : fam. Ager

Dato : 22-11-05 15:30

"Clas Lau" <clas@sleepmonsters.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trækhunderacer så jeg leder efter nogle som bruger deres hunde til træk

jeg har brugt mine boxere til at trække ungerne på kælk når sneen har været
der, og ønsker mig en vogn til formålet når der ikke er sne.. at løbe på
rulleskøjte bag en af dem..arhhh det tør jeg ikke...GGGG! wow for en tur...
jeg kan huske at vores lokale slædehundeklub også havde andre racer en
spidser med tidligere, hvordan det forholder sig nu, ved jeg ikke. men min
tidligere engelske setter var da ganske fortræffelig foran en slæde.. så
hvis man ikke forventer hvad en dertil indrettet hund kan formå, er det da
sjovt for begge parter at prøve noget andet. husk blot at hunden skal være
udvokset før den sættes til at trække noget videre.

mvh. marie

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 22-11-05 19:55

"Clas Lau" <clas@sleepmonsters.dk> wrote in

> [...]
> inden for de "rigtige" trækhunderacer så jeg leder efter nogle som
> bruger deres hunde til træk som ikke hører til denne gruppe.

hehe jeg mindes ca. 1990 hvor jeg lod min stakkels lille
hund trække mig på skateboard. For pokker det var sjovt.
Når jeg fandt boardet frem dansede hun rundt af glæde og
så gik det ellers derudaf. Fordelen frem for rulleskøjter
var at ved farlige situationer kunne jeg hoppe af og
bremse hende og mig. Efter nogen træning fik hun lært de
to vigtige kommandoer "højre" og "venstre" så hun drejede
den rigtige vej :) - kan klart anbefales til ungerne.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Carina Graversen

Dato : 25-11-05 07:11

Hejsa.

Prøv evt. at søge på "Hunde-Biathlon" - det er noget tjenestehunde-førere i
Schweiz gør meget i .

Hilsen
Carina

Fra : Kim Christensen

Dato : 25-11-05 23:16

For et par år siden prøvede jeg at pløje med mine hunde. Begge hunde
fik trækseler på, og blev spændt for en lille etskærs plov,
beregnet til et æsel eller lignende. Det gik godt nok, men resultatet
var ikke lige til DM i pløjning.
Dyrlægen var nu ikke så vild med den form for belastning af hundenes
ryg, så derfor holdt vi op igen.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 26-11-05 19:04

For nogle år siden prøvede jeg at pløje med mine Hunde. De fik
trækseler på og trak en lille etskærs æselplov. Det gik sådan set
udmærket, selvom resultatet ikke var til DM i pløjning.
Forbipassrende gloede noget.
Dyrlægen var ikke så begejstret for den form for hundesport, så det
er vi så holdt op med igen.

Hilsen Kim

Fra : Naja

Dato : 29-11-05 11:11

Hej Clas
Jeg har en vogn - har skrevet før måske det ikke er kommet igennem
eller den er røget til dig privat?
Hilsen Dyma
www.narsarsuaq.dk