/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
Vodka
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 18-11-05 08:51

"Padre" <spirito_santo@pladderballe.yahoo.com> on torsdag 17. november
2005 at 18:40 +0100 wrote:
>har du nogen sinde smagt den, der heder Belvedere, og som laves i US ? Jeg
>har ikke prøvet en selv, og er nysgerrig. Den bliver markedsført som en
>luksusvodka, og det bør den også være til dén pris.

Laver lige en ny tråd - er nok ikke så rlevant at skrive om vodka i en
tråd om mad i børnehaven

Belvedere har jeg smagt og er ikke synderlig imponeret. Den er klart bedre
end Smirnoff, men siger jo ikke meget.

Hvis jeg skulle anbefale en vodka til hverdags brug må det blive den
aldeles glimrende Stolichinya, der få til under 100 kroner for en
helflaske i Fakta.
Ellers kan den lettiske Y2K anbefales, den russiske Moskovskaja og den
polske Zubrowka (det er den med græsstrået) anbefales. Moskovskaja findes
også i en aldeles pragtfuld Cristall-udgave.
Blandt andre russere kan fremhæve den sibiriske Altaï - det er en
smagsoplevelse, der får englene til at græde over ikke at være med til at
smage

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





 
 
Ukendt (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-05 10:34

Frank Løkkegaard wrote:

> Hvis jeg skulle anbefale en vodka til hverdags brug må det blive den
> aldeles glimrende Stolichinya, der få til under 100 kroner for en
> helflaske i Fakta.

Kan su huske hvad søster vodka'en hedder? den er nemlig lige så god som
Stoli'en... men kan hverken huske navn eller hvilket 'vandhul' den kan
handles i...

--
--
X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Padre (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Padre


Dato : 18-11-05 10:51

> Laver lige en ny tråd - er nok ikke så rlevant at skrive om vodka i en
> tråd om mad i børnehaven

Pjat - de kan lige så godt lære at sætte pris på ordentlig alkohl i en ung
alder. Tænk på at de ellers bare bliver oplært med bacardi breezers og hvad
ved jeg

> Belvedere har jeg smagt og er ikke synderlig imponeret. Den er klart bedre
> end Smirnoff, men siger jo ikke meget.

Næ. Jamen så vil jeg nok springe den over.

> Hvis jeg skulle anbefale en vodka til hverdags brug må det blive den
> aldeles glimrende Stolichinya, der få til under 100 kroner for en
> helflaske i Fakta.
> Ellers kan den lettiske Y2K anbefales, den russiske Moskovskaja og den
> polske Zubrowka (det er den med græsstrået) anbefales. Moskovskaja findes
> også i en aldeles pragtfuld Cristall-udgave.
> Blandt andre russere kan fremhæve den sibiriske Altaï - det er en
> smagsoplevelse, der får englene til at græde over ikke at være med til at
> smage

Moskovskays kristall; er det en ekstra-filtreret udgave ? Hvor finder man
dén og Altaïen, og hvad skal man forvente at komme til at betale for dem ?

Jeg kender stolichnaya, moskovskaya og zubrowska. Det, jeg leder efter, er
en vodka som den, to russiske sortørshajer, som jeg kendte, engang havde.
Den var i en ½liters flaske med blå bogstaver på etiketten, navnet var
alenlangt og bestod nærmest udelukende af konsonanter, og der var skrappe
eksportrestriktioner på den. Den kostede i rubler det samme som en russisk
arbejders ugeløn pr flaske, den var silkeblød at drikke, og smagen var
simpelthen fantastisk, men det bedste var effekten: man blev nærmest høj af
den, ikke bare fuld.

Jeg vil sige, at den forholdt sig til stoli, som stoli forholder sig til
smirnoff.


--
Padre


Frank Løkkegaard (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 18-11-05 12:12

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> on fredag 18. november 2005 at
10:33 +0100 wrote:
>Kan su huske hvad søster vodka'en hedder? den er nemlig lige så god som
>Stoli'en... men kan hverken huske navn eller hvilket 'vandhul' den kan
>handles i...

