Anbefaling af pengeinstitut eller vekseler~
Fra : Stoney

Dato : 17-11-05 14:59

Jeg er ikke særlig tilfreds med mit nuværende pengeinstitut og deres viden
på investeringsområdet.

Har en af jer ikke en anbefaling af et rigtig godt firma, uden snyd og
bedragerier og med en solid rådgivning
Som du selv anvender, og tjener penge på ?
....... Og så da meget gerne med en form for indskydergaranti

På forhånd tak
Steen

Fra : Peter H

Dato : 17-11-05 15:36

> [...]
> bedragerier og med en solid rådgivning
> Som du selv anvender, og tjener penge på ?
> ...... Og så da meget gerne med en form for indskydergaranti

Jeg tror slet ikke du kan få objektiv rådgivning vedr investering, idet
Jyske bank vil anbefale deres egne produkter og køb/salg af de aktier der
understøtter deres egen forretning - og ikke din, og det samme med andre
pengeinstitutter.

Dem der er dygtige er fx DELPHI ECONOMICS der slår benchmarks ganske markant
år efter år.
Også Peter Bundgaard, Ole Nielsen, Carnegie og de investeringsforeninger de
har.

Så det besvarer ikke dit spørgsmål om pengeinstitutter, men jeg tror ikke
det kan lade sig gøre, idet de dygtige af dem ikke ville være ansat der.

Men det lyder som om mit svar til dig skal være DELPHI og der kan du ikke
købe aktier, kun modtage en betalt email hver dag med køb/salg.
Men det afhænger meget af dit mål. Du kan let tjene 15% pa passsivt med en
passende fordeling af investeringsforeninger (de står flere steder længere
ned) og du tjene flere 100 % gennem Delphi på nogle år, men så er du aktiv
med daglige handler og det er måske ikke dit ønske.

Peter H

Fra : Peter H

Dato : 18-11-05 08:35

Nordnet har lanceret EKSPERTERNE, dvs de har givet 8 managers 1 mio rigtige
kroner og deres positioner er offentlige for abonnenter og det er ikke
novice experter, men efter deres skøn de 8 bedste fra Danmark, Sverige og
Norge. Det hedder at se eksperterne over skuldrene.

Hvorfor gør jeg det så ikke selv? Fordi jeg er daytraders og outperformer
dem, tilgengæld anvender jeg 8-9 timer dagligt.
Men var jeg ikke daytrader men til det tilbagelænede så ville jeg med meget
stor sandsynlighed se nærmere på Lars Persson og Thorleif Jackson og de
andre der er mere eller mindre kendte navne i denne verden.

Lars Persson lancerer TRENDEN eller SIGNALLISTEN, der i de 5 år den har
eksisteret har outperformet KFX med pske 20% pa.
Det kræver fra din side planlægning, systematik og opfølgning for 20% pa
ekstra kommer ikke af sig selv, det gør penge i det hele taget ikke, men de
er derude og kan hentes med en strategi of forretningsplan.

Jeg er spændt på om nogle har bedre foreslag end dette. Først og fremmest
følg DAFs råd; hav en stor risikospredning i flere lande & brancher og det
gør de fleste ikke. De køber en aktie her og der, men det bliver de ikke
rige af, kun ekstra lommepenge og det er vel ikke det niveau du mener,
eller er det?

Peter H