Flytte vindue fra et display til et andet
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 16-11-05 19:06

Er det muligt at flytte et vindue (et program) som er startet på :0
displayet til :1 (som er en vnc sessions) og evt. tilage igen ?

Jeg bruger vnc til at "fjernstyre" serveren, og ville gerne have
mulighed for at "overtage" et allerede startet program fra X-consolen.

Jørn

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 16-11-05 21:17

Jørn Hundebøll wrote:
> [...]
>
> Jeg bruger vnc til at "fjernstyre" serveren, og ville gerne have
> mulighed for at "overtage" et allerede startet program fra X-consolen.

Ved ikke lige hvilket system du bruger, men til led efter Teleport, til
din distribution.

--
/Sv-e
Zero Phase

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 16-11-05 21:35

Svend-Erik Kjær Madsen wrote:

> Ved ikke lige hvilket system du bruger, men til led efter Teleport, til
> din distribution.

Jeg bruger Mandrake Linux, men har ikke lige fundet nogle gode links.
Det ser dog ud som om der er et program "xmove" som kan hvad jeg ønsker,
men hvis du har et godt link ville jeg stadig være taknemmelig, da jeg
stadig synes at være lidt fra målet.

Jørn

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 16-11-05 21:45

Jørn Hundebøll wrote:

> [...]
> Det ser dog ud som om der er et program "xmove" som kan hvad jeg ønsker,
> men hvis du har et godt link ville jeg stadig være taknemmelig, da jeg

Prøv at se hvad google fandt:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=xmove+Mandrake&btnG=S%C3%B8g&meta=

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 16-11-05 22:21

> Prøv at se hvad google fandt:
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=xmove+Mandrake&btnG=S%C3%B8g&meta=

Ja, det var præcis den jeg fandt - men der er ikke meget "teleport" i
den - er xmove og teleport det samme - det som du mente ?

Jørn

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 17-11-05 09:22

Jørn Hundebøll wrote:

> Ja, det var præcis den jeg fandt - men der er ikke meget "teleport" i
> den - er xmove og teleport det samme - det som du mente ?
>
> Jørn
Næ, jeg misforstod dig nok, men hvis du søger på "Teleport download" på
google kommer der en del hit, forøvrigt er teleport bare en pakke som
jeg uden videre kan installere på min Ubuntu-box, så mon ikke du kan
finde den i et af Mandrakes filspejle ?

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 17-11-05 09:42

> [...]
>
> Jeg bruger vnc til at "fjernstyre" serveren, og ville gerne have
> mulighed for at "overtage" et allerede startet program fra X-consolen.

Alternativt kan du starte en VNC driver direkte på :0
(http://www.realvnc.com/products/free/4.1/x0.html) Det kører jeg selv med.

Niels Dybdahl

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 17-11-05 11:52

Niels Dybdahl wrote:

> Alternativt kan du starte en VNC driver direkte på :0
> (http://www.realvnc.com/products/free/4.1/x0.html) Det kører jeg selv med.

Yes - det ser ud om det jeg søger. Men hvordan med hastigheden, hvis jeg
sidder direkte på :0 (ved maskinen) - er der nogen forskel at mærke ? Og
man kan vel stadig lave en ny VNC session på et nyt display også ?

Jørn

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 17-11-05 13:22

> Yes - det ser ud om det jeg søger. Men hvordan med hastigheden, hvis jeg
> sidder direkte på :0 (ved maskinen) - er der nogen forskel at mærke ?

Jeg kan ikke mærke nogen forskel. Så længe der ikke er nogen viewer koblet
på burde der heller ikke være nogen særlig forskel. Med en viewer på, vil
CPUen selvfølgelig have lidt mere at lave.

> Og
> man kan vel stadig lave en ny VNC session på et nyt display også ?

Det kan man stadig. Jeg starter bare vncserver, så kommer der en ekstra VNC
session. Jeg kan endda have flere VNC sessions kørende samtidigt.

Niels Dybdahl