Det er Moskovskaja - den er jeg nu ikke stødt på andre steder end i
vinhandler. Her er prisen uforholdvis høj, men nogle af os er så heldige,
at bo indenfor handle-afstand af den tyske grænse. Der giver jeg ca 90 kr.
for en liter
Og udvalget er rigtig pænt.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Frank Løkkegaard (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 18-11-05 12:16

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> on fredag 18. november 2005 at 10:50
+0100 wrote:
>Pjat - de kan lige så godt lære at sætte pris på ordentlig alkohl i en ung
>alder. Tænk på at de ellers bare bliver oplært med bacardi breezers og
>hvad
>ved jeg


Ja, det har du ret i! Heldigvis ere det sådan at vores store piger (19 og
20) faktisk hellere vil have en enkelt rigtig vodka end det skrækkelig
vingummisprut

>
>>
>Moskovskays kristall; er det en ekstra-filtreret udgave ? Hvor finder man
>dén og Altaïen, og hvad skal man forvente at komme til at betale for dem ?

For det meste køber jeg den syd for grænse - der koster en halv liter ca
60 kr. Jeg har set den enkelte steder i velassorterede vinhandler og i Den
Russiske Butik i København, der til ca 90 kr. for en halvflaske
>
>
>Jeg kender stolichnaya, moskovskaya og zubrowska. Det, jeg leder efter, er
>en vodka som den, to russiske sortørshajer, som jeg kendte, engang havde.
>Den var i en ?liters flaske med blå bogstaver på etiketten, navnet var
>alenlangt og bestod nærmest udelukende af konsonanter, og der var skrappe
>eksportrestriktioner på den. Den kostede i rubler det samme som en russisk
>arbejders ugeløn pr flaske, den var silkeblød at drikke, og smagen var
>simpelthen fantastisk, men det bedste var effekten: man blev nærmest høj
>af
>den, ikke bare fuld.
>
Det kend erjeg ikke umiddelbart - det er et stort problem for mig, efter
den beskrivelse du giver.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Padre (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Padre


Dato : 18-11-05 13:01

> Ja, det har du ret i! Heldigvis ere det sådan at vores store piger (19 og
> 20) faktisk hellere vil have en enkelt rigtig vodka end det skrækkelig
> vingummisprut

Så er du heldig. Jeg tænker engang imellem hvad jeg dog skal gøre og gribe
i, hvis knægten i fremtiden kommer hjem til middag, man byder ham en
gevrey-chambertin, og så bliver bedt om en vodka ice eller sådan noget.

> For det meste køber jeg den syd for grænse - der koster en halv liter ca
> 60 kr. Jeg har set den enkelte steder i velassorterede vinhandler og i Den
> Russiske Butik i København, der til ca 90 kr. for en halvflaske

Jeg fandt Altaï hos Juhls vinhandel her i Kbh. til 145,- for 1/1 flaske

http://www.juuls-vinhandel.dk/get/3632.html

De har også starka. Jeg har engang smagt starka chilivodka, og den var
herlig, omend ikke spor stærk, så den der stolnaya peperoni lyder
interessant.

> Det kend erjeg ikke umiddelbart - det er et stort problem for mig, efter
> den beskrivelse du giver.

Jaaa, det *er* ikke den mest præcise beskrivelse i verden, men jeg blev
altså også pænt lakket til den aften. Vi var 5 mennesker om ½ l. vodka, de
to var som sagt russere, som kunne drikke som kloakbrønde, men vi 3 danskere
blev fulde som paver. Jeg var heldigvis en hel del yngre dengang .........

--
padre


Kim Schulz (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 18-11-05 13:24

On Fri, 18 Nov 2005 13:01:05 +0100
"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> wrote:
[snip]
> Jaaa, det *er* ikke den mest præcise beskrivelse i verden, men
jeg
> blev altså også pænt lakket til den aften. Vi var 5 mennesker om ½ l.
> vodka, de to var som sagt russere, som kunne drikke som kloakbrønde,
> men vi 3 danskere blev fulde som paver. Jeg var heldigvis en hel del
> yngre dengang .........

hmm det må da være for mange år siden så I dag regner man da vist
generelt en 70cl flaske til 3 personer når vi snakker almindelige ting
som vodka
Er det julefrokost så hedder det en flaske snaps pr 2 personer, men så
skal der også være øl til.....

