Murpap på murstensvæg ved indvendig isoler~
Fra : Grønne

Dato : 15-11-05 22:34

Jeg skal ha isoleret min murede gavlvæg på første salen, muren består delvis
af hul mur og enkelt mur. Der kommer mellem 100 til 150 mm isolering,
dampspærre, 50 mm isolering og til sidst 2 lag gips.

Spørgsmålet er så, skal der mur pap ud mod vægen eller ej ?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej, jeg skulle gerne ha
lukket kulden ude inden alt for længe

/Grønne

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 17-11-05 04:47

Hvis du udfører gipsen med forskudte samlinger er pap unødvendig

Fra : Grønne

Dato : 17-11-05 20:30

> Hvis du udfører gipsen med forskudte samlinger er pap unødvendig

Jeg regner med at sætte 2 lag gips på hver sin led, det har jeg læst et sted
skule være smart

Men hvad har gips konstruktionen endelig med murpappen at gøre. Jeg troede
det var noget med at holde fugt og træk ude af isoleringen ?

/Grønne

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 17-11-05 23:34

> [...]
>
> Men hvad har gips konstruktionen endelig med murpappen at gøre. Jeg troede
> det var noget med at holde fugt og træk ude af isoleringen ?

Hej!
Du behøver ikke murpap mod din murstensmur......
Din konstuktion er jo at sammenligne med en dobbeltmur med isolering i
mellem.
Din mur er jo "vand/vindtæt", og det kolde træk bør dit isolering
klare.....men husk dog dampspærren på den varme side....evt. mellem
gips-lagene.
God fornøjelse!

Mvh
Anders Lund

Fra : Torben

Dato : 18-11-05 13:34

"Anders Lund (8900)" <anders.lp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Din mur er jo "vand/vindtæt", og det kolde træk bør dit isolering
> klare.....men husk dog dampspærren på den varme side....evt. mellem

Som Anders foreslår, det ville være min løsning også

-Torben

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 18-11-05 07:20

oversæt murpap til vindpap