Male på støbeplade
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 18-11-05 13:20

Jeg har hørt at man ikke kan male ordenligt på en støbeplade
(vandfast krydsfiner med meget mørkebrun overflade). Kan nogen
bekræfte/afkræfte det?

mvh

Lars Thomsen Nielsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-11-05 13:44

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> Jeg har hørt at man ikke kan male ordenligt på en støbeplade
> (vandfast krydsfiner med meget mørkebrun overflade). Kan nogen
> bekræfte/afkræfte det?

Hvis man sliber dem matte kan man sikkert, men det er nødvendigt.

--

Christian
(som næsten lige har brugt 6 stk støbeplader @ 18x1250x2500 mm til

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 18-11-05 13:50

> Hvis man sliber dem matte kan man sikkert, men det er
nødvendigt.

Betyder det at der ligger en hinde på overfladen som skal af før
maling? Kan man istedet prime sig ud af det istedet for at slibe?

> næsten 600 kr / stykket ((( )

Jeps de er dyre - ved det godt...

Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-11-05 13:59

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> nødvendigt.
>
> Betyder det at der ligger en hinde på overfladen som skal af før
> maling? Kan man istedet prime sig ud af det istedet for at slibe?

Det kunne man godt forestille sig.
Dem jeg har brugt er meget glatte på den ene siden og lidt matte på
den anden side.
Det er dem som hedder film/film.
Der er også nogen som hedder film/net

--

Christian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-11-05 14:32

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev

> Jeg har hørt at man ikke kan male ordenligt på en støbeplade
> (vandfast krydsfiner med meget mørkebrun overflade). Kan nogen
> bekræfte/afkræfte det?

Du må vide præcist, hvilken type plade du har. Nogle støbeplader er belagt
med en polyesterfilm, mens andre er oliehærdede. Støbeplader kan være mange
ting.

Begge plader kan males uden problemer, blot man anvender den rette
fremgangsmåde og materialer.

Claus