Frank Løkkegaard (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 18-11-05 13:49

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> on fredag 18. november 2005 at 13:01
+0100 wrote:
>> Ja, det har du ret i! Heldigvis ere det sådan at vores store piger (19
>og
>> 20) faktisk hellere vil have en enkelt rigtig vodka end det skrækkelig
>> vingummisprut
>
>Så er du heldig. Jeg tænker engang imellem hvad jeg dog skal gøre og gribe
>i, hvis knægten i fremtiden kommer hjem til middag, man byder ham en
>gevrey-chambertin, og så bliver bedt om en vodka ice eller sådan noget.


Mine piger er lige kommet ind af døren med en gave til mig: En flaske
Otard XO
- De må sgu holde lidt af mig
>
>
>
>Jeg fandt Altaï hos Juhls vinhandel her i Kbh. til 145,- for 1/1 flaske
>
>http://www.juuls-vinhandel.dk/get/3632.html

Den skal du simpelthen prøve!
>
>De har også starka. Jeg har engang smagt starka chilivodka, og den var
>herlig, omend ikke spor stærk, så den der stolnaya peperoni lyder
>interessant.

Starka, ja den havde jeg da rent glemt - det er en herlig ting, kender den
både som almindelig og i chilli-udgaven.
Glimrende, glimrende…
>
> de
>to var som sagt russere, som kunne drikke som kloakbrønde, men vi 3
>danskere
>blev fulde som paver. Jeg var heldigvis en hel del yngre dengang .........

Det genkender jeg uden videre. Man har ikke en chance. Når man skal hjem
er det ligesom om ens fødder er blevet skiftet ud med kugler.


--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Padre (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Padre


Dato : 18-11-05 14:39

> Mine piger er lige kommet ind af døren med en gave til mig: En flaske
> Otard XO
> - De må sgu holde lidt af mig

De fisker efter julegaver

> Den skal du simpelthen prøve!

Den er skam også skrevet på huskesedlen sammen med peperonivodkaen

--
padre


Jens Bruun (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 18-11-05 14:25

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b073d24560073fb6b073d2456.73d24fc@net.dialog.dk

> Blandt andre russere kan fremhæve den sibiriske Altaï - det er en
> smagsoplevelse, der får englene til at græde over ikke at være med
> til at smage

Min viden om vodka er muligvis begrænset, men er en god vodka ikke netop
kendetegnet ved fraværet af smag?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/06/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Frank Løkkegaard (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 18-11-05 15:28

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> on fredag 18. november 2005 at 14:24
+0100 wrote:
>Min viden om vodka er muligvis begrænset, men er en god vodka ikke netop
>kendetegnet ved fraværet af smag?

Nej - det er bare den opfattelse vi har fået her i landet fordi vi i alt
for mange år har været vant til at vodka blot var noget man blandede
sammen med noget andet - og at det derfor ikke smagte af spiritus. Det
sjove er, at russern(og de må vel anses som en slags eksperter på området)
kigger undrende når man begynder at blande vodkaen sammen med noget andet.
Det er typisk for stort set alle de traditionelle vodka-lande at der er
mange forskellige smagsvarianter. Ganske som vi har det med akvavit.

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





ASKF (18-11-2005)
Kommentar
Fra : ASKF


Dato : 18-11-05 20:43

Frank Løkkegaard ytrede sig i
<fc.0073fb6b073d5a0b0073fb6b073d2456.73d5a39@net.dialog.dk> med dette:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> on fredag 18. november 2005 at 14:24
>+0100 wrote:
>>Min viden om vodka er muligvis begrænset, men er en god vodka ikke netop
>>kendetegnet ved fraværet af smag?
>
>Nej - det er bare den opfattelse vi har fået her i landet fordi vi i alt
>for mange år har været vant til at vodka blot var noget man blandede
>sammen med noget andet - og at det derfor ikke smagte af spiritus. Det
>sjove er, at russern(og de må vel anses som en slags eksperter på området)
>kigger undrende når man begynder at blande vodkaen sammen med noget andet.
>Det er typisk for stort set alle de traditionelle vodka-lande at der er
>mange forskellige smagsvarianter. Ganske som vi har det med akvavit.

