/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Forsendelse med P&T (brev eller pakke)
Fra : Mich2


Dato : 15-11-05 23:48

Hvis en forhandler sender en vare med et almindeligt brev og det aldrig når
frem til forbrugeren, hvem står så med bevisbyrden og tabet? Er det
forretningen, P&T eller kunden?
Og hvad hvis brevet ikke sendes som et "værdibrev", hvis nu værdien f.eks.
er under kr. 100 eller mindre?



 
 
Ukendt (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-05 09:49


"Mich2" <mic.REMOVE.@removethis.com> skrev i en meddelelse
news:437a6596$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hvis en forhandler sender en vare med et almindeligt brev og det aldrig
> når frem til forbrugeren, hvem står så med bevisbyrden og tabet? Er det
> forretningen, P&T eller kunden?
> Og hvad hvis brevet ikke sendes som et "værdibrev", hvis nu værdien f.eks.
> er under kr. 100 eller mindre?
>

Den har været oppe mange gange før. Som udgangspunkt er det forhandlerens
ansvar indtil pakken/brevet er overdraget til dig.
Postdanmark har ikke erstantningsansvar på alm. breve, så forhandleren må
selv betale. MEN hvis du har fravalgt pakkeforsendelse, for at spare
portopenge, er det dit ansvar.
Postdanmark har indført omfattende kontrol, så kig hellere mellem reklamerne
én gang til, inden du melder det (hvis du faktsik har modtaget det og
allegevel anmelder det, risikerer du en anmeldelse for bedrageri.

Mvh Tommy



Mich2 (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Mich2


Dato : 16-11-05 10:25

>> Hvis en forhandler sender en vare med et almindeligt brev og det aldrig
>> når frem til forbrugeren, hvem står så med bevisbyrden og tabet? Er det
>> forretningen, P&T eller kunden?
>> Og hvad hvis brevet ikke sendes som et "værdibrev", hvis nu værdien
>> f.eks. er under kr. 100 eller mindre?
>
> Den har været oppe mange gange før.

Ikke indenfor de sidste 500 poster (jeg har den ikke i mit news program)

> Som udgangspunkt er det forhandlerens ansvar indtil pakken/brevet er
> overdraget til dig.
> Postdanmark har ikke erstantningsansvar på alm. breve, så forhandleren må
> selv betale. MEN hvis du har fravalgt pakkeforsendelse, for at spare
> portopenge, er det dit ansvar.

Så hvis kunden aktivt vælger brevforsendelse, så er det kundens ansvar? Men
kan kunden så ikke gøre sit krav gældende overfor P&T eller er
brevet/værdien så bare tabt?

> Postdanmark har indført omfattende kontrol, så kig hellere mellem
> reklamerne én gang til, inden du melder det (hvis du faktsik har modtaget
> det og allegevel anmelder det, risikerer du en anmeldelse for bedrageri.

Jeg har nu hørt flere, som der ikke har modtaget et brev, men det kan der
selvfølgelig være flere grunde til, men man skal jo ikke være blind for, at
selv gode gamle P&T også kan fejle



Allan Soerensen (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Allan Soerensen


Dato : 16-11-05 10:57

"Mich2" <mic.REMOVE.@removethis.com> skrev i en meddelelse
news:437afafc$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Så hvis kunden aktivt vælger brevforsendelse, så er det kundens ansvar?
> Men kan kunden så ikke gøre sit krav gældende overfor P&T eller er
> brevet/værdien så bare tabt?

Nej, kunden kan ikke gører krav gældende over for Postdanmark (som de hedder
i dag). Den mulighed fravælger man når man vælger brevforsendelse. Der er
tale om et billigt produkt, hvor Postdanmark ikke har nogen sporing af
forsendelsen.



Mich2 (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Mich2


Dato : 16-11-05 11:22

>> Så hvis kunden aktivt vælger brevforsendelse, så er det kundens ansvar?
>> Men kan kunden så ikke gøre sit krav gældende overfor P&T eller er
>> brevet/værdien så bare tabt?
>
> Nej, kunden kan ikke gører krav gældende over for Postdanmark (som de
> hedder i dag). Den mulighed fravælger man når man vælger brevforsendelse.
> Der er tale om et billigt produkt, hvor Postdanmark ikke har nogen sporing
> af forsendelsen.

Tak - ikke lige det svar jeg regnede med (jeg troede kunden kunne gøre sit
krav gældende overfor P&T), men jeg kan egentligt godt se logikken i det.



Esben (16-11-2005)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 16-11-05 19:04

"Mich2" <mic.REMOVE.@removethis.com> skrev i en meddelelse
news:437b084d$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Tak - ikke lige det svar jeg regnede med (jeg troede kunden kunne gøre sit
> krav gældende overfor P&T), men jeg kan egentligt godt se logikken i det.

Man kan allerhøjst få PD til at efterlyse den - det virker af og til.

--
Esben



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste