>> Hvis en forhandler sender en vare med et almindeligt brev og det aldrig
>> når frem til forbrugeren, hvem står så med bevisbyrden og tabet? Er det
>> forretningen, P&T eller kunden?
>> Og hvad hvis brevet ikke sendes som et "værdibrev", hvis nu værdien
>> f.eks. er under kr. 100 eller mindre?
>
> Den har været oppe mange gange før.
Ikke indenfor de sidste 500 poster (jeg har den ikke i mit news program)
> Som udgangspunkt er det forhandlerens ansvar indtil pakken/brevet er
> overdraget til dig.
> Postdanmark har ikke erstantningsansvar på alm. breve, så forhandleren må
> selv betale. MEN hvis du har fravalgt pakkeforsendelse, for at spare
> portopenge, er det dit ansvar.
Så hvis kunden aktivt vælger brevforsendelse, så er det kundens ansvar? Men
kan kunden så ikke gøre sit krav gældende overfor P&T eller er
brevet/værdien så bare tabt?
> Postdanmark har indført omfattende kontrol, så kig hellere mellem
> reklamerne én gang til, inden du melder det (hvis du faktsik har modtaget
> det og allegevel anmelder det, risikerer du en anmeldelse for bedrageri.
Jeg har nu hørt flere, som der ikke har modtaget et brev, men det kan der
selvfølgelig være flere grunde til, men man skal jo ikke være blind for, at
selv gode gamle P&T også kan fejle