kæreste og hund
Fra : tina hedeman

Dato : 17-11-05 09:09

hej med jer

Jeg har bare haft den mest derpi kunde idag, det er vores genboes søn som
bor sammen med sin kæreste. Han har altid gerne vil have hund og de blev
enige om at få en, de fandt en blanding mellem border collie og eng.
springer spaniel, en hanhund.
Men den er nu 4 mdr. og renlig osv.
Nu har hun fundet ud af at den vil hun ikke have mere og hun er bange for
den fordi den "bider" altså når den leger.
Hun snakker ikke med hunden og rører den ikke og vil ikke have noget med den
at gøre.
Den har bidt en af deres katte i nakken og rusket den, og katte er hendes
"hjertebarn"
Han er meget ked af det for hun er altid sur når han kommer hjem fra
arbejde.
Han siger det ender med at de skal af med den hund for det tager hårdt på
deres forhold.
Hun er meget påvirket af hendes forældre som sagde de ikke skulle have hund,
det skal de ikke bestemme!!!!, men hun har hun bestemt sig.
Jeg tror ikke hun kan skifte mening hun er stædig.
Jeg bliver bare så sur for jeg ved hvordan hun er og hun har indrømmet
overfor kæresten at hun sagde ja til at få hund for at gøre ham glad.
Der blev han sur for hvis hun nu bare var ærlig så hvade de jo ikke noget
problem.
Ja nu har jeg fået lettet mit hjerte.
tak for det.
hilsen Tina

Fra : driver

Dato : 18-11-05 11:14

"tina hedeman" <th@daf-grenaa.dk> wrote in message
> [...]
> overfor kæresten at hun sagde ja til at få hund for at gøre ham glad.
> Der blev han sur for hvis hun nu bare var ærlig så hvade de jo ikke noget
Der er da ikke noget problem. Han skal da bare skifte kæresten ud - verden
er fyldt med dejlige damer, og de fleste af dem kan ogå li hunde.
mvh
driver

Fra : pwh

Dato : 18-11-05 11:46

driver wrote:
> Der er da ikke noget problem. Han skal da bare skifte kæresten ud -
> verden er fyldt med dejlige damer, og de fleste af dem kan ogå li
> hunde.

Nemlig, og dem er ikke kan lide hunde er alligevel ikke værd at samle på

/Jens

Fra : tina hedeman

Dato : 17-11-05 12:24

hej med jer

jeg er kun enig med jer, hun skulle skiftes ud men det kan vi jo desværre
ikke afgøre for han fortjener en der er bedre.
hilsen tina

Fra : Gert

Dato : 18-11-05 13:21

On Thu, 17 Nov 2005 12:24:10 +0100, "tina hedeman" <th@daf-grenaa.dk>
wrote:

>hej med jer
>
>jeg er kun enig med jer, hun skulle skiftes ud men det kan vi jo desværre
>ikke afgøre for han fortjener en der er bedre.
>hilsen tina

Sikke dog noget ævlebævle ?

Der findes jo andre værdifulde ting her i verden en en hund - lad nu
være at være enøjet fanatiker !

En hund er ikke et menneske, selv om tonen i gruppen ofte ser sådan ud

Fra : fam. Ager

Dato : 18-11-05 12:31

> Nemlig, og dem er ikke kan lide hunde er alligevel ikke værd at samle på
>

> /Jens
>
>-------------------

præcis hvad jeg også altid har meldt ud, når jeg har stået overfor
potentielle kærester.. kan man ikke lide lugten i bageriet, så er det UD!
det andet holder ikke.
mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 18-11-05 15:05

On Thu, 17 Nov 2005 09:08:54 +0100, "tina hedeman" <th@daf-grenaa.dk>
wrote:

>Jeg bliver bare så sur for jeg ved hvordan hun er og hun har indrømmet
>overfor kæresten at hun sagde ja til at få hund for at gøre ham glad.

Nu er der jo allerede nogle stykker der har foresæået at han skifter
kæresten ud i stedet, og lige præcis i denne situation burde det
overvejes kraftigt.

En hund skulle gerne indgå som et medlem af familien, og man tager
altså et ansvar for et levende væsen når man anskaffer et dyr. Det
være sig hund, kat, kanin, marsvin eller whatever... og FØR man
anskaffer sig et dyr skal man være 200% enige om anskaffelsen. Tænk
hvis det var et barn som kun var ønsket af den ene part, og hvor den
anden bare havde løjet for at stille partneren tilfreds...!

