Sætte Courier op til at fange emails til a~
Fra : Kasper Johansen

Dato : 15-11-05 15:49

Hej gruppe.

Hvor og hvordan præcist, fortæller jeg courier at den skal videresende
emails (kun til adresse der ikke findes), videre til en bestemt emailkonto?
Sådan så jeg senere kan se hvilke emails der er gået ind til mailserveren??

Jeg bruger MySQL-auth på den, så mine kontoer står i en database.
Jeg bruger Debian "testing", og har installeret via. apt.

Kasper Johansen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 15-11-05 16:18

Kasper Johansen skrev:

> [...]
> bestemt emailkonto?
> Sådan så jeg senere kan se hvilke emails der er gået ind til mail-

Er det ikke snarere MTA'en der skal sørge for den slags?

Jeg bruger postfix og har "luser_relay = konto", hvor "konto" er bruger-
navnet på den bruger der skal modtage al post der er sendt til ikke-
existerende postkasser.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Allan Joergensen

Dato : 15-11-05 17:44

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> wrote:

> Er det ikke snarere MTA'en der skal sørge for den slags?

Courier er (også) en MTA. Imap, mailfilter og webmail er bare en del af
pakken.

--
Allan Joergensen

"I am the mother of all things, and all things should wear a sweater."

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 15-11-05 18:03

Allan Jørgensen skrev:

> Courier er (også) en MTA. Imap, mailfilter og webmail er
> bare en del af pakken.

Oh, det vidste jeg ikke.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Kasper Johansen

Dato : 21-11-05 14:57

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg bruger postfix og har "luser_relay = konto", hvor "konto" er bruger-
> navnet på den bruger der skal modtage al post der er sendt til ikke-

Hvad for en config fil skal dette sættes i?

--
Mvh Kasper Johansen