Våd væg
Fra : Duddia

Dato : 15-11-05 14:23

I badeværelse er det blevet renoveret med ny vådrumgips, fliser, den hele,
og glasfilter på væggen, og malede med vådrumsmaling, men det er alligevel
en del våd på hjørnevæg, det forstår jeg ikke. det er også kommet fugt altså
sorte pletter, udenfor er det ingen galt
hvad kan det skyldes så ? er det gjort forkert eller er det trænger vand
gennem væg? måske er vindue årsagen til?

Duddia

Fra : Henning

Dato : 15-11-05 14:48

On Tue, 15 Nov 2005 14:22:40 +0100, "Duddia" <duddia@jubii.dk> wrote:

> [...]
>hvad kan det skyldes så ? er det gjort forkert eller er det trænger vand
>gennem væg? måske er vindue årsagen til?

Mon ikke nærmere der er tale om kondens på grund af manglende
udluftning?

Fra : Duddia

Dato : 15-11-05 16:50

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke nærmere der er tale om kondens på grund af manglende
> udluftning?

Måske, men det er altid udluftning hver dag , men har ingen ventil, måske er
det årsagen til??

Fra : Martin Bak

Dato : 15-11-05 17:17

"Duddia" <duddia@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Måske, men det er altid udluftning hver dag , men har ingen ventil, måske
> er det årsagen til??

Det er utvivlsomt kondens. Og løsningen må være, at nedsætte fugtigheden i
rummet, nok nemmest ved at etablere bedre udluftning. Som jeg forstår dig,
så er det problematiske sted en ydermur, og den kan være mangelfuldt
isoleret, således at fugten kondenserer netop der.

Martin

Fra : Jesper Hansen

Dato : 16-11-05 08:59

Duddia wrote:
> [...]
> sorte pletter, udenfor er det ingen galt
> hvad kan det skyldes så ? er det gjort forkert

Umiddelbart er det du har gjort ikke "korrekt" udført vådrumsbehandling
da du mangler smøremembran på indersiden af gipsen under fliser og filt.
(Dog påstår min malerven hårdnakket at "Beck & Jørgensen" laver en
samlet løsning der også skulle være tæt uden smøremembran; Vådrums-gips,
-spartelmasse, -lim, -filler og vådrumsmaling)

Når det er sagt, er det ikke sikkert at det du har lavet er utæt, og
umiddelbart vil jeg siger det samme som de andre: Mere udluftning!

Mvh

Jesper.

Fra : Duddia

Dato : 16-11-05 15:57

> Når det er sagt, er det ikke sikkert at det du har lavet er utæt, og
> umiddelbart vil jeg siger det samme som de andre: Mere udluftning!
>
> Mvh
>
> Jesper.

Ja måske, men den badeværelse er i er uden isoleret , for det "udhus" er
tilbygget med vores hus, måske er det årsagen til det bliver så koldt modsat
med varm. Vi kan ikke lave isoler ind i hus for ellers bliver det for lille.
Hvad med lave nye ekstra " ydervæg" uden for på hus facade, med træ og
isoler `???

Duddia

Fra : Rune Larsen

Dato : 20-11-05 03:32

Duddia wrote:
> [...]
> Hvad med lave nye ekstra " ydervæg" uden for på hus facade, med træ og

Har du ikke hulmur og vil isolere, så overvej murbatts. Indvendig
isolering er i øvrigt skidt, da overgangen mellem kold og varm dermed
bliver på indersiden af muren. Det kan give kondensvand på væggene, som
du har problemer med.

Mvh Rune