FF: "Check for opdateringer"-knap?
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 16-11-05 11:15

Hej.

Kan man ikke få en knap i Firefox som tjekker for nye opdateringer til
browser og extensions når man trykker på den?

Det er ret irriterende, hvis man ikke lige når at trykke på den der
lille pop-up boks der giver besked om nye opdateringer, at man så skal
hele vejen igennem menuen Funktioner -> Indstilliger -> Avanceret ->
Undersøg nu for at hente dem hjem.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 16-11-05 11:26

Mikkel Z. Herold wrote:
> [...]
> lille pop-up boks der giver besked om nye opdateringer, at man så skal
> hele vejen igennem menuen Funktioner -> Indstilliger -> Avanceret ->

Kommer der ikke sådan en "blå pil" oppe i højre hjørne, til højre for
adresselinien? Det gør der i hvert fald hos mig, når der er opdateringer.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-11-05 12:30

Anders Lund skrev:

> Kommer der ikke sådan en "blå pil" oppe i højre hjørne, til
> højre for adresselinien? Det gør der i hvert fald hos mig, når
> der er opdateringer.

Pilen findes i flere udgaver - en rød for kritiske opdateringer,
blå for flere (several) opdateringer og grøn for få (few)
opdateringer.

Derudover kan man i 1.5-udgaverne af Firefox (pt RC2) bruge menuen:
Help => Check for updates. Jeg er dog ikke sikker på at den tjekker
for opdateringer til udvidelser og temaer.

I oversigterne for udvidelser og temaer er der også en "Opdater"-
knap - hvor man kan få FF til at lede efter opdateringer til alle
installerede udvidelser/temaer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 18-11-05 10:50

On 16-11-2005 11:26 Anders Lund wrote:
> Kommer der ikke sådan en "blå pil" oppe i højre hjørne, til højre for
> adresselinien? Det gør der i hvert fald hos mig, når der er opdateringer.

Jo, det gør der godt nok, men først når pop-up beskeden har været der.

Jeg har flere gange oplevet, at der har været opdateringer når jeg har
tjekket manuelt uden at jeg har fået en pop-up besked, så jeg var ude
efter en knap, så jeg nemt kunne tjekke for opdateringer når jeg har lyst.

Mikkel

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 19-11-05 09:09

Mikkel Z. Herold skrev:

> [...]
> har tjekket manuelt uden at jeg har fået en pop-up besked, så jeg var
> ude efter en knap, så jeg nemt kunne tjekke for opdateringer når jeg

øh hvad sker der hvis du ikke har opdateret den inden for 3 sekunder
efter at pop-up beskeden har været der? Tag det roligt. Firefox træder
stadig barnesko, og netop opdateringerne har været et meget udskældt
område, men de lover bod og bedring med 1.5 og frem, så nu får vi at
se. PErsonligt har jeg det sådan at jeg nok selv skal bestemme hvornår
der skal opdateres, og jeg gider altså ikke nødvendigvis installere
hver eneste gang der kommer en lille opdatering. jeg laver manuelt en
opdatering ca. 1 gang om ugen, for at se om der er noget nyt, så
spilder jeg ikke så meget tid på den slags. (der er som regel en enkelt
eller 3 opdateringer.)

Claus