I vodka-landene kan man også få lagrede vodkaer, Zubrowka fåes f.eks.
som 24 års, i krystalflaske. Man kan derfor bedre sammenligne gode
vodkaer med whiskey og conag, end med snaps.

Smirnov har meget lidt med rigtig vodka at gøre, og er kun egnet til at
blande i drinks.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
can hear you only through the filter of the paradigm he holds."
-Myron Tribus

JHR (18-11-2005)
Kommentar
Fra : JHR


Dato : 18-11-05 16:51

Hejsa,
Er der nogen af jer der kender til den vodka der hedder Grey Goose, og hvor
man kan købe den? Så vidt jeg kan forstå skulle den være ekstrem god??

Mvh
Jeppe.

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b073d24560073fb6b073d2456.73d24fc@net.dialog.dk...
> "Padre" <spirito_santo@pladderballe.yahoo.com> on torsdag 17. november
> 2005 at 18:40 +0100 wrote:
>>har du nogen sinde smagt den, der heder Belvedere, og som laves i US ? Jeg
>>har ikke prøvet en selv, og er nysgerrig. Den bliver markedsført som en
>>luksusvodka, og det bør den også være til dén pris.
>
> Laver lige en ny tråd - er nok ikke så rlevant at skrive om vodka i en
> tråd om mad i børnehaven
>
> Belvedere har jeg smagt og er ikke synderlig imponeret. Den er klart bedre
> end Smirnoff, men siger jo ikke meget.
>
> Hvis jeg skulle anbefale en vodka til hverdags brug må det blive den
> aldeles glimrende Stolichinya, der få til under 100 kroner for en
> helflaske i Fakta.
> Ellers kan den lettiske Y2K anbefales, den russiske Moskovskaja og den
> polske Zubrowka (det er den med græsstrået) anbefales. Moskovskaja findes
> også i en aldeles pragtfuld Cristall-udgave.
> Blandt andre russere kan fremhæve den sibiriske Altaï - det er en
> smagsoplevelse, der får englene til at græde over ikke at være med til at
> smage
>
> --
> Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
> mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
> Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311
>
>
>
>



Padre (18-11-2005)
Kommentar
Fra : Padre


Dato : 18-11-05 17:50

> Er der nogen af jer der kender til den vodka der hedder Grey Goose, og
hvor
> man kan købe den? Så vidt jeg kan forstå skulle den være ekstrem god??

Aldrig hørt om den desværre.


--
Padre


Padre (19-11-2005)
Kommentar
Fra : Padre


Dato : 19-11-05 22:25

> Aldrig hørt om den desværre.

Googlede lidt. Den er åbenbart fransk, lavet i cognac, kunne ikke
umiddelbart finde en forhandler i DK

--
padre


JHR (20-11-2005)
Kommentar
Fra : JHR


Dato : 20-11-05 03:51

He he sødt af dig, men har også selv gjort det og jeg fandt heller ikke
nogen Dansk forhandler
Jeg prøvede så at skrive til dem, men deres side med kontakt-appleten virker
ikke, så det kunne jeg heller ikke (dobbelt surt)

Men tak for din anstrengelser

Jeppe.

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:437f9826$0$8830$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Aldrig hørt om den desværre.
>
> Googlede lidt. Den er åbenbart fransk, lavet i cognac, kunne ikke
> umiddelbart finde en forhandler i DK
>
> --
> padre
>



ptchristensen (20-11-2005)
Kommentar
Fra : ptchristensen


Dato : 20-11-05 04:15

Jeg bor i Californien, og det vrimler med "designer" vodka's herovre...!
De mest populaere er Grey Goose, Belvedere, Voxx, Chopin, Blue Ice og 20
forskellige Absolut vodka's. Den eneste der efter min mening haever sig over
maengden er Belvedere. Mere interessant er det at en dansk vodka bliver mere
og mere populaer. Den hedder Friis, og jeg har paa fornemmelsen at den ikke
kan koebes in Danmark. Den glimrer ved at vaere baade krafig og bloed
samtidig, isaer hvis man opbevarer den i fryseren. En anden utrolig populaer
vodka er den hollanske Ketel1.