Her i huset snakkede vi længe om det at have dyr. Okay, det første dyr
valgte vi ikke, for det var en kat vi arvede da min mor pludselig
døde. Min mand kan godt li' dyr, men han ville ikke selv anskaffe et,
fordi han ikke gider ansvaret ved et dyr (eller flere), så kattebakken
var mit område. Fair nok, for jeg fik en klar udmelding.
Hund har jeg altid ønsket mig, så da vi fik mulighed for at anskaffe
hund snakkede vi meget længe om hvordan det skulle foregå. Manden
gider godt at fodre, kæle og lege (+træne lidt), men han var ærlig og
sagde at det dér med at lufte dem blev altså mit ansvar, for han gad
ikke rende ud i al slags vejr. Og så ville han under ingen
omstændigheder være den der skulle rydde op efter en hund der havde
gjort noget "snavs" på gulvet. *G* Så fordelingen har været klar fra
starten. Det er MINE hunde og MINE katte. De er MIT ansvar! Han elsker
dem så bare uden at have de "sure" pligter, og det synes jeg er en god
og ærlig udmelding. Hvis ikke man gider dyr, så skal de ikke
anskaffes!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 18-11-05 16:29

Leyna skriblede bla:

> Nu er der jo allerede nogle stykker der har foresæået at han skifter
> kæresten ud i stedet, og lige præcis i denne situation burde det
> overvejes kraftigt.

Modsat her.
Hvis jeg havde valget mellem min hund og så selv at skulle lave mad smøre
min madpakke vaske mit tøj gøre rent i huset osv så valgte jeg da konen
100%
Syntes ikke jeg orker at lave alt det når jeg kommer træt hjem fra arbejde

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 18-11-05 18:31

On Fri, 18 Nov 2005 16:28:37 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

> [...]
>Hvis jeg havde valget mellem min hund og så selv at skulle lave mad smøre
>min madpakke vaske mit tøj gøre rent i huset osv så valgte jeg da konen

Er det en kone du har eller en husassistent?

>Syntes ikke jeg orker at lave alt det når jeg kommer træt hjem fra arbejde

Det ansætter du bare en til at gøre. Ikke noget problem. Og sikkert
osse billigere i det lange løb!

Men seriøst... hvis man begynder at få løgne og bedrag med ind i et
forhold, så er det på tide at overveje om det mon er det rette forhold
man er i. Osse selv om løgnen er opstået for at behage. Man skal være
ærlig i et forhold, ellers holder det ikke... I hvert fald ikke for
mig!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Helle Jensen

Dato : 18-11-05 16:59

> [...]
> den fordi den "bider" altså når den leger.
> Hun snakker ikke med hunden og rører den ikke og vil ikke have noget med

Jeg håber, de hurtigst muligt finder et nyt hjem til den hund. Den er ikke
ret gammel endnu og har alle muligheder for at knytte sig til nye ejere.

Det er dyrplagereri at beholde den, når den ene part har det sådan med
hvalpen. Det kommer der aldrig noget godt ud af - slet ikke for hvalpen.

Både border collieen og springer spanielen er aktive hunde, så en blanding
af de to racer, fortjener et hjem, hvor de bliver brugt aktivt.

Men føj, hvor jeg synes kæresten er usympatisk. Hvordan bliver man så kold,
at man ikke vil snakke med eller rører ved en lille hvalp?

Mvh. Helle
www.helleshunde.dk

Fra : Ingrid

Dato : 18-11-05 18:40

hei tina
den erfaring jeg har med hundevalper er at de "bider " en god del når de
leker og er små. det er naturlig for dem. men er man redd for hunder, ser
det skremmende ut siden de også rynker litt på nesa og viser sine tenner
samtidig. men altså dette er jo noe eierne burde vite er helt normalt.
siden det er mye bordercolli i den, vil den naturligvis at katten skal
underdanne seg og hunden vil/må gjete den - passe på den og styre den. slik
er bordercolliens natur. jeg har 8 katter og en bordercolli og vet hva jeg
snakker om. hunden prøver stadig og få samlet dem og dressert dem, men til
syvende og sist er det katten som bestemmer. for når han har terget dem på
seg, og de prøver å ta han, ja, da er han plutselig snill gutt.
tror nok det at hvis ikke familesituasjonen endrer seg, bør de vel heller
finne et nytt og godt hjem for hunden.
mvh
ingrid

Fra : Anette

Dato : 18-11-05 23:31

tina hedeman wrote:
> Han er meget ked af det for hun er altid sur når han kommer hjem fra
> arbejde.

Stakkels ham og stakkels hund!
Men han må jo vælge - kæreste eller hund.
Personligt ville jeg jo nok - ud fra det beskrevne - vælge hunden. Den er da
ærlig.

Men alligevel - udfra det beskrevne,- er hunden vist bedst tjent med at få
et nyt hjem. Et hjem hvor den er velkommen til at blive en del af familien
og hvor ejer ved noget om at have hvalp/hund, og som har tid og lyst til at
være sammen med, aktivere hunden.
En blanding af border og springer, kan jeg forestille mig er en hund med
krudt i måsen, der skal have masser af udfordringer både fysisk og
hjernemæssigt, men som også er en følelsemæssigt sårbar hund der nemt bliver
påvirket/skadet af at skulle tilbringe mange timer sammen med en der ikke
kan lide den.

Trist!

/ Anette

Fra : tina hedeman

Dato : 18-11-05 10:11

hej med jer

jeg er kun enig med det i har skrevet og jeg håber også den får en godt nyt
hjem med masse af udfordringer. jeg har 2 hunde og det er mere end ´rigeligt
at få en mere så skal jeg vist finde et nyt hjem
men hvis i kender nogen der gerne vil have den så mail til mig den bor på
djursland.
hilsen tina