|
| struct i rom Fra : Panduro |
Dato : 17-11-05 14:24 |
|
Hej
Jeg har lige et andet spørgsmål.
Hvordan for jeg lagt min struct over i rom'en istedet for i ram'en det er
kun counterA, der skal ligge i ram'en.
P.F.H.T.
struct SpdxMenuTemplate {
char MenuNr;
char *Name;
struct SpdxMenuTemplate *UpMenu;
int *PlacePointer;
};
int CounterA;
struct SpdxMenuTemplate menuA,menuB;
struct SpdxMenuTemplate menuA = {1,"menu 1",&menuB,&CounterA};
| |
Ivan Johansen (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Ivan Johansen |
Dato : 17-11-05 18:27 |
|
Panduro wrote:
> Jeg har lige et andet spørgsmål.
> Hvordan for jeg lagt min struct over i rom'en istedet for i ram'en det er
> kun counterA, der skal ligge i ram'en.
Det gør du sandsynligvis ved at skrive:
const struct SpdxMenuTemplate menuA, menuB;
Ivan Johansen
| |
Mogens Hansen (17-11-2005)
| Kommentar Fra : Mogens Hansen |
Dato : 17-11-05 18:29 |
|
"Panduro" <xx@xx.xx> wrote in message
news:437c846a$0$158$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
> Jeg har lige et andet spørgsmål.
> Hvordan for jeg lagt min struct over i rom'en istedet for i ram'en det er
> kun counterA, der skal ligge i ram'en.
Det er implementeringsspecifikt - så det er nok en god ide at kigge i
manualen til din compiler/linker.
[8<8<8<]
> struct SpdxMenuTemplate menuA = {1,"menu 1",&menuB,&CounterA};
Det skal nok erklæres "const" for at have en chance for at ligge i ROM.
Venlig hilsen
Mogens Hansen
| |
|
|