Alle disse vodkaer er bestemt ikke "neutrale" som i de gamle dage. De har
alle en karakteristisk smag, om man saa bryder sig om det eller ej. De egner
sig bestemt ikke som mixere, men en vodka/martini herovre indeholder oftest
kun vodka, is og et par oliven.

Lars Ehlers (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 07-12-05 09:04

On Sun, 20 Nov 2005 03:14:58 GMT, ptchristensen<news>@att.net wrote:

>Jeg bor i Californien, og det vrimler med "designer" vodka's herovre...!
>De mest populaere er Grey Goose, Belvedere, Voxx, Chopin, Blue Ice og 20
>forskellige Absolut vodka's. Den eneste der efter min mening haever sig over
>maengden er Belvedere. Mere interessant er det at en dansk vodka bliver mere
>og mere populaer. Den hedder Friis, og jeg har paa fornemmelsen at den ikke
>kan koebes in Danmark. Den glimrer ved at vaere baade krafig og bloed
>samtidig, isaer hvis man opbevarer den i fryseren. En anden utrolig populaer
>vodka er den hollanske Ketel1.

Grey Goose er forløberen for alle de nye designer vodkaer (og ja, vi
ser mange af dem herovre!). Startet af amerikaneren Sidney Frank som
manglede en ny ide. Han kunne ikke finde en amerikansk producent, så
han flyttede produktionen til Frankring, og resten er vodkahistorie.
Grey Goose startede hele "luksusvodka" trenden i USA og han solgte
hele molevitten til Bacardi for den beskedne sum af to milliarder
dolllars kun otte år efter han opfandt Grey Goose.

Vodka er big business i USA, min lokale BevMo har 229 af slagsen


--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Bendt Lauritz Schaar~ (07-12-2005)
Kommentar
Fra : Bendt Lauritz Schaar~


Dato : 07-12-05 10:28

Hej Lars

Nej det er ikke muligt at få fat på Friis vodkaen i Danmark, og det på trods
af at den bliver produceret her.
Den bliver lavet i Aalborg på det store distilleri nede ved Limfjorden.
Grunden til at den hedder Friis er fordi den bliver filtreret ved meget lave
temperaturer.


"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:q34dp1l5rvb7vgitj3j4htgknrhu2g4ret@4ax.com...
> On Sun, 20 Nov 2005 03:14:58 GMT, ptchristensen<news>@att.net wrote:
>
>>Jeg bor i Californien, og det vrimler med "designer" vodka's herovre...!
>>De mest populaere er Grey Goose, Belvedere, Voxx, Chopin, Blue Ice og 20
>>forskellige Absolut vodka's. Den eneste der efter min mening haever sig
>>over
>>maengden er Belvedere. Mere interessant er det at en dansk vodka bliver
>>mere
>>og mere populaer. Den hedder Friis, og jeg har paa fornemmelsen at den
>>ikke
>>kan koebes in Danmark. Den glimrer ved at vaere baade krafig og bloed
>>samtidig, isaer hvis man opbevarer den i fryseren. En anden utrolig
>>populaer
>>vodka er den hollanske Ketel1.
>
> Grey Goose er forløberen for alle de nye designer vodkaer (og ja, vi
> ser mange af dem herovre!). Startet af amerikaneren Sidney Frank som
> manglede en ny ide. Han kunne ikke finde en amerikansk producent, så
> han flyttede produktionen til Frankring, og resten er vodkahistorie.
> Grey Goose startede hele "luksusvodka" trenden i USA og han solgte
> hele molevitten til Bacardi for den beskedne sum af to milliarder
> dolllars kun otte år efter han opfandt Grey Goose.
>
> Vodka er big business i USA, min lokale BevMo har 229 af slagsen
>
>
> --
> Lars Ehlers, San Francisco
> http://www.ehlers.us/mustang
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)



