linux box frem for ex hd box med rj 45
Fra : Ukendt

Dato : 16-11-05 07:56

Jeg har i drev konferanse spurt til en extren HD box og fået dette forslag i
stedet ...
det over vejer jeg da lidt da den kan meget mere (FTP og Web)og jeg har en
200Gb HD

Men hvad siger i om den
bl.a. kan jeg ikke forstå hvor styre systemet ligger når der ikke er nogen
HD i ved levering

Hvad har i ellers af kommentar

Sikkerhed .... hvis jeg ligger en hjemme side her på
jeg har fast IP adresse!

Hans>>>
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=305&Sort=Wanted&Parent=50&Soegeord=synology

(Med RJ45 forbindelse i en extran box)

Hans>I forhold til hvad de kan er det faktisk en ret
Hans>billig løsning. Det er en
Hans>komplet server med eget Linux operativsystem.

http://www.synology.com

--
Mojn der

Fra : /-\\ndlo

Dato : 16-11-05 11:54

"Kai L..J. Rasmussen" <kai snabel a abou pungt dk> wrote:

> Men hvad siger i om den
> bl.a. kan jeg ikke forstå hvor styre systemet ligger når der ikke er nogen
> HD i ved levering
>
> Hvad har i ellers af kommentar

Jeg ville tro at styresystemet ligger på en chip. En linux til det formål
fylder faktisk ikke ret meget.
Men jeg kender ikke produktet, så det er blot et gæt.

/Andreas

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 17-11-05 19:33

On Wed, 16 Nov 2005 07:55:38 +0100, Kai L..J. Rasmussen wrote:

> Jeg har i drev konferanse spurt til en extren HD box og fået
> dette forslag i stedet ... det over vejer jeg da lidt da den
> kan meget mere (FTP og Web)og jeg har en 200Gb HD

Kig også på Linksys NLSU2 - den ligger på 600-700 kr., kører
Linux og der er diverse alternativ firmware (Linux) til den, så
du sikkert kan få den funktionalitet du ønsker.

--
Stig