Opensource regnskabsprogram
Fra : ILaughLouder@gmail.c~

Dato : 15-11-05 11:35

Hej med jer.

Er der nogen som kender til et opensource regnskabsprogram skrevet til
..Net eller i VB6? Jeg har kigget på nogle stykker og de har alle det
til fælles at de er svære eller umulige at skrive extensions til. Jeg
vil gerne have et regnskabsprogram jeg kan hooke op på min eget
warehouse-server. Er ikke meget for de ecommerce løsninger der findes.
Det eneste jeg har fundet tilfredstillende er SAPs netviewer, men den
prisklasse kan jeg slet ikke hamle op med.

På forhånd tak.

Fra : Claus Agerskov

Dato : 15-11-05 14:07

ILaughLouder@gmail.com wrote:

> Er der nogen som kender til et opensource regnskabsprogram skrevet til
> .Net eller i VB6?

Typisk er de fleste open source-produkter ikke udviklet på lukket teknologi
(Microsoft .Net og Visual Basic), så det kan godt blive svært at finde.

Til den halvåbne Java-teknologi findes der det danske projekt FriFinans
(http://www.frifinans.dk/), som ikke er kommet i en fungerende udgave endnu
samt ERP-systemet Compiere (http://www.compiere.org/), der delvist er
oversat til dansk.

Når vi så snakker om det helt åbne teknologier (PHP, Perl og GTK), så findes
der open source-regnskabsprogrammer til disse.

Du kan tage et kig på hjemmesiden "Open and Free Financial Accounting
System", hvor der er liste nogle stykker. De fleste understøtter dog ikke
dansk:

http://proj.chbs.dk/accounting/

De herligste hilsner