Æh - Placering af cursor i første INPUT fe~
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 21-11-05 15:14

Hej NG

Er der en af jer der kan fortælle hvordan jeg kan placere min
cursor i mit første INPUT felt?

Det er garanteret ganske simpelt og måske ikke engang relevant i
'clientside' gruppen (men nærmere i HTML-gruppen), men jeg håber
en af jer alligevel kan svare

Nedenstående HTML er den simpleste udgave, hvor jeg blot ønsker
at brugerne kan starte med at taste deres fornavn så snart siden
er loaded, UDEN at de behøver at gribe musen først:

<form>
First name:
<input type="text" name="firstname">
Last name:
<input type="text" name="lastname">
</form>

NB! Jeg er udmærket klar over at ovenstående ikke validerer! Men
det er blot for illustrationens skyld

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 21-11-05 16:09

<form>
First name:
<input type="text" name="firstname">

Last name:
<input type="text" id="box" name="lastname">
</form>

<script language="JavaScript">
document.getElementById("box").focus()
</script>

/Marten

"Claus Rasmussen" <REMOVE_THISrasmussen.claus@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:4381d620$0$41147$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 21-11-05 16:19

Marten Ølgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> <input type="text" name="firstname">

> Last name:
> <input type="text" id="box" name="lastname">

Takker

/Claus