Glasvæv ?????????
Fra : Mikael Knudsen

Dato : 15-11-05 22:05

Er der lige så meget forskel på glasvæven, som der er på prisen
når man kigger rundt, eller skal man bare gå efter den
billigste 1. sortering , eller hvad kigger man efter, for at være
sikker på godt resultat.

Mhv
Mikael

Fra : Max

Dato : 15-11-05 22:26

Hej Mikael

> Er der lige så meget forskel på glasvæven, som der er på prisen
> når man kigger rundt, eller skal man bare gå efter den
> billigste 1. sortering , eller hvad kigger man efter, for at være

Man kikker efter om de fejl der er i de billige er til at leve med,
om de er forbehandlet med maling, hvor tyk væven er og
så vidre.

Mvh Max

Fra : Mikael Knudsen

Dato : 15-11-05 23:37

Man kikker efter om de fejl der er i de billige er til at leve med,

Hvis der står 1. sortering på, burde de så ikke være uden fejl
uanset pris,

Mvh
Mikael

Fra : Max

Dato : 16-11-05 08:21

Hej Mikael

> Hvis der står 1. sortering på, burde de så ikke være uden fejl
> uanset pris,

Nej, den fejlfri væv findes vel ikke, begrebet 1. sortering dækker
jo ikke over noget bestemt, det er noget man bare skriver på
rullerne.

Mvh Max

Fra : jenny og søren

Dato : 16-11-05 10:55

Hej Michael

jeg har nu brugt 5 ruller 2.sort.glasfilt med 50 mtr i hver, fra bauhaus men
kun i den ene var der fejl i ca 4mtr filt
så det må vist sige at være godt gået....og så til 150 eller 200 kr pr
rulle.

mvh

Søren Brix

Fra : Mikael Knudsen

Dato : 16-11-05 21:54

Jamen så er det jo bare og prøve "lykken"

Tak for svarene

Mvh
Mikael

Fra : Max

Dato : 16-11-05 22:21

Hej

> jeg har nu brugt 5 ruller 2.sort.glasfilt med 50 mtr i hver, fra bauhaus
men
> kun i den ene var der fejl i ca 4mtr filt

Jeg har forøvrigt også lige brugt en meget billig rulle 2. sortering fra
Jem&Fix på sønnens værelse. Den rulle indeholdt ingen fejl jeg opdagede.

Mvh Max

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-11-05 22:39

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse news:437ba19a$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej

> men
>
> Jeg har forøvrigt også lige brugt en meget billig rulle 2. sortering fra
> Jem&Fix på sønnens værelse. Den rulle indeholdt ingen fejl jeg opdagede.

Jeg har også haft god erfaring med billig væv. Købte 4x50m
i den lokale Bygma til en samlet pris på 200,- Der er knap en
rulle tilbage og jeg har kasseret ca. 2m med fejl indtil nu.

/Jakob

Fra : Søren Kring

Dato : 18-11-05 03:15

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> i den lokale Bygma til en samlet pris på 200,- Der er knap en
> rulle tilbage og jeg har kasseret ca. 2m med fejl indtil nu.

Hertil skal lige bemærkes, at i det 2. soterings glasvæv jeg har brugt, var
alle fejlene mærket tydeligt med tush. Jeg ved ikke om det altid er sådan,
men så kan man tydeligt se fejlen, og overveje om man vil skære stykket fra,
eller om fejlen evt. ville sidde et skjult sted.

/Søren

Fra : Kate

Dato : 10-12-05 17:03

"Søren Kring" <skring[spamfilter]@get2net.dk> wrote in

> [...]
> det altid er sådan, men så kan man tydeligt se fejlen, og overveje
> om man vil skære stykket fra, eller om fejlen evt. ville sidde et

Hvis det er mærket op med tusch skal det da skæres fra, ellers kan man
få en hulens bøvl med at tuschen går igennem malingen.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Mikkel Jacobsen

Dato : 19-11-05 19:12

Har både anvendt glasfilt købt hos maler grosist, og det helt billige fra
H.
Nyborg.... Kan kun anbefale det fra maler grosisten - holder til meget,
hvis man ikke er en garvet gør-det-selv rotte - eller sagt på en anden
måde, så kan du sagtens stå og fedte med det - af og på et par gange, uden
at det krøller eller revner... Det gør det billige....

Mikkel