Andreas M. Hansen (20-11-2005)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 20-11-05 06:03

Har i prøvet en finsk Koskenkorva ? - den kommer også fra et vodkadrikkende
lan, hvor man forstår at dyrke livets glæder...

http://www.dlc.fi/~marianna/gourmet/kosknkrv.htm
http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A888816

mvh

Andreas M. Hansen


Rene' Hjorth (30-11-2005)
Kommentar
Fra : Rene' Hjorth


Dato : 30-11-05 21:54

[Andreas M. Hansen | Sun, 20 Nov 2005 06:03:20 +0100]

>Har i prøvet en finsk Koskenkorva ? - den kommer også fra et vodkadrikkende
>lan, hvor man forstår at dyrke livets glæder...

Føj da - jeg sætter stor pris på god russisk (og et par polske) vodkaer, men
Koskenkorva er da noget af det mest forfærdelige :)


Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

noone (21-11-2005)
Kommentar
Fra : noone


Dato : 21-11-05 01:59

> Moskovskaja findes også i en aldeles pragtfuld Cristall-udgave.

Det kan jeg kun støtte. Cristall er en efter min mening helt sublim vodka.

På Cristall destilleriet i Moskva blev der i anledning af byens 850 års
jubilæum fremstillet en særlig Cristall, som hedder 'Dolgoruki'. Den er
meget tæt på Cristall og er set hos Metro inden for de sidste 3-4 år. Har
dog ikke set eller kigget efter den for nylig.

En tredje fremragende russisk vodka kan købes i 'Caviar House', som har
butikker i flere europæiske lufthavne samt bl.a. Geneve og London (161
Piccadilly). Vodkaen hedder også 'Caviar House' og er absolut værd at
stifte bekendskab med, hvis man kommer i nærheden af en af omtalte
butikker.

noone


Frank Løkkegaard (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Frank Løkkegaard


Dato : 01-12-05 12:25

Rene' Hjorth <rene@hjorth.com> on onsdag 30. november 2005 at 21:53 +0100
wrote:
>Føj da - jeg sætter stor pris på god russisk (og et par polske) vodkaer,
>men
>Koskenkorva er da noget af det mest forfærdelige :)

Ja, den er styg, men finnerne bruger den mest til frugtbrændevin:

Man tager 5 liter Koskenkorva og et kirsebær med stilk.
Nu holder kirsebærret i stilken og presser forsigtigt selve bærret ned i
koskenkorvaen.
Når bærret er dækket af spiritus tæller man til fem, hvorefter bærret
hurtigt fjernes fra
spiritussen. Frugtsmagen skulle jo nødigt blive for dominerende

--
Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311





Padre (01-12-2005)
Kommentar
Fra : Padre


Dato : 01-12-05 20:37

> Når bærret er dækket af spiritus tæller man til fem, hvorefter bærret
> hurtigt fjernes fra
> spiritussen. Frugtsmagen skulle jo nødigt blive for dominerende

Så det er altså lidt ligesom den klassiske cocktail "Døden i Stalingrad" ?
Et stort glas, fyldt til randen med vodka.

--
padre



Ukendt (06-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-12-05 23:35

Padre wrote:
>> Når bærret er dækket af spiritus tæller man til fem, hvorefter bærret
>> hurtigt fjernes fra
>> spiritussen. Frugtsmagen skulle jo nødigt blive for dominerende
>
> Så det er altså lidt ligesom den klassiske cocktail "Døden i Stalingrad" ?
> Et stort glas, fyldt til randen med vodka.
>

Lyder som mine lørdags sjusser, 7 dele vodka og 3 dele vand (cola eller
hvad man nu foretrækker) hvis vodka'en er er tilstrækkeligt kvalitet
bliver de ikke for sprittede og humøret stiger ganske hurtigt til de
ønskede højder...

--
--
X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste