virksomheds opkøb
Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-11-05 19:23

Hvordan er reglerne ved virksomhedsopkøb, som f.eks. det rygterne siger er
undervejs med TDC.
Hvis / når der kommer et bud på alle aktierne i TDC, kan man så blive
tvunget til at sælge på et tidspunkt, eller har man til hver en tid retten
til selv at bestemme om man ønsker at sælge?

Hvordan er reglerne for gevinst/tab ved evt. salg?

Det forkommer mig at jeg engang har hørt noget om at hvis den nye invistor
opnår tilstrækelig stor mariotet, så kan han tvangsindløse de sidste
aktier, men med den kors der er rygter om, så vil jeg tabe penge, og har
bestemt ikke lyst til at sælge,,,

Ivar Madsen

Fra : Leonard

Dato : 20-11-05 20:23

Ivar Madsen <spam.news.cc@milli.dk> wrote:

> [...]
>opnår tilstrækelig stor mariotet, så kan han tvangsindløse de sidste
>aktier, men med den kors der er rygter om, så vil jeg tabe penge, og har

Hvis du ikke kan sælge dine TDC-aktier med gevinst til den kurs de har
nu, så har du et tab, hvis der kommer en overtagelse med efterfølgende
tvangsindløsning.
Så håber jeg at du har tjent rigeligt på de høje udbytter du har fået
de sidste mange år.
--
Leonard

Jeg ved ikke meget om økonomi,
jeg har bare brugt rigtig mange penge i tidens løb

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-11-05 22:13

Den 20-11-05 19.23 skrev Ivar Madsen følgende:

> Hvis / når der kommer et bud på alle aktierne i TDC, kan man så blive
> tvunget til at sælge på et tidspunkt, eller har man til hver en tid retten
> til selv at bestemme om man ønsker at sælge?

Aktierne kan forlanges tvangsindløst, hvis en investor ejer 90 procent
af aktierne.

> aktier, men med den kors der er rygter om, så vil jeg tabe penge, og har
> bestemt ikke lyst til at sælge,,,

Uha, du må have købt i de glade bobledage? Du skal nok anskue tingene
fra en anden vinkel og i stedet se på det positive: at aktien er steget
pænt fra bundniveauet. Der er ingen grund til at hæfte sig ved en gammel
kurs, som det måske aldrig ville være muligt at nå op på igen.

Tabet kan trækkes fra i fremtidige gevinster - eller sådan er det i
hvert fald efter de nuværende regler. Jeg har ikke tjek på, hvad de nye
regler fra årsskiftet vil betyde i dit tilfælde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-11-05 21:31

Kim Ludvigsen wrote:

> Aktierne kan forlanges tvangsindløst, hvis en investor ejer 90 procent
> af aktierne.

Så huskede jeg ret.

> Uha, du må have købt i de glade bobledage?

Nej, ser vi på kursen alene, så vil det være en fortjeneste, men jeg købte
100 % for at få adgang til generalforsamlingen det år, så
handelsomkostningerne er en ikke uvæsentlig del af prisen jeg måtte betale,
og der vil jo også komme en handelsomkostning ved at sælge nu, og så mange
år, så jeg har fået så meget i udbytte så jeg udmilbart tror at det kan
opveje det, har jeg heller ikke haft dem,,,

> [...]
> pænt fra bundniveauet. Der er ingen grund til at hæfte sig ved en gammel
> kurs, som det måske aldrig ville være muligt at nå op på igen.

Jeg vil heller beholde dem de næste 50 år, end sælge under kurs 500, ca.
100% mere end jeg gav,,,

Ivar Madsen