Inn2 + Suck
Fra : Kristoffer Mads Søre~

Dato : 19-11-05 23:41

Hej gruppe,

Jeg har lavet en ny (intern) nyhedsserver og er nu stødt ind i et
forholdsvist trælst problem. Den gamle (interne) nyhedsserver var gået
ned men med hårdtarbejde og lidt magi lykkedes det at få dens
nyhedsserver op at køre igen. Begge servere benytter INN2.

Vores nye nyhedsserver indeholder alle grupperne fra den gamle - og jeg
har så forsøgt en "suck" på vores ~7500 gamle beskeder på vores nye
server (artiklerne hentes fra den gamle) som også bliver downloaded
korrekt. Desværre afviser vores nye server samtlige beskeder med fejlen
(beskeden er fra suck):

Article Not Wanted, deleting: <bbsn6i$2n3$1@gammelserver> - 435 Duplicate

Når jeg foretager en "telnet localhost 119" og prøver en IHAVE får jeg:

IHAVE bbsn6i$2n3$1@gammelserver
435 Bad Message-ID

Jeg kan forstå på det hele at INN2 kun ønsker at benytte ID'er der
kommer fra den nye server - men der må vel være en måde at komme udenom
dette?

Jeg har prøvet at sætte "xrefslave" til "true" (for at beholde gamle
message-ID'er) men det har ummidelbart ingen effekt.

Håber i kan hjælpe.

--

Med venlig hilsen,
Kristoffer Mads Sørensen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-11-05 00:05

On Sat, 19 Nov 2005 23:41:25 +0100, Kristoffer wrote:

> Article Not Wanted, deleting: <bbsn6i$2n3$1@gammelserver> - 435 Duplicate

> Når jeg foretager en "telnet localhost 119" og prøver en IHAVE får jeg:

> IHAVE bbsn6i$2n3$1@gammelserver
> 435 Bad Message-ID

Du bruger forkert syntaks når du prøver at tale nntp. Eks:

asjo@virgil$ telnet news nntp
Trying 192.168.1.111...
Connected to virgil.koldfront.dk.
Escape character is '^]'.
200 news.koldfront.dk InterNetNews server INN 2.4.3 (20050407 prerelease) ready
ihave 437faa17$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
435 Bad Message-ID
ihave <437faa17$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>
435 Duplicate
quit
205 .
Connection closed by foreign host.
asjo@virgil$

> Jeg kan forstå på det hele at INN2 kun ønsker at benytte ID'er der
> kommer fra den nye server - men der må vel være en måde at komme
> udenom dette?

Jeg tror ikke at det er problemet, det er snarere at din nye INN mener
at den har set artiklerne før eller måske ikke vil have dem fordi de
er for gamle. Har du kigget i INNs logfiler?

Mvh.

--
"Who ees thees Kählveen?" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Kristoffer Mads Søre~

Dato : 20-11-05 00:11

Hej Adam

> Du bruger forkert syntaks når du prøver at tale nntp. Eks:

Ah, ja det forklarer det. Det er stadig en fejl, men ja - nu får jeg
også Dublicate.

> Jeg tror ikke at det er problemet, det er snarere at din nye INN mener
> at den har set artiklerne før eller måske ikke vil have dem fordi de
> er for gamle. Har du kigget i INNs logfiler?

Jeg har sørget for at INN er ligeglad med alder (først afviste den
artiklerne fordi de var for gamle) - men måske den kan huske dem som
afviste fra første omgang. Log filen siger blot følgende:

Nov 19 22:36:01 newserver innd: localhost:17 closed seconds 8 accepted
0 refused 7358 rejected 0 duplicate 0 accepted size 0 duplicate size 0

Men måske jeg skal få INN til at glemme mit første forsøg (hvor filerne
blev afvist som gamle). Men hvordan er det nu lige jeg gør det?

--

Med venlig hilsen,
Kristoffer Mads Sørensen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-11-05 00:19

On Sun, 20 Nov 2005 00:11:17 +0100, Kristoffer wrote:

> Jeg har sørget for at INN er ligeglad med alder (først afviste den
> artiklerne fordi de var for gamle) - men måske den kan huske dem som
> afviste fra første omgang.

Det lyder ganske plausibelt.

> Men måske jeg skal få INN til at glemme mit første forsøg (hvor
> filerne blev afvist som gamle). Men hvordan er det nu lige jeg gør det?

Noget med at nulstille history, måske?

Mvh.

--
"Att få dem som hatar oss att hata oss lite mer, det Adam Sjøgren
är ju underbart." asjo@koldfront.dk