mysql og normalisering
Fra : Ronaldo

Dato : 21-11-05 19:07

Jeg har sat mig ind i et projekt der kræver normalisering. Jeg synts bare at
materiale om teknisk udførelse er lidt svært at finde i forståelig form.

Jeg har en film database hvor film kan oprettes. Der er information omkring
bl.a. medvirkende, genre osv. De har deres egen tabel, men jeg ved ikke
hvordan jeg opretter/henter en film med flere genrer og flere medvirkende.

Jeg har en film tabel hvor jeg opretter film, og så har jeg en anden tabel
hvor jeg indtaster navnene på skuespillere. Jeg referere så til det id ud
fra skuespilleren i min film tabel, men jeg kan kun referer til et id ad
gangen. Det er jo ikke så fedt.

t.film
film_id
skuespiller_id

t.skuespiller
skuespiller_id
navn

Tak for hjælpen

Mvh. Ronaldo

Fra : Martin Christensen

Dato : 21-11-05 21:09

Fra : Ronaldo

Dato : 22-11-05 16:15

Jeg roddede en del rundt i select sætningerne, men resultatet er
fremragende.

Tak skal du have Martin.