Hylde m. skjult beslag
Fra : Jim Andersen

Dato : 18-11-05 18:40

Jeg skal bruge en hylde m. skjult beslag. minimum 30 cm dyb. Behøver ikke
være mere end 50cm bred. Skal ikke kunne bære mere end 4-5 kg (en
projektor).

Kan ikke rigtig finde nogen.

Fandt det her link, men det er vist kun til træ-vægge.
http://www.dr.dk/handyman/raad/uds_vinder/hylde.htm

Bilka havde ellers nogen i deres katalog men de er kun 26cm dybe....

/jim

Fra : Ole Jensen

Dato : 18-11-05 20:40

Jim Andersen <jimV∆∆K@officeconsult.dk> wrote:

> Fandt det her link, men det er vist kun til træ-vægge.
> http://www.dr.dk/handyman/raad/uds_vinder/hylde.htm

Du kan bruge det samme trick på en murstens/betonvæg. Grunden til at de
viser det på en træplade, er af hensyn til TV.

Du kan også montere en gevindstang i hullet. Hvis du f.eks. bruger en
kraftig stang, så kan den helt sikkert bære. Du kan så lave den længere
end karmskruen.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-11-05 01:47

Jim Andersen skrev:

> Jeg skal bruge en hylde m. skjult beslag. minimum 30 cm dyb. Behøver
> ikke være mere end 50cm bred. Skal ikke kunne bære mere end 4-5 kg (en
> projektor).

Har lige købt 2 hos Biva - de er så dybe som længden af et A4 ark på den
lange led minus *max.* 2 cm. (gider ikke lige rende over i værkstedet efter
båndmålet)
Hans

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-11-05 16:16

Hans Paulin (6310) (me@privacy.net) skrev i
437e75f9$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Har lige købt 2 hos Biva - de er så dybe som længden af et A4 ark på
> den lange led minus *max.* 2 cm. (gider ikke lige rende over i
> værkstedet efter båndmålet)

Så er du jo også næsten nede i de 26 cm, der ikke var nok. :)

--
Martin Petersen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-11-05 20:01

Martin Petersen skrev:

> Så er du jo også næsten nede i de 26 cm, der ikke var nok. :)

Ja - hvis jeg havde vidst hvor langt et A4 ark var :)
Hans

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-11-05 15:35

Hans Paulin (6310) wrote:

> Har lige købt 2 hos Biva - de er så dybe som længden af et A4 ark på
> den lange led minus *max.* 2 cm. (gider ikke lige rende over i
> værkstedet efter båndmålet)

Det har jeg gået rundt med i lommen de sidste to dage... et A4-ark er lige
knap 30 cm. Og Bivas hjemmeside siger 28 cm, så den er liiige præcis for
lille.

/jim

Fra : nana sørensen

Dato : 19-11-05 18:10

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.dr.dk/handyman/raad/uds_vinder/hylde.htm
>
> Bilka havde ellers nogen i deres katalog men de er kun 26cm dybe....

www.ikea.dk lack- hylde med skjult beslag. De er nok lidt længere end du
har behov for, men de er fede og er nemme at sætte op.

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-11-05 21:08

nana sørensen wrote:

> www.ikea.dk lack- hylde med skjult beslag.

Dem kan jeg ikke finde. Jeg kan kun finde dem der er 26 cm dybe.

/jim

Fra : Heino Strauss

Dato : 19-11-05 23:29

Ved godt du vil have skjult beslag, men synes nu du lige skulle se denne

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/tilbehoer/hifi_rackshylder/detail/VM_ACOUSTICS_S1_shelf_.htm?id=2146

Mvh. Heino

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-11-05 14:35

Heino Strauss wrote:
> Ved godt du vil have skjult beslag,

Jeg er da flyvende ligeglad... men konen derimod.....

> men synes nu du lige skulle se denne
> http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/tilbehoer/hifi_rackshylder/detail/VM_ACOUSTICS_S1_shelf_.htm?id=2146

Meeeget nydelig. Og lige den rette størrelse. Men lidt dyr.